Beantwoord

Slecht ontvangst Digitenne

  • 22 July 2020
  • 7 reacties
  • 117 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw, 

Ik heb al tijdje happert beeld met digiterne! Zou mn antenne slecht kunnen zijn? Mn antenne signaalsterkte is 100% goed! Zou u mij kunnen berichten wat wijsheid is?

 

Mvg Niels v Gink 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Noordzee 26 July 2020, 19:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Niels van Gink 

Kies voor bewerk door middel van de 3 puntjes rechts.
En haal je telefoonnummer weg.
Openbaar forum Niels.
Beter om in je profiel te zetten.

Hoi @Niels van Gink 

Kies voor bewerk door middel van de 3 puntjes rechts.
En haal je telefoonnummer weg.
Openbaar forum Niels.
Beter om in je profiel te zetten.

Al klaar

 

Reputatie 6
Badge +7

Geachte heer/mevrouw, 

Ik heb al tijdje happert beeld met digiterne! Zou mn antenne slecht kunnen zijn? Mn antenne signaalsterkte is 100% goed! Zou u mij kunnen berichten wat wijsheid is?

@Niels van Gink Heb je een Funke V5 (DSC 650) antenne? Of heb je bij de omruilactie van vorig jaar de oude antenne (haaievin) gehouden? Want dan kan KPN een nieuwe opsturen.in deze V5 antenne zit een filter voor 4G signalen die kunnen storen.

 

Maar als je de nieuwe antenne al gebruikt en je hebt het hoe zxv7200 ontvanger dan moet je gaan zoeken naar de bron van externe storingen. Dat kan zijn een led lamp, een langsrijdende brommer, een windmolen, een buitenthermometer etc. En dan die storingsbron zien weg te nemen.

 

Als dat niet lukt zal je er mee moeten leren leven. Er zijn nog wat andere opties maar we beginnen maar met het bekijken van je antenne.

 

Daarnaast kan je alvast beginnen met het invullen van je forum profiel (niet openbaar) zodat KPN weet wie je bent.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Geachte heer/mevrouw, 

Ik heb al tijdje happert beeld met digiterne! Zou mn antenne slecht kunnen zijn? Mn antenne signaalsterkte is 100% goed! Zou u mij kunnen berichten wat wijsheid is?

 

Mvg Niels v Gink 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @Niels van Gink ,

Als jij 100% signaal hebt, dan zit de signaalsterkte wel snor. 

Probeer dan eens jouw ontvanger te resetten via:

1/ Ga eens in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders.

 

Zet verder storingsbronnen zoals een modem, led-lamp of DAb-radio niet vlakbij de ontvanger of de antenne. 
 

Geeft dit al verbetering?

Zo niet, wat voor type antenne gebruik je? 

Reputatie 7
Badge +28

Geachte heer/mevrouw, 

Ik heb al tijdje happert beeld met digiterne! Zou mn antenne slecht kunnen zijn? Mn antenne signaalsterkte is 100% goed! Zou u mij kunnen berichten wat wijsheid is?

 

Mvg Niels v Gink 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @Niels van Gink ,

Als jij 100% signaal hebt, dan zit de signaalsterkte wel snor. 

Probeer dan eens jouw ontvanger te resetten via:

1/ Ga eens in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders.

 

Zet verder storingsbronnen zoals een modem, led-lamp of DAb-radio niet vlakbij de ontvanger of de antenne. 
 

Geeft dit al verbetering?

Zo niet, wat voor type antenne gebruik je? 

@Niels van Gink 

Wat voor type antenne gebruik jij ?  Is het de Funke V5? (zie foto) 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Niels van Gink, welkom! Heb je met de tips van Walter en Noordzee verbetering kunnen brengen? Laat het ook vooral weten als je nog geen V5 antenne hebt, dan stuur ik die alsnog op.

Reputatie 7
Badge +28

@Niels van Gink 

Gebruik je al de Funke V5? Zie de foto hierboven….