Beantwoord

Slecht beeld met Digitenne

  • 8 August 2019
  • 18 reacties
  • 333 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Beste lezer,

ik ervaar dezelfde onderstaande problemen, sinds de installatie van het nieuwe digitenne kastje:
Door de komst van het nieuwe HD digitennesignaal, is onze ontvangst hopeloos slecht geworden.
Eerst hadden we een insteekkaart, druk op de afstandbediening en meteen een goed signaal en alle zenders probleemloos te bekijken.
Situatie nu, na aanschaf digitennekastje en andere afstandbediening ; druk op de afstandbediening ongeveer 30 sec wachten en dan misschien beeld.
Antenne van hot naar haar gesleept en dan soms wel en soms geen goed signaal. En vrijwel altijd haperend beeld met ook blokjes. Zeer irritant dat we op een avond wel 20 keer de antenne moeten verzetten voor beter beeld. Antenne wizard heeft geen verbetering gegeven. Wij hebben een V5 binnen Antenne. Is hier een oplossing voor?

mvg
Conny
icon

Beste antwoord door Noordzee 21 August 2019, 19:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Conny,

Het buiten plaatsen van de antenne gaat zeker een verbetering opleveren. Er is een buitenmontageset beschikbaar voor de Funke V5 antenne.

Ik zou dat zeker doen als het enigszins mogelijk is. Wil je die gratis opgestuurd krijgen? Vul dan jouw profiel op dit forum en geef even een seintje hier.

Maar je kunt ook dit nog eens proberen:

1/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
4/ Eventueel de antenne een klein stukje verplaatsen.
Reputatie 3
Badge
Beste Noordzee,
Ik zou het zeker op prijs stellen als je een buiten montageset op wilt sturen. De andere mogelijkheid die je noemt had ik al eens geprobeerd. Dat was geen oplossing.
Mijn profiel is ingevuld.
Mvg
Conny
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen Conny,

Bedankt voor het invullen van het profiel.
Zelf ben ik geen medewerker van KPN. Ik verwacht later vandaag hier een moderator die jou zo’n set kan opsturen.
Reputatie 3
Badge
bedankt voor je bericht, dan wacht ik dat even af.
Mvg
conny
Reputatie 7
Hallo @Noordwijk, ik zie dat Noordzee je al een eind op weg heeft geholpen (dank daarvoor!). Ik heb je nu een nieuwe antenne met montageset toegestuurd (we kunnen ze niet los van elkaar sturen). Je zult deze binnen enkele werkdagen ontvangen, laat je ons weten hoe het daarmee gaat?
Reputatie 3
Badge
Bedankt Jasper, ik laat je weten of dit werkt!
Reputatie 7
Badge +28
@Noordwijk

Hoi Conny,
Heb je de buitenantenne al ontvangen? Hoe is het nu met de ontvangst?
Reputatie 3
Badge
Hoi Noordzee,
Ik ben nog niet thuis geweest om de brievenbus te legen. Zal het weekend worden. Ik laat het weten als het klaar is en of het werkt🤣
Reputatie 7
Badge +28
@Noordwijk

OK, dan heb je de buitenantenne waarschijnlijk wel gevonden in de brievenbus.

Als je daarmee aan de slag gaat, wil je dan toch nog even deze installatie volgen na het plaatsen van de antenne?:

1/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Reputatie 7
Hoi @Noordwijk, we hebben nog geen reactie van je gezien. Lukt het nu weer om Digitenne te kijken? 🙂
Reputatie 3
Badge
Beste Jasper, dat klopt, want we hebben nog geen gelegenheid gehad om de buitenantenne te plaatsen.
de installatieoplossing van Noordzee hebben we nog wel geprobeerd, maar het beeld is echt heel slecht. RTL 4 geeft zelfs helemaal geen signaal.
Deze problemen ervaren wij niet met onze insteekkaart.
Reputatie 7
Badge +28
@Noordwijk

De ontvangst van het oude Digitenne met de insteekkaart ging inderdaad eenvoudiger.
Toch denk ik dat het buiten plaatsen van de nieuwe antenne de oplossing gaat geven.
Hopelijk heb je komende weekend tijd ervoor?

En wat betreft RTL 4 ? :
Op 1 oktober 2019 wordt de ontvangst beter. Dan volgt er een frequentiewijziging in jullie regio.
Reputatie 3
Badge
We gaan het dit weekend gewoon oplossen😀
Reputatie 7
We gaan het dit weekend gewoon oplossen😀
Ik hou van deze mindset 😁

Na het weekend lezen we dan hopelijk dat je alle zenders weer goed kunt kijken, met de tips van Noordzee achter de hand bij de installatie moet dat goed komen.
Reputatie 7
Badge +28
We gaan het dit weekend gewoon oplossen😀

En @Noordwijk

Heeft het buitenplaatsen van de antenne het gewenst effect gehad?
Reputatie 3
Badge
Tot nu lijkt het erop dat het werkt. We hebben goed beeld. Bedankt voor alle hulp!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan👍, fijn dat je door de nieuwe antenne weer goed beeld hebt !
Reputatie 7
Dat is fijn om te lezen inderdaad! Zo kan je weer lekker rustig tv kijken zonder ergernis 🙂 Veel kijkplezier en als we nog wat kunnen doen weet je ons te vinden.