Beantwoord

Slecht bereik op camping met Digitenne

  • 17 August 2019
  • 7 reacties
  • 323 keer bekeken

Wij gebruiken digitenne op camping in stelledam. Voor het nieuwe kastje altijd perfect en storingsvrij beeld. Nu compleet drama. Hen buitenantenne. Nu ook met groter bereik gekocht. Nou 69 euro naar de maan.
Als dit niet verbeterd wordt het dua volgend seizoen schotel.

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 September 2019, 19:47

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Ronald007 ,

Jammer dat een betere antenne niet heeft geholpen.

Probeer eens het volgende:

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen.
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Heb je nu problemen op alle zenders of gaat het om een paar zenders? Ik vraag dit omdat er op 3 september 2019 een frequentiewijziging gaat komen. Hierna gaat de ontvangst op een flink aantal zenders verbeterd worden.
Nou wat je ook doet of je krijgt de ene helft van de zenders of de andere helft. Hoe je de antenne ook draait of de regio veranderd, blijft drama. Maar goed we wachten op 03 september.
Reputatie 7
Badge +28
Nog even een toelichting over 3 september 2019.

Dan gaan een flink aantal zenders op lagere (RF) kanaalnummers uitzenden. En hoe lager het (RF)-kanaalnummer, hoe beter de ontvangst wordt.

Zenders als RTL 4/5/7 en SBS 6 gaan van kanaal 49 naar kanaal 32.
Zenders als MTV, NGC en de BBC gaan van kanaal 57 naar kanaal 45.

Even geduld dus nog inderdaad.....
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Ronald007 ,

Jammer dat een betere antenne niet heeft geholpen.

Probeer eens het volgende:

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen.
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Heb je nu problemen op alle zenders of gaat het om een paar zenders? Ik vraag dit omdat er op 3 september 2019 een frequentiewijziging gaat komen. Hierna gaat de ontvangst op een flink aantal zenders verbeterd worden.



@Ronald007

Het is inmiddels 3 september 2019 geweest.

Heb je de stappen 1 t/m 6 opnieuw uitgevoerd?
Hoe is de ontvangst nu?
Met het stappenplan van KPN heb ik nu geen geen commerciële zenders. Zenders die uk nu wel heb daarvan gaat de signaalkwaliteit van 0 naar 96 % op en neer. Dus het blijft vervelend. Vernieuwing is in dit geval een verslechtering KPN.
Reputatie 7
Badge +28
Met het stappenplan van KPN heb ik nu geen geen commerciële zenders. Zenders die uk nu wel heb daarvan gaat de signaalkwaliteit van 0 naar 96 % op en neer. Dus het blijft vervelend. Vernieuwing is in dit geval een verslechtering KPN.


Wat betreft de wisselende ontvangstkwaliteit. Naar mijn mening komt dit door een externe storingsbron. Denk daarbij aan een modem, LED-lamp en zelfs een buitenthermometer.

Lees meer over dit onderwerp in dit topic:
Topic over slechte ontvangst

Jammer dat het niet gelukt is. Zelfs niet met een goede buitenantenne. Ik blijf het apart vinden, want het zou met zo'n buitenantenne toch goed moeten lukken in Stellendam na het opnieuw uitvoeren van het installatieproces.

Dan heb ik nu nog maar één advies voor jou: Koop voor weinig geld een FTA-Ontvanger en kijk daarmee gratis naar de NPO en twee regionale zenders. Iets anders kan ik jou ook niet meer adviseren....

Gratis kijken naar de NPO

Hiermee blijf je plezier behouden van jouw nieuwe antenne.
Alle antwoorden van KPN zijn onzin. En je betaald nog 5 euro extra ook.
Heb een compleet KPN pakket. Maar deze gaat er echt uit.

Reageer