Beantwoord

Slechte Digitenne ontvangst

  • 13 October 2019
  • 11 reacties
  • 190 keer bekeken

Hoi we hebben 2 digitenne ontvangers staan deze haperen en blokkeren de hele tijd heb de antenne al alle kanten op had staan zelfs buiten en daar komt ook geen goed resultaat van.
vind het zeer vervelend ook omdat we hem op de camping willen gebruiken en dat geeft me geen goed gevoel als het nu al zo werkt.
gebruiken het dus niet altijd maar als we hem willen gebruiken dan willen we ook graag een goed ontvangst.
graag een antwoord waar ik wat mee kan.
mvg arnold.
icon

Beste antwoord door Noordzee 15 October 2019, 20:01

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Arnold,

Wil je de installatie nog eens proberen, maar dan als volgt:

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek in het huis.
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer.
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan.
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie.
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt.
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

En dan een paar vragen:
1/ Wat is jouw woonplaats?
2/ Wat voor soort antenne gebruik je?
3/ Wat is de locatie van de camping waar je de ontvanger wil gebruiken?
deze dingen heb ik allemaal al gedaan.
maar blijft het zelfde.
diverse campings in Nederland geen 1 speciaal.
antenne die bij de digitene ontvanger wordt geleverd.
kan ik hem thuis niet op de lan aansluiten?
Reputatie 7
Badge +28
Nee, niet op de lan aan te sluiten

Verder geef je niet heel veel informatie. Het is onmogelijk dat je nergens in Nederland ontvangst zou hebben.
je vraagt wat is de plaats van de camping ik geef aan dat het niet een bepaalde camping is waar we heen zouden willen gaan dus door heel Nederland.
Punt 1 t/m 7 al diverse malen uit gevoerd.
en waarom niet via de lan die zit er toch ook op?
Reputatie 7
Badge +28

 

en waarom niet via de lan die zit er toch ook op?

 

Die functionaliteit is uitgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +28

je vraagt wat is de plaats van de camping ik geef aan dat het niet een bepaalde camping is waar we heen zouden willen gaan dus door heel Nederland.
Punt 1 t/m 7 al diverse malen uit gevoerd.

 

Dan krijg je aan ander antwoord.  Op de meeste campings in Nederland zal je een prima ontvangst krijgen mits je gebruik maakt van een buitenantenne. Maar op campings in bepaalde regio's zal je geen ontvangst gaan krijgen. Wel op iedere camping in Nederland de stappen 1 t/m 7 opnieuw uitvoeren. 

Reputatie 7
Badge +28

@ABrinkman 

En om een idee te krijgen in welke regio's je wel/niet ontvangst kunt krijgen, staat hieronder een dekkingskaartje. Het is wel de situatie van 10 jaar geleden, maar je kunt er een aardig idee door krijgen van de ontvangstmogelijkheden: 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ABrinkman. Welkom op het KPN Forum!  Wat vervelend  dat je een slecht ontvangst hebt op jouw Digitenne ontvanger. Begrijp ik het goed dat je het thuis hebt getest en dat je het op de comping wilt gaan gebruiken? Noordzee heeft hierboven een afbeelding geplaatst van onze dekkingskaart. Hierop zie je dat de dekking verschilt per locatie. Het zou dus kunnen dat je op het thuisadres een slechter ontvangst hebt dan op de camping. Mocht je een slecht ontvangst hebben, dan zou ik je willen vragen om de stappen van Noordzee nog eens te doorlopen. Wanneer je een slecht ontvangst hebt op de camping, dan horen we dat graag van je!

Reputatie 7
Badge +28

@ABrinkman 

 

Heb je zo voldoende duidelijkheid? Vallen de campings waar jij mogelijk naar toe wil gaan in het ontvangst gebied? (zie kaartje) 

 

heb het bij me thuis nog geprobeerd en als er een trein langs rijd gaat het beeld op zwart en op de kaart is de ontvangst zeer goed.camings zal week gaan zoals op kaart.

Reputatie 7
Badge +28

Helaas zijn de nieuwe ontvangers best gevoelig voor externe storingsbronnen. Laten we hopen dat op de diverse campings wat minder storingsbronnen aanwezig zijn. 

 

Ben je niet tevreden?. Kun je de commerciële zenders wel missen in jouw vakantie?, En zoek je een alternatief? Dan heb ik de tip om een FTA-ontvanger aan te schaffen. Die zijn over het algemeen minder gevoelig voor storingen. 

 

Lees meer over FTA-ontvangst in dit topic:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

 

Reageer