Beantwoord

Slechte digitenne

  • 6 August 2019
  • 21 reacties
  • 276 keer bekeken

Nou alle gerelateerde topics kunnen aangehinkt blijven...... nu hopen dat er wat mee gedaan wordt......jeetje wat slecht deze digitenne, alleen maar problemen... beeld staat vaak stil,nu weer geen RTL, SBS te ontvangen.... en dan ook geen klok erop.. wat zo handig is
ik heb al jaren digitenne, maar nog nooit zo slecht als nu... raam staat zelfs open... en nog moet ik steeds m’n kastje verplaatsen.....
wie heeft dit uitgevonden.... we moeten er ook nog voor betalen.... heel slecht...
dan denk je dat je wel RTL en SBS hebt... nee hoor weer niets.... van kanaal naar kanaal scrollen duurt lang... opstarten duur lang... en dat terwijl alles snel gaat tegenwoordig.
wie heeft dit verzonnen en niet goed door dacht.... geld vragen voor een slechter digitenne
icon

Beste antwoord door Noordzee 8 August 2019, 15:00

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Gewerofi, Welkom op het forum. Ik lees dat de nieuwe tv ontvanger eerder een irritatie is dan een verbetering. Je moet steeds je kastje verplaatsen, omdat het bereik niet goed is. Welke antenne heb je in gebruik? Daarnaast wil ik bekijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat jouw bereik beter wordt. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)
Ik heb een nieuwe antenne ontvangen... maar het is niet veel beter... er zijn al scans uitgevoerd, ik heb al meerdere keren aan de chat gehangen, meeredere medewerkster hebben geholpen.....medewerkers doen echt hun best wel.... daar ligt het niet aan... dus je hulp zal niet uit maken... het is gewoon slecht! Ik hoor om me heen al meerdere klachten, oude kastje was beter en gratis, nu nog 5,-, per mnd betalen... en dan kan er op dit kastje nog niet eens een klok op.... zodat je kunt zien Hoelaat het is....steeds moet ik alle zenders weer opnieuw inprogrameren... ik heb al veel avonden dat ik denk savonds lekker tv te kijken .... beeld staat stil, hapert, zenders weer weg.... het is gewoon slecht.... geef het maar door op de volgende vergadering , misschien verzinnen ze iets beters
Reputatie 7
Badge +19
@Gewerofi/ @Gewerofii, Er moet gewoon een oplossing komen en ik ben ervan overtuigt dat we het kunnen verbeteren. Heb je de antenne ook al buiten geplaatst? Als het dan al beter gaat kan ik je een montageset opsturen die ervoor zorgt dat het signaal beter en stabieler wordt.
Reputatie 7
Badge +28
Het buiten plaatsen van de antenne gaat zeker een verbetering opleveren.

Ik zou dat zeker doen als het enigszins mogelijk is

Maar je kunt ook dit nog eens proberen:

1/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
4/ Eventueel de antenne een klein stukje verplaatsen.

En wat betreft de SBS/RTL-zenders : Op 1 oktober 2019 volgt er nog een frequentiewijziging in de regio Reeuwijk. Vanaf dat moment gaat de ontvangst van deze zenders een stuk beter worden.

Wil je de buitenmontageset proberen?
buiten montage set? Hoe gaat het draadje? Door je raam... ik ben benieuwd... er is geen beeld meer, als je er voor langs loopt..ook . gordijn open doen...en dan is de zender weg.... dus dan heeft een buiten setje geen zin... want als dan de gordijnen open gaan, langs loopt stoort het ook.
je mag een setje sturen... maar nu staat m’n raam ook wijdt open.... ik hoop dat het werkt, al heb ik er geen vertrouwen in
Reputatie 5
Badge +4
@Gewerofii als je een beetje geduld kunt opbrengen komt het wel goed.
Kijk maar eens naar auto's, die hebben allemaal een antenne op het dak.
Zo werkt het nou eenmaal met ethersignalen uit de lucht plukken.
Dat is het niet... het is het er langs lopen, gordijn dicht doen.... net zet ik m’n tv weer aan.. helemaal grijs... ik loop er langs... en ik heb beeld... ik loop weg en zie in scherm geen digitenne signaal... nu weer een stilstaand beeld... zwart beeld... grijs .. zwart... grijs spikkels...zwart..... beeld... nu weer geen digitenne ontvangst...
maar ik ga toch niet in m’n muur boren en een antenne ophangen... als ik in het verleden nooit problemen heb gehad ... ik ben nu al een week bezig ... nog geen 1 avond normaal tv gekeken of überhaupt tv gekeken... ik zit nu dus al een tijd tegen zwart beeld aan te kijken.. relaxed avondje tv in bed kijken.....
En dan heb ik het nog niet eens over hoe traag het kastje aan en uit gaat.... het scrollen naar andere zenders traag... en dan wilde ik nog een 2e kastje leuk voor dochter op haar kamer... wat een problemen.... kan beter naar rekam gaan.... jeetje... hebben we andere verbinding
Over autos met antennes... dat is een rare vergelijking... want die doen het! Ze hebben toch gewoon bereik... stoort alleen in garages en tunnels.... ik heb hier niets en m’n raam wijd open staan
ik heb nu weer bereik 100%... zenders gezocht en ja hoor van 123 meteen naar 9... weer op zenders zoeken en op uitgebreid zoeken... 123 en meteen naar9.
ik mis nu weer zenders, kan ik morgen KPN weer bellen.
Reputatie 7
Badge +28
Goedemiddag @Gewerofi, Welkom op het forum. Ik lees dat de nieuwe tv ontvanger eerder een irritatie is dan een verbetering. Je moet steeds je kastje verplaatsen, omdat het bereik niet goed is. Welke antenne heb je in gebruik? Daarnaast wil ik bekijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat jouw bereik beter wordt. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)

Vul even jouw forumprofiel zoals hierboven gevraagd is door Marina.

Dan kan zij de buitenmontageset opsturen. Dat is een deel van de oplossing.

Want jouw antenne staat nu duidelijk niet op een goede plaats. In Reeuwijk moet je een goede ontvangst kunnen hebben.

Verder is het van belang dat jouw ontvanger op een wat koelere plek staat. En niet te dicht bij een modem, een LED-lamp of andere elektrische apparatuur.

De antenne-kabel ook niet op andere apparatuur leggen.

Maar goed: eerst nu de buitenmontageset proberen!
Reputatie 7
Badge +28
@Gewerofi @Gewerofii

Ik zie dat het forum-profiel is gevuld.

Marina kan nu de buitenmontageset opsturen. Even geduld nog. Ze komt vanzelf hier weer terug.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Gewerofi/ @Gewerofii, Aan de hand van je gegevens lees ik dat je donderdag al contact hebt gehad met een collega van mij. Ik lees dat het probleem is opgelost. Het is mij niet duidelijk of er een montageset jouw kant is opgekomen. Als dit niet het geval is, kan ik dit alsnog voor je doen. Hoor graag van je 🙂
Geen montage set mijn kant op volgens mij.... ik vind het allemaal alleen heel 1985....10 jaar geen probleem en nu ineens is het heel slecht, dan kan niet aan liggen dat ik in Reeuwijk woon, dan was er al eerder een probleem. Ik hoop dat jullie dit meenemen bij een volgende vergadering, en zeker hier een notitie van maken... toen het gratis was :geen probleem, nu betalen we er 5,- p maand voor en zit ik straks met een antenne aan m’n muur buiten, er liggen boeken onder het digitenne kastje.. als ik het digitenne kastje trouwens vast houd, dan heb ik prima beeld...... en dan kan er nog niet eens een klokje van af( wat bij het oude kastje wel aanwezig was)... anno 2019 had dit allemaal wel beter gemogen ... vorige kastje woog tenminste nog, dit is zo ligt als een veertje.... ik zie alleen maar problemen.... nog steeds, want ondanks de boeken die onder het kastje liggen... steeds aan antenne draaien... en niet langs lopen, stil moet zitten of liggen is het beeld nog steeds slecht... ook als je de afstandsbediening 1x laat vallen is ie al stuk... of iets afgebroken.... ik zie alleen maar goedkope troep voor me... dat nog geld kost
Reputatie 7
Badge +28
Geen montage set mijn kant op volgens mij....

Dan lijkt me de buitenmontageset de volgende stap om jouw probleem goed op te lossen.

Vermoedelijk gaat het daarna een stuk beter met de ontvangst.
Reputatie 5
Badge +4
@Gewerofi Ik snap niet dat je in Reeuwijk een probleem hebt. De zendmast in Gouda gaat via Twaalfmorgen en Platteweg via de Reeuwijkse plassen naar jouw ontvanger. Een afstand van 4 km.

Reputatie 7
Badge +28
Waarschijnlijk een lokale storingsbron. Ik verwacht dat de buitenantenne het probleem gaat oplossen.
En anders de ontvanger een stukje verplaatsen.
Reputatie 5
Badge +4
Ik denk het niet. Dit is een trol met z'n puntjes (... ...)
Zo slecht is de ontvangst ook weer niet.
Tenzij de woonboot met antenne en al gezonken is...
Reputatie 7
Badge +19
@Gewerofi, Ik heb alsnog een montageset opgestuurd. Ik verwacht dat je hem dinsdag in huis hebt. Wil je ons op de hoogte houden? We zijn benieuwd of een montageset de situatie nog verbetert.
Dank je wel... laat t weten... ga alleen ook vakantie, dus reageer misschien wat later
Reputatie 7
Badge +19
We zien je reactie wel verschijnen! Voor nu wens ik je een fijne vakantie toe.

Reageer