Beantwoord

Slecht bereik met nieuwe ontvanger

  • 7 July 2019
  • 11 reacties
  • 343 keer bekeken

Sinds ik mijn digitenne ontvanger moest omruilen heb ik slecht tot geen bereik. Met de oude ontvanger had ik nooit problemen. Heb al 3x gebeld. Eerst werd er verteld dat het aan de kabel lag dus een nieuwe besteld maar daar lag het niet aan. Toen moest ik opnieuw zenders zoeken dat ging 10 min goed tot dat ik weer geen bereik had. Toen zijde ze dat er gewoon een storing was. Maar tot nu toe heb ik nog steeds slecht bereik. Meeste zenders doen het niet. Bij sommige moet ik 10 min wachten om beeld te krijgen.
icon

Beste antwoord door Noordzee 8 July 2019, 22:10

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Wil je alvast jouw profiel volledig vullen ?
Vanavond heb ik tijd voor een meer uitgebreide reactie.
Reputatie 7
Badge +28
Ok, Ik zie dat je woont in Harskamp. Dat is redelijk in de buurt van Apeldoorn en Veenendaal, dus normaliter zou je een goede ontvangst moeten hebben bij het gebruik van een buitenantenne.

Zou je eens het volgende willen doen?

1/ Via het menu teruggaan naar de fabrieksinstellingen
2/ Doe een software-update indien daar om gevraagd wordt. .
3/ Daar opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Dan een paar vragen:
  • Wat voor type antenne gebruik je?
Staat de antenne binnen of buiten?
Staat de ontvanger op een koele plek?
Staan in de buurt van de ontvanger storingsbronnen zoals een modem of een led-lamp?
Ik heb bovenstaande geprobeerd maar dat werkt niet. Op de antenne staat ‘Funke antenne V4’. Ik had de antenne eerst binnen staan maar dat werkte niet nu staat die op het balkon maar blijft hetzelfde. Hij staat helemaal vrij niet bij storingsbronnen.
Reputatie 7
Badge +28
OK,

Ik adviseer jou om jouw antenne te laten vervangen door de huidige - betere- variant, De Funke V5. En dan compleet met een buitenmontageset , zodat je de antenne op je balkon kan plaatsen.

De nieuwe antenne werkt beter, is richtingsgevoeliger en heeft minder last van storingen. Bijkomend voordeel is dat er een goede coaxkabel bijzit.

Ik verwacht hier in de loop van morgen een moderator. Die kan jou de nieuwe antenne + buitenmontageset toesturen.
Dat lijkt me een goed idee.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @kikidijk Welkom hier op het Forum en wat mooi om te zien dat @Noordzee je al van duidelijke uitleg en goed advies heeft voorzien. Ik ga mee in zijn verhaal en ik stuur je graag zo'n antenne met buitenmontageset toe. Ik zie dat je al een aantal gegevens in je Forum Profiel hebt gezet. Zou je daar je klantnummer nog bij willen vermelden?
Reputatie 7
Badge +28
@kikidijk

Geef je even een seintje als je het klantnummer geplaatst hebt in jouw profiel?
Heb ik gedaan
Reputatie 7
Badge +28
Prima, @Bart_ komt hier vanzelf weer langs.....
Reputatie 7
Badge +20
Yess @kikidijk Ik heb een nieuwen antenne, inclusief buitenmontageset voor je aangevraagd.
Reputatie 7
Badge +28
@kikidijk

Zet de antenne zo hoog mogelijk en probeer wat te experimenteren met de richting van de antenne. Dat is in te stellen met de schroefjes van de buitenmontageset.

Laat je nog even wat horen over de ontvangst?

Reageer