Beantwoord

Slecht ontvangst Digitenne

  • 30 June 2020
  • 23 reacties
  • 301 keer bekeken

Ik heb 2 digitenne ontvangers en de laatste tijd veel problemen met de ontvangst. Ten eerste duurt het schakelen tussen kanalen erg lang 5 tot 10 seconden en dan nog een paar seconden voordat het geluid erbij komt. Verder valt het geluid soms 1 a 2 seconden weg, meestal als er gesproken wordt en er een nieuwe zin aankomt dan hoor je de eerste en tweede seconde niet. Nu heb ik ook nog dat het beeld en geluid regelmatig 2 a3 seconden “stallt” en daarna weer verder gaat. Wat is hier aan te doen?? Is op beide apparaten hetzelfde probleem

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 July 2020, 16:13

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Kavaza. Van harte welkom hier. Wat balen dat je zoveel problemen ervaart met het ontvangst. Je kunt dus wel alle zenders ontvangen? Alleen is het ontvangst dus niet goed? Wat voor antenne gebruik je? En waar heb je die staan? Heb je deze stappen al doorlopen? Misschien kun je ook eens naar de tips van @Noordzee kijken in dit topic. Ik ben benieuwd of je daarna verbetering merkt. 

Verder wil ik je vragen om alvast je profiel aan te vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder.

Reputatie 7
Badge +28

@Kavaza

Lukt het jou om de antennes buiten te plaatsen? 
En wat voor type antennes heb je nu in gebruik? De Funke V5 of een ouder type? 

Probeer ook eens terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. En dan weer zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
 

In welke plaats staan jouw ontvangers? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Kavaza. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Merk je inmiddels verbetering? Als ik nog iets voor je kan doen, lees ik het graag.

Reputatie 7
Badge +28

@Kavaza

Lukt het jou om de antennes buiten te plaatsen? 
En wat voor type antennes heb je nu in gebruik? De Funke V5 of een ouder type? 

Probeer ook eens terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. En dan weer zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
 

In welke plaats staan jouw ontvangers? 

@Kavaza 

Heb je de ontvangers al gereset via de bovenstaande methode? Heb je onderstaande antenne al in gebruik? 

 

Goeden dag,

Ik heb nog de oude antennes.  Kan ze helaas niet buiten plaatsen, (heb voorheen ook geen problemen gehad)  Gebruik ze in een houten chalet.  Regio is Rotterdam.
Heb al een keer naar fabrieksinstellingen teruggezet en uitgebreid zoeken weer gedaan, maar geen verbetering

 

@Kavaza

Lukt het jou om de antennes buiten te plaatsen? 
En wat voor type antennes heb je nu in gebruik? De Funke V5 of een ouder type? 

Probeer ook eens terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. En dan weer zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
 

In welke plaats staan jouw ontvangers? 

@Kavaza

Heb je de ontvangers al gereset via de bovenstaande methode? Heb je onderstaande antenne al in gebruik? 

 

Al geprobeerd zonder succes.  Deze anttenes heb ik niet in gebruik, oude type en die kunnen voor zover ik weet niet buiten geplaatst worden

Reputatie 7
Badge +28

Dan adviseer ik @Natasja om jou in eerste instantie één Funke V5 antenne inclusief buitenmontageset te sturen. Want de Funke V5 antenne kun je eenvoudig bovenop jouw chalet plaatsen.

En dan kunnen we kijken of de ontvangstproblemen opgelost gaan worden door de nieuwe antenne. 

Als dat helpt, dan kan daarna eventueel de tweede antenne vervangen worden. 

 

Dan adviseer ik @Natasja om jou in eerste instantie één Funke V5 antenne inclusief buitenmontageset te sturen. Want de Funke V5 antenne kun je eenvoudig bovenop jouw chalet plaatsen.

En dan kunnen we kijken of de ontvangstproblemen opgelost gaan worden door de nieuwe antenne. 

Als dat helpt, dan kan daarna eventueel de tweede antenne vervangen worden. 

 

Ok super,gaan we dat proberen

 

Txs

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Kavaza. Ik heb je een nieuwe antenne toegestuurd. Je hebt een SMS en/of e-mail ontvangen ter bevestiging. Deel je je bevindingen, zodra je de antenne hebt vervangen? 

Reputatie 7
Badge +28

@Natasja 

Heb je ook een buitenmontageset meegestuurd? 

 

Reputatie 6
Badge +9

@Natasja

Heb je ook een buitenmontageset meegestuurd? 

 

Ik heb een ‘TV antenne Funke DHZ V5 en gratis montageset DGT’ aangevraagd, @Noordzee. Dus ik ga ervan uit dat 't goedkomt. :wink:

Reputatie 7
Badge +28

Top @Natasja ! 

 

Dan ben ik (net als jij natuurlijk) benieuwd naar het resultaat va de nieuwe buitenantenne. 

Reputatie 7
Badge +28

Dan adviseer ik @Natasja om jou in eerste instantie één Funke V5 antenne inclusief buitenmontageset te sturen. Want de Funke V5 antenne kun je eenvoudig bovenop jouw chalet plaatsen.

En dan kunnen we kijken of de ontvangstproblemen opgelost gaan worden door de nieuwe antenne. 

Als dat helpt, dan kan daarna eventueel de tweede antenne vervangen worden. 

 

Ok super,gaan we dat proberen

 

Txs

@Kavaza 

Heb je de nieuwe antenne al uitgeprobeerd? 

Dan adviseer ik @Natasja om jou in eerste instantie één Funke V5 antenne inclusief buitenmontageset te sturen. Want de Funke V5 antenne kun je eenvoudig bovenop jouw chalet plaatsen.

En dan kunnen we kijken of de ontvangstproblemen opgelost gaan worden door de nieuwe antenne. 

Als dat helpt, dan kan daarna eventueel de tweede antenne vervangen worden. 

 

Ok super,gaan we dat proberen

 

Txs

@Kavaza

Heb je de nieuwe antenne al uitgeprobeerd? 

Hi, heb de antenne ontvangen, maar vraag mij af of dit wel een buitenantenne is. dit is een Funke DSC550 zonder montageset.  Als ik deze binnen plaats heb ik nog steeds dezelfde problemen.. Is dit wel de goede??

Reputatie 7
Badge +28

@Kavaza 

Er hoort ook een aparte buitenmontageset bij te zitten. Want die heb je nodig om de antenne buiten te plaatsen. 

@Natasja schreef dat ze die voor jou had aangevraagd. Maar mogelijk kan ze het nog even nakijken? 

 

@Kavaza

Er hoort ook een aparte buitenmontageset bij te zitten. Want die heb je nodig om de antenne buiten te plaatsen. 

@Natasja schreef dat ze die voor jou had aangevraagd. Maar mogelijk kan ze het nog even nakijken? 

 

Heb hem inmiddels zelf met een beugel buiten gemonteerd, maar problemen zijn nog steeds dezelfde. beeld soms wazig voor een paar seconden. heel soms krijg ik geen digitenne ontvangst in beeld, en geluid ook nog steeds niet 100%

kan het zijn dat de dekking hier slechter is geworden??

zit in postcode 3054

Reputatie 7
Badge +28

@Kavaza

Wel een raar probleem. De dekking is niet veranderd. 

Heb je nog steeds op beide ontvangers precies hetzelfde probleem? Probeer die andere ontvanger eens op de buitenantenne aan te sluiten….

Want als het maar op één ontvanger een probleem is, dan kunnen we een ontvanger laten omruilen. 

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Kavaza. De Funke DSC550 is de TV antenne Funke DHZ V5. Je hebt dus de juiste antenne ontvangen. Zoals @Noordzee al aangeeft hoort er ook een montageset bij te zitten. Als ik het goed begrijp heb je die niet ontvangen, maar is het inmiddels toch gelukt om de antenne buiten te plaatsen. Klopt dat? Ik lees alleen dat je geen verbetering merkt wat het ontvangst betreft. Dat is erg jammer. Zou je de tip van @Noordzee om de andere ontvanger aan te sluiten eens willen proberen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Hallo @Kavaza. De Funke DSC550 is de TV antenne Funke DHZ V5. Je hebt dus de juiste antenne ontvangen. Zoals @Noordzee al aangeeft hoort er ook een montageset bij te zitten. Als ik het goed begrijp heb je die niet ontvangen, maar is het inmiddels toch gelukt om de antenne buiten te plaatsen. Klopt dat? Ik lees alleen dat je geen verbetering merkt wat het ontvangst betreft. Dat is erg jammer. Zou je de tip van @Noordzee om de andere ontvanger aan te sluiten eens willen proberen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Ga proberen de andere ontvanger op de buitenantenne aan te sluiten, denk persoonlijk dat dat niet veel zal helpen omdat ze beide dezelfde problemen geven. Laat weten hoe deze werken na omwisseling 

Reputatie 6
Badge +9

Dat is prima, @Kavaza. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Reputatie 7
Badge +28

 

 

 

Heb hem inmiddels zelf met een beugel buiten gemonteerd, maar problemen zijn nog steeds dezelfde. beeld soms wazig voor een paar seconden. heel soms krijg ik geen digitenne ontvangst in beeld, en geluid ook nog steeds niet 100%

kan het zijn dat de dekking hier slechter is geworden??

zit in postcode 3054

 

Wel een raar probleem. De dekking is niet veranderd. 

Heb je nog steeds op beide ontvangers precies hetzelfde probleem? Probeer die andere ontvanger eens op de buitenantenne aan te sluiten….

Want als het maar op één ontvanger een probleem is, dan kunnen we een ontvanger laten omruilen. 

 

@Kavaza 

Probeer ook met de andere ontvanger dan het volgende: 

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter in het menu. 

Stap 3 is best belangrijk, want de Funke V5 (jouw nieuwe antenne) is richtingsgevoelig. 

Kun je kijken op de signaalmeter of het signaal nu standaard op 100% staat? In de regio Rotterdam zou dat namelijk wel moeten. 

 

 

Natasja en ik zijn nog steeds benieuwd hoe het nu met de ontvangst gaat…. 

Reputatie 7
Badge +28

@Kavaza 

@Kavaza

Wel een raar probleem. De dekking is niet veranderd. 

Heb je nog steeds op beide ontvangers precies hetzelfde probleem? Probeer die andere ontvanger eens op de buitenantenne aan te sluiten….

Want als het maar op één ontvanger een probleem is, dan kunnen we een ontvanger laten omruilen. 

 

 

Heeft het wisselen van de ontvangers nog wat opgeleverd? 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Kavaza. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien, dus ik ga ervan uit dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.

Reageer