Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Slecht ontvangst NPO1, 2 en 3 Digitenne.

Reputatie 1
Hoe kan het dat ik in Uithoorn een slecht ontvangst had van NPO 1, 2 en 3?
De overige zenders waren geen probleem.
NPO1, 2 en 3 waren regelmatig blokkerig of vielen helemaal weg. Na opnieuw zenders zoeken ging het eventjes goed om daarna opnieuw slecht te zijn of helemaal weg te vallen.
Kon ook maar zo zijn dat ze na een paar minuten weer goed waren.
Ook de antenne 4 x 45 graden gedraaid gaf geen verbetering.
Ter info, locatie was evenemententerrein aan de Randhoornweg te Uithoorn..
Frans
icon

Beste antwoord door Wally5217 9 oktober 2018, 14:42

Bart_ schreef:

Nee, dan hebben we elkaar net even verkeerd begrepen. Bij de omruilactie krijg je inderdaad enkel de nieuwe ontvanger en dat staat los van de antenne. Ik stuur je met alle plezier een nieuwe antenne toe. Zal ik dat doen?

Graag, en alvast bedankt daarvoor.

Frans

Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 7
Veel interessanter in deze: welke ontvanger heb je? 🤓

Overigens, je schrijft had. Is het nu weer goed? Door het mooie weer kan er storing zijn in de ether. Signalen (bv. v.u. buitenland) dragen dan verder)
Reputatie 1
Ik heb een insteekkaart, in een Philips tv model: ,22PFK4000/12.
Thuis was goed en is nu weer goed.

Het bevreemde mij omdat ik voor een paar weken terug in Luyksgestel weinig of geen ontvangst had alleen waren toen NPO1, 2 en 3 een beetje redelijk.
Een telefoontje naar de KPN leerde mij toen dat op die postcode weinig of geen ontvangst voor Digitenne was. NPO 1, 2 en 3 zouden altijd als beste doorkomen.
Vandaar mijn vraag, want nu was het precies anders om.

Frans
Reputatie 7
Wally5217 schreef:

Gelukkig 😃

Wally5217 schreef:

Het bevreemde mij omdat ik voor een paar weken terug in Luyksgestel weinig of geen ontvangst had alleen waren toen NPO1, 2 en 3 een beetje redelijk.
Een telefoontje naar de KPN leerde mij toen dat op die postcode weinig of geen ontvangst voor Digitenne was. NPO 1, 2 en 3 zouden altijd als beste doorkomen.
Vandaar mijn vraag, want nu was het precies anders om.

Frans

Had je wel een nieuwe zenderscan gedaan (eerst terug naar fabrieksinstellingen)??? Ik neem aan dat Luykgestel toch een andere regio is dan waar je woont.
De uitzendfrequenties van de regio's zijn verschillend. Met de instelling van waar je woont kun je elders geen ontvangst hebben.

Weet je overigens dat de ondersteuning van de CI module gaat vervallen?
Klaar voor de toekomst: veranderingen bij Digitenne
Reputatie 1
Ja, iedere keer opnieuw zenders instellen gedaan.

Overigens Uithoorn is ook niet mijn woonplaats.

Ook in Uithoorn een paar keer de zenders opnieuw ingesteld.
Direct na het opnieuw instellen was het goed , maar na verloop van tijd werd het steeds minder tot niets.

Frans.
Reputatie 7
Hopelijk wel een power inserter in de antennekabel? Anders krijgt de versterker in de antenne geen voeding. Lampje op antenne moet branden. Uithoorn is een plaats waar ik een buitenantenne zou adviseren op ca. 4 m. hoogte. Gezien de afstand tot zendmasten.
Reputatie 1
Lampje brandde, anders zouden de andere zenders het toch ook niet doen?
Ik heb een buitenantenne van Funke, model DSC310-345T, gebruikt.

Frans
Reputatie 7
OOoohh, da's de oude haaievin (moest even googelen). Daar werkt de nieuwe ontvanger niet (slecht) mee. Aanbevolen wordt de nieuwe v5. Via een KPN moderator kun je deze gratis toegestuurd krijgen. Die komen hier nog.
Reputatie 7
Badge +15
Dag Wally. Volgens mij heeft Peter je uitstekend geholpen en van heel nuttige informatie voorzien. Heb je nog hulp nodig met de V5-antenne? Vul in dat geval je KPN Forum profiel aan met de naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 1
Ik heb het profiel ingevuld.
Overigens ik heb nog geen nieuwe ontvanger.
Zoals ik eerder al schreef heb ik nog een insteekkaart.

Frans
Reputatie 7
Badge +15
Prima, Frans. Nu ga je binnen afzienbare tijd sowieso een andere ontvanger van ons krijgen. Dat heeft te maken met het bericht waar Peter al eerder naar linkte. Ik wil je met alle plezier alvast een nieuwe antenne sturen, maar ik kan ook kijken of ik je ook alvast van een andere ontvanger kan voorzien.
Reputatie 1
Bart,
Bedankt alvast. Ik wacht het rustig af.

Frans
Reputatie 1
Bart_ schreef:

Prima, Frans. Nu ga je binnen afzienbare tijd sowieso een andere ontvanger van ons krijgen. Dat heeft te maken met het bericht waar Peter al eerder naar linkte. Ik wil je met alle plezier alvast een nieuwe antenne sturen, maar ik kan ook kijken of ik je ook alvast van een andere ontvanger kan voorzien.

Bart,
Bericht ontvanger dat ik mijn insteekkaart kan omruilen.
Maar bij de nieuwe set zit geen antenne bij.
Ik dien mijn oude antenne weer te gebruiken?????

Frans
Reputatie 7
De antenne moet je houden. Die blijft hetzelfde. Overigens heb je de power inserter ook niet meer nodig.
Reputatie 1
Peter,

Ik heb niet de aanbevolen V5 antenne, maar nog steed de buitenantenne van Funke, model DSC310-345T.
Uit het bericht van Bart lees ik dat die eigenlijk met de nieuwe apparatuur werd meegezonden.
Maar niet dus.

Frans
Reputatie 7
Badge +15
Nee, dan hebben we elkaar net even verkeerd begrepen. Bij de omruilactie krijg je inderdaad enkel de nieuwe ontvanger en dat staat los van de antenne. Ik stuur je met alle plezier een nieuwe antenne toe. Zal ik dat doen?
Reputatie 7
Met die oude haaievin (bijnaam) werkt de nieuwe ontvanger gewoon. Heb je dat überhaupt geprobeerd?

Indien je de v5 stuurt, Bart is voor hem ook een montagesetje nodig.

En thuis heb je goede ontvangst dus het lijkt me geen probleem.

Reputatie 1
Bart_ schreef:

Graag, en alvast bedankt daarvoor.

Frans
Reputatie 7
Badge +15
Er is nieuwe antenne onderweg! En graag gedaan, natuurlijk.
Reputatie 1
Bart,
Antenne is binnen. Bedankt.

Hoe zet ik dit topic op opgelost?

Reageer