Beantwoord

slecht ontvangst nieuwe digitenne

  • 13 January 2019
  • 19 reacties
  • 1451 keer bekeken

Al wel 5x contact gehad met KPN m.b.t. slechte ontvangst, maar een oplossing blijft uit. De klacht is dat het wel 15 sec duurt voordat ik beeld krijg en voor het geluid wel 20 sec., tevens verstoort het beeld regelmatig, hetgeen zeer irritant is. Heb verzocht om contact met een deskundige maar tot nu toe geen reactie. Ben al vanaf 1970 klant van KPN, maar als de service niet beter wordt, denk ik er over om op glasvezel over te gaan bij een andere provider. De aansluiting is reeds aanwezig . Ik hoop echter dat KPN nu eindelijk een oplossing biedt of een alternatief heeft. Wellicht ten overvloede vermeld ik dat de buren dezelfde klachten hebben.
icon

Beste antwoord door Noordzee 15 January 2019, 21:20

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Om tot een oplossing te komen hebben we iets meer informatie nodig.
Betreft het een oude of een nieuwe tuner, DVB-T of DVB-T2?
Wat is je ontvangststerkte?
Op welke mast ontvang je Digitenne?
Welke zenders geven deze storing of zijn het alle zenders?
Het betreft een nieuwe tuner die ik in oktober 2018 heb ontvangen i.v.m. omruil aktie van KPN. Op het kastje staat ZXV7200. Ontvangststerkte 100%. Alle zenders geven storing. Ik woon in Hoogersmilde. Voor mij is de mast onbekend. Hoop dat de gegevens voldoen.
Reputatie 7
Badge +28
Als je in Hoogersmilde woont zou je bij wijze van spreken nog zonder antenne ontvangst moeten hebben. De zendmast bij jou in het dorp is niet te missen!

Helaas is het signaal op de NPO-zenders behoorlijk instabiel, maar dat gaat eind februari opgelost worden door middel van een frequentiewissel.

Ik vermoed dat het probleem meer aan jouw ontvanger ligt. Probeer eerst is terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Kijk ook even naar de softwareversie, die zou op 30 moeten staan. Daarna een nieuwe opdracht geven voor zenderzoeken, kies de optie uitgebreid zenderzoeken.

Echt snel gaat de ontvanger niet worden, maar de zapsnelheid kan je wel terugbrengen naar ongeveer vijf seconden.
Als je erg dicht bij de mast woont dan zou er zoiets als het paraplu effect kunnen optreden, het signaal gaat over je heen, maar je hebt 100% signaal.
Dan zou het nog oversturing kunnen zijn.

. . . . Ik woon in Hoogersmilde. Voor mij is de mast onbekend. . . . .
Wat bedoel je daar mee ?
Reputatie 7
Badge +16
Mast onbekend? In Hoogersmilde kan je de mast bijna aanraken!
Hier een indruk :-)
http://fmtvdx.eu/zendmast/smilde/herstel/hoogersmilde_toren_100.html

Beetje moeilijk te vinden, dus ik zet dit er ook nog even bij :
http://radio-tv-nederland.nl/historie/historie-radio.html
Reputatie 7
Badge +28
En @VLEE : Heb je al wat gedaan met mijn advies?:

Probeer eerst is terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Kijk ook even naar de softwareversie, die zou op 30 moeten staan. Daarna een nieuwe opdracht geven voor zenderzoeken, kies de optie uitgebreid zenderzoeken.
Beste Mensen, Ik heb jullie advies opgevolgd. Dus fabrieksinstelling uitgevoerd en ik moet zeggen dat het een verbetering heeft opgeleverd. Hartelijk dank daarvoor.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het nu beter is! Graag gedaan.👌🏻 En nu genieten van jouw TV......
Hoe kom ik achter de software versie?
Reputatie 7
Badge +28
Die staat in het menuscherm abonnement.
Ik heb het gevonden. Bedankt
Al wel 5x contact gehad met KPN m.b.t. slechte ontvangst, maar een oplossing blijft uit. De klacht is dat het wel 15 sec duurt voordat ik beeld krijg en voor het geluid wel 20 sec., tevens verstoort het beeld regelmatig, hetgeen zeer irritant is. Heb verzocht om contact met een deskundige maar tot nu toe geen reactie. Ben al vanaf 1970 klant van KPN, maar als de service niet beter wordt, denk ik er over om op glasvezel over te gaan bij een andere provider. De aansluiting is reeds aanwezig . Ik hoop echter dat KPN nu eindelijk een oplossing biedt of een alternatief heeft. Wellicht ten overvloede vermeld ik dat de buren dezelfde klachten hebben.
Ik heb dit probleem met de nieuwe DVB-T2 tuners (ik heb er 2 en allebei het zelfde probleem), het lijkt als of deze tuners een cache geheugen opbouwen totdat dit vol is en dan voor vertraging zorgt. Ik liet altijd de tuners aan staan maar nu zet ik ze 2x per week even uit en aan en het probleem is weg.
(Tuners vind ik van mindere kwaliteit dan de "oude"; ook de zender- / programma info is slecht. De oude insteekkaart werkte nog het beste, bewijst wel weer dat de tv tuner beter is dan deze kastjes)
Reputatie 7
Badge +28
@nldlight

Even voor de zekerheid :

  • Ben je al teruggegaan naar fabrieksinstellingen?
  • En staat de softwareversie op 32?
Voor de rest heb je - zo te zien- een prima oplossing gevonden. Het blijft natuurlijk wel behelpen....
Ik sta op Zeegse op de camping en vanaf de nieuwe kastje er zijn is het echt triest met het ontvangst ...en niet wij alleen hebben er last van ,er staan hier 80 vakantiehuisjes en iedereen klaagt over het slechte ontvangst van digitenne van KPN en als je belt wordt er gezegd dat je de antenne buiten hangen,ook dit heeft geen effect...er komt maar geen oplossing maar wel het abbonement verhogen met 2,50 euro..nog even en KPN is straks bijna 80 leden kwijt er er geen oplossing komt
Reputatie 7
Badge +28
In Zeegse zou je ontvangst moeten kunnen krijgen.

Wel de antenne zo hoog mogelijk (buiten) plaatsen.

Doe dan is het volgende;
  1. Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de keuze uitgebreid zenders zieken.
  3. Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Kun je aangeven wat je voor type antenne gebruikt?
Staat de antenne binnen of buiten?
Reputatie 7
Badge +28
Dit verbaast me ook @Ina53! De mast van Groningen zit op 14km ten noorden van Zeegse. Als er niet te veel obstakels zijn mag je een prima bereik verwachten. Ik hoop dat Noordzee's tips helpen, laat het weten als dat niet het geval is.

@nldlight: Gaat dit om de ZTE ontvangers? Laat je ze altijd op een zender staan of zet je de ontvangers wel in standby als er geen TV wordt gekeken?
Dit verbaast me ook @Ina53! De mast van Groningen zit op 14km ten noorden van Zeegse. Als er niet te veel obstakels zijn mag je een prima bereik verwachten. Ik hoop dat Noordzee's tips helpen, laat het weten als dat niet het geval is.

@nldlight: Gaat dit om de ZTE ontvangers? Laat je ze altijd op een zender staan of zet je de ontvangers wel in standby als er geen TV wordt gekeken?Dit verbaast me ook @Ina53! De mast van Groningen zit op 14km ten noorden van Zeegse. Als er niet te veel obstakels zijn mag je een prima bereik verwachten. Ik hoop dat Noordzee's tips helpen, laat het weten als dat niet het geval is.

@nldlight: Gaat dit om de ZTE ontvangers? Laat je ze altijd op een zender staan of zet je de ontvangers wel in standby als er geen TV wordt gekeken?


vreemde opllosing op het moment dat ik van de camping weg gaat gaat stroom water en ellectra er af
zoals bij de meeste caravan eigenaren
Reputatie 7
Badge +28



vreemde opllosing op het moment dat ik van de camping weg gaat gaat stroom water en ellectra er af
zoals bij de meeste caravan eigenaren



nidlight heeft geen caravan, maar een vakantiehuisje. Dus zo raar is het antwoord van Joran niet.



Ik sta op Zeegse op de camping en vanaf de nieuwe kastje er zijn is het echt triest met het ontvangst ...en niet wij alleen hebben er last van ,er staan hier 80 vakantiehuisjes en iedereen klaagt over het slechte ontvangst van digitenne van KPN

Reageer