Beantwoord

Slecht bereik met Digitenne

  • 26 March 2023
  • 34 reacties
  • 269 keer bekeken

Reputatie 2

Betreft Digitenne, ik heb een nieuwe Funke antenne, een nieuwe kwaliteit antenne kabel,goede kabels verder om alles te verbinden,ik heb zelf de ontvanger iets omhoog gezet zodat hij nog betere koeling krijgt, ook de antenne staat buiten op 3 meter hoogte maar toch blijft het beeld regelmatig stilstaan,op het moment dat hij dat doet heb ik 100% ontvangst, jullie begrijpen dat op de meest spannende momenten dit gebeurd.

Wat kan ik nou nog meer doen om fatsoenlijk beeld te krijgen

icon

Beste antwoord door wiltrix 30 March 2023, 12:30

Bekijk origineel

34 reacties

Hoi @wiltrix ,
Heb je een ZXV7200 ontvanger?

En welk type TV heb je?Als die DVB-T2 HEVC ondersteund en CI+1.4 kan je een digitenne insteekkaart huren i.p.v. de ZXV7200.Waarschijnlijk word de ontvangst dan een stuk beter.

Hoi. Je hebt, neem ik aan, internet.

Waarom geen tv via je vaste provider waar je ook internet van hebt? (ik neem aan kpn)

Heb je een al wat oudere ZXV7200; zo'n 3 jaar? Dan is deze waarschijnlijk wel aan vervanging toe.

Reputatie 2

Goedemiddag, ik zal die optie eens gaan bekijken, kun je zo ook bij kpn nieuwe ontvangers aanvragen??

en zo ja hoe gaat dat in zijn werk??

Alvast bedankt voor de snelle reactie

Hoi @wiltrix ,

Een moderator kan een na instemming nieuwe ontvanger en sowieso een insteekkaart regelen

Als je je ZXV7200 wilt vervangen kun je gewoon bellen dat deze defect is.

Voor tv ontvangst via het internet van kpn zul je je internet abonnement naar de huidige propositie moeten omzetten. Je krijgt dan nieuwe TV+ ontvangers, maar gaat wel een nieuw jaarabonnement aan voor je vaste aansluiting. Ook hiervoor dien je het telefonisch te regelen.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Reputatie 2

Mooi, ik duik er morgen meteen in.

Bedankt en

Fijne zondag verder

@PeterG ,

Je kan toch ook gewoon via mijnKPN interactieve TV toevoegen en het internet abonnement in de propositie houden die @wiltrix nu heeft en daarmee ook geen nieuw jaarcontract aangaan?

Nee, ik denk niet dat dat kan met het, mogelijk oude, internet abonnement, @martijn197108 .

Je kunt alleen bij Hussel met alleen internet nog achteraf i-TV toevoegen. Met oudere internet-only abonnementen kan dat niet. De kans dat @wiltrix  al Hussel internet heeft leek mij echter vrij klein, dus heb de optie tot toevoegen i-TV aan abonnement buiten beschouwing gelaten. 

Maar bij deze dus alsnog. Daarvoor kan wiltrix even in haar kpn account (MijnKPN site of app) kijken.

Reputatie 2

Goedemorgen mensen, ik heb net KPN aan de lijn gehad, die hebben een refresh gedaan en tot nog toe

is het beeld weer goed, even afwachten dus, wel spannend.

Iedereen bedankt voor het reageren

Reputatie 7
Badge +28

Fijn @wiltrix ,

Mogelijk heb je in de buurt van jouw ontvanger of antenne nog last van storingsbronnen? 

Denk dan aan bv een LED-lamp, een modem of een DAB+-radio. 

Zet dat soort storingsbronnen wat verder af van jouw Digitenne-apparatuur. 

. . .ik heb een nieuwe Funke antenne . . .

Kun je daar iets meer over vertellen ?
Funke maak heeeel veel soorten antenne’s.
En zie dit :

( Indien van toepassing )

toch blijft het beeld regelmatig stilstaan,op het moment dat hij dat doet heb ik 100% ontvangst,

Dat kan soms zeer kritisch zijn idd, een kleine verandering in de ontvangst kan alles of niets betekenen, antenne die een beetje beweegt of iemand die z’n fiets verzet, geen grapje, echt waar.
Heeft de antenne vrij zicht (min of meer) op de zender ? Niet aan de verkeerde kant van het gebouw of zo ?
Wil/kun je aangeven waar je zit ongeveer, welke hoek vh land.

 

 

Reputatie 2

In het zuiden tussen Eindhoven Helmond en Someren, in die hoek.

Na die refresh is het beeld nog steeds goed dus ff afwachten.

Klinkt hoopgevend, @wiltrix .  Mocht er toch weer iets mis gaan met het bereik, laat het weten!

Reputatie 2

Goedemorgen Erwin, gisteravond naar Veronica gekeken, een totale ramp,als dit niet beter gaat worden gooi ik alles de deur uit, ik krijg vandaag een nieuwe HDMI kabel binnen en ga dan nog ff kijken hoe t gaat maar ik word er doodziek van.

Reputatie 7
Badge +28

Fijn @wiltrix ,

Mogelijk heb je in de buurt van jouw ontvanger of antenne nog last van storingsbronnen? 

Denk dan aan bv een LED-lamp, een modem of een DAB+-radio. 

Zet dat soort storingsbronnen wat verder af van jouw Digitenne-apparatuur. 

@wiltrix 

Nog een aanvullende tip : 

 

1/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Eventueel de stappen twee en drie herhalen bij verschillende antenneposities.  

Heb je mijn goedbedoelde vragen en opmerkingen gezien ?

 ik krijg vandaag een nieuwe HDMI kabel binnen

Dat heeft geen zin.

 

Goedemorgen Erwin, gisteravond naar Veronica gekeken, een totale ramp,als dit niet beter gaat worden gooi ik alles de deur uit, ik krijg vandaag een nieuwe HDMI kabel binnen en ga dan nog ff kijken hoe t gaat maar ik word er doodziek van.

Heb je nu al een andere ontvanger??????

Want die lijkt mij gewoon kapoet.

Reputatie 2

Dag Kees,ik heb hem volgen jou recept ingesteld, ga vanavond kijken voor het resultaat.

Reputatie 7
Badge +28

Fijn @wiltrix ,

Mogelijk heb je in de buurt van jouw ontvanger of antenne nog last van storingsbronnen? 

Denk dan aan bv een LED-lamp, een modem of een DAB+-radio. 

Zet dat soort storingsbronnen wat verder af van jouw Digitenne-apparatuur. 

@wiltrix

Nog een aanvullende tip : 

 

1/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Eventueel de stappen twee en drie herhalen bij verschillende antenneposities.  

@wiltrix 

Doe dit dan ook even vanavond….. 

Reputatie 2

Ja,ga ik doen, alvast bedankt, ik hoop dat het dan beter is.

Reputatie 7
Badge +28

Fijn @wiltrix ,

Mogelijk heb je in de buurt van jouw ontvanger of antenne nog last van storingsbronnen? 

Denk dan aan bv een LED-lamp, een modem of een DAB+-radio. 

Zet dat soort storingsbronnen wat verder af van jouw Digitenne-apparatuur. 

@wiltrix

Nog een aanvullende tip : 

 

1/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Eventueel de stappen twee en drie herhalen bij verschillende antenneposities.  

@wiltrix

Doe dit dan ook even vanavond….. 

@wiltrix 

Werkt het nu goed? 

Zo niet, dan wordt het een omruil van je ontvanger.  

Reputatie 2

Ik heb de ontvanger verder weg gezet van de audio tuner en hem ingepakt in een oud geldkistje om hem helemaal af te schermen van andere signalen,ik heb wel gezorgd dat er voldoende koeling is voor de ontvanger,ik ga het allemaal in de gaten houden hoe het afloopt,best spannend.

Ik heb de ontvanger verder weg gezet van de audio tuner en hem ingepakt in een oud geldkistje om hem helemaal af te schermen van andere signalen,ik heb wel gezorgd dat er voldoende koeling is voor de ontvanger,ik ga het allemaal in de gaten houden hoe het afloopt,best spannend.

Het roept wel beelden op, @wiltrix . ;-)  Ik zie het een beetje voor me. 

Hopelijk werkt deze oplossing goed. 

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb de ontvanger verder weg gezet van de audio tuner en hem ingepakt in een oud geldkistje om hem helemaal af te schermen van andere signalen,ik heb wel gezorgd dat er voldoende koeling is voor de ontvanger,ik ga het allemaal in de gaten houden hoe het afloopt,best spannend.

@wiltrix 

En, hoe is dit afgelopen? Werkt dit zo? 

Reputatie 2

Goedemiddag,het lijkt er wel op,het vreemde is dat als je van zender wisselt dat het dan even duurt eer de ontvangst goed is terwijl de zenderbalk dan wel 100% aangeeft,t blijft een raar verhaal,ook de radio heeft dezelfde rare storingen,als het niet beter wordt dan ga ik de KPN weer bellen.

Reageer