Beantwoord

Slecht weer en het is een al al gehaper nu

  • 12 July 2019
  • 50 reacties
  • 1513 keer bekeken

Sinds 9 juli stabiele ontvangst en mooi weer, geen regen bv. Kwaliteit 100 %

Nu al hele dag rotweer en waardeloze ontvangst. Voortdurend haperingen.
Kwaliteit wisselt van 0 (!), tot 80 à 100, ongeacht zender.

Af en toe 5 minuten goed, dan weer heel even stilstaand en [geen digitenne signaal]. Waarden op dat moment ook beiden 0 %

P.S.
Als één zender een minuut of 2 à 3 aan staat lijkt het stabiel te zijn. Dan nog incidenteel [geen digitennesignaal] in kort in beeld.

zxv7200 en deze antenne.

(ca. 14:00 uur; 12 juli '18)
icon

Beste antwoord door Noordzee 12 July 2019, 14:28

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Peter,

Die oude antenne is niet meer geschikt voor een altijd goede ontvangst anno 2019. Tenzij je vlakbij een zendmast zit....

Ik adviseer jou om een moderator te vragen om de nieuwe Funke V5 antenne. Deze antenne is beter voorbereid op externe storingsbronnen.

Bovendien kan je de Funke V5 antenne beter uitrichten, omdat deze antenne veel richtingsgevoeliger is.

Nog beter is om die antenne ook buiten te plaatsen, maar ik weet niet of dat bij jou mogelijk is.
Geef dat nog even aan, dan kan een moderator jou ook de buitenmontageset opsturen.
Dank je, Noordzee.
Op ca. 10 km afstand noem ik dichtbij de zendmast.
Sinds verplaatsing antenne is het al sinds 7 juli, nog voor de overgang, zéér stabiel geweest.
Vandaag voor het eerst niet.

Veranderen van zender duurt lang, Stabiliseren van ontvangst op die zender duurt ook lang. (zie toegev. P.S. bij eerste bericht)

Ik wil het nu wel graag met een v5 proberen idd.
Reputatie 7
Badge +28
In de praktijk is 10 km vaak al te ver met die oude (antieke) antenne. Er lopen nu hier op het forum ook topics van klanten (met ontvangstproblemen) uit Den Bosch en Hilversum die nog dichterbij de zendmast wonen.

Je zal zien dat de V5 beter werkt. Wil je nog even aangeven of je de binnenantenne wilt of compleet met buitenmontageset?
Vooralsnog binnen, lijkt me.

De v5 is ook LTE afgeschermd. Dat is m'n huidige, natuurlijk, niet.
Reputatie 5
Badge +4
@PeterG met jouw kennis verwondert het mij dat je hier een vraag stelt.
Ik mag dan wel veel wéten en via m'n site Breedbeeldweetjes veel ook kunnen opzoeken, maar een storing 😉 meld ook ik natuurlijk gewoon. Ik weet dat de antenne (sinds 7 juli) op de meest optimale plek v.h. huis staat. Zelfs buiten worden de waarden niet beter. Vóór die tijd kon het me niet zo schelen. Keek nooit naar het bagger beeld van Digitenne. Was/is aangesloten op de DVD/HDD-recorder.

Maar nu het zelfs een fractie mooier is dan via ITV, tja...
En ik kan ook niet alles weten. Gelukkig maar. 😁 .

Sinds het weer de laatste uren opknapte trouwens ook geen haperingen meer gehad.
Reputatie 5
Badge +6
De bandbreedte is niet gewijzigd met de komst van DVB-T2, de kanalen zijn nog
steeds 7,6 Mhz breed, het enigste is dat er nu meer bitjes in de zelfde bandbreedte moeten.

Om dat nog steeds storings vrij te kunnen ontvangen is een betere signaal ruis verhouding nodig.
en dat kan alleen bij gelijk blijvende bandbreedte met behulp van een sterker signaal.
Reputatie 7
Badge +28
En aangezien tot op heden de (zend)vermogens niet worden opgevoerd, wordt het probleem verplaatst naar de consument. Die moeten met betere antennes op zoek gaan naar een oplossing om ongestoord TV te blijven kijken.

Ook Peter ontkomt niet aan een betere antenne. Zelfs op 10 km van de zendmast kunnen al stroringen ontstaan.
Heb nog lang, tot en met het einde van de tenniswedstrijd, op NPO 2 en 3 om de 10 à 20 minuten korte onderbrekingen (ca. 2 sec. ) gehad. Probleempje met de NPO-zender Haarlem, meelezende Digitenne-beheerders?
Direct na die wedstrijd, tegen 21:00 u., nog half uur naar RTL 4 via Digitenne gekeken en geen onderbrekingkjes.

(Nu al tijdje opname via ITV... )
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @PeterG, Ik lees dat je jouw antenne wilt omruilen, wat uiteraard geen probleem is. Wil je daar een montageset bij?
Reputatie 7
Badge +28
Vooralsnog binnen, lijkt me.

De v5 is ook LTE afgeschermd. Dat is m'n huidige, natuurlijk, niet.


Ik begreep van niet.
Reputatie 2
Beetje vreemd sinds de vernieuwing van de kastjes heb ik niks dan storingen komt vangen inmiddels alles nieuw vrijdag zelfs nieuwe hdmi kabel gehad maar nog steeds hetzelfde zit er sterk over na te denken om naar een andere provider te gaan duurt nu al een half jaar betaal voor iets wat jullie schijnbaar niet kunnen leveren of oplossen
Welke provider voor digitenne?
Reputatie 2
Kpn
Hij komt binnen te staan, @Marina_ Had huidige antenne buiten (overdekt balkon, dus geen last van regen) en de waarden zijn gelijk dan. Gebruik nu nog de antenne's helemaal van het begin, zomer 2006.
Ik mag/kan ook geen "grote" gaten boren in de muur. En ook niet in kunststof kozijnen.
Reputatie 7
Badge +19
@PeterG, Dus voor nu is alleen een nieuwe ontvanger voldoende? Stuur ik hem naar de dichtstbijzijnde servicepunt goed?

@Misty1964 Ik zie dat je een eigen topic hebt gestart. Reageer je daar?
Reputatie 7
Badge +28
@Marina_

Je bedoelt natuurlijk een nieuwe binnenantenne. 😜
Reputatie 7
Badge +19
@Marina_

Je bedoelt natuurlijk een nieuwe binnenantenne. 😜


@Noordzee Ja😴 😳

Het is de laatste tijd wel de grote Marina haalt dingen door elkaar show! Ik denk dat ik maar eens een vakantie moet gaan plannen.😅
Reputatie 7
Badge +28
Dat is een leuk vooruitzicht ! ⛱🏖🏝
Kpn

Je dacht erover na om naar een andere provider voor Digitenne over te stappen?
Ja, @Marina_ , een nieuwe binnenantenne is genoeg 😁
Reputatie 7
Badge +19
@PeterG, Geregeld! Ik dacht dat de antenne werd afgeleverd bij een servicepunt, maar het wordt gewoon thuisbezorgd. 🙂 Laat je nog even wat van je horen wanneer je de antenne binnen hebt?

@Casey, @Misty1964 heeft een eigen topic gestart. Ze wordt daar verder geholpen 🙂 Mocht je haar willen adviseren, kan dat daar!
@Marina, tuurlijk laat ik weten hoe en of de nieuwe antenne bevalt. Direct testen, hè 😉 Bij minimaal gelijk resultaat (sterkte npo/comm. 66 - 68% en kwaliteit alles 100%) blijft ie staan.

"Misty1964 heeft een eigen topic". Gelukkig, dat kapen van andermans topic is niks. En verwarrend. Bovenaan het forum staat toch "Stel je vraag" ??? 😑

Inhaken om mee te helpen is wat anders, m.i.
17 juli; 15:30 uur.

@Marina_
Tot op heden nog geen pakje / antenne gezien.
Gisteren tot 16:30 thuisgebleven en v.a. 19:00 weer thuis.
Ik ga zo echt de deur uit. Boodschappen moeten dringend gedaan worden.
Reputatie 7
Badge +28
kom op, dan maar geen boodschappen😜

Die nieuwe antenne is belangrijker! 🤪

Reageer