Beantwoord

Slechte of geen ontvangst NTS1 Bouquet

  • 19 June 2021
  • 3 reacties
  • 92 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds kort maak ik gebruik van Digitenne. Heb de Rebox ontvanger. Alle zenders komen prima door (signaal = 100%) behalve de NTS1 zenders (RTL 4, 5 etc.). Ik heb een buitenantenne gericht op de zender in Hoogersmilde. De signaalkwaliteit varieert sterk en gaat dan naar 0 (ontvanger meldt: geen digitenne ontvangst).

Zijn er meer, die problemen hebben met de ontvangst van kanaal 46 uit Hoogersmilde?

En hoe kan ik het probleem oplossen?

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 June 2021, 17:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @HG5812 ,

Probeer dit eens: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plaats, maar net zo belangrijk: Niet direct in de buurt van een modem, led-lamp of een ander elektrisch apparaat. 

2/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit. 

3/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger (en de TV ook aanzetten….)

4/ Ga in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Reputatie 2

Hallo.

Heb de bovengenoemde procedure gevolgd. Echter met beperkt succes. 

De buitenantenne staat op ca. 4 meter hoogte. Heb nog wat gesleuteld aan het uitrichten.

Resultaat is wel iets beter geworden, maar de kwaliteit schommelt sterk tussen 0 en 50% op dit kanaal.

Alle andere kanalen (inclusief de duitse zenders) zitten allemaal stabiel op 100%. 

Nog andere suggesties?

Reputatie 2

Hallo.

Probleem is opgelost. Noordzee heeft me in de goede richting geholpen met zijn opmerking over het afstellen van de antenne. Omdat beter uitrichten van de antenne niet het gewenste resultaat gaf heb ik de antenne vervangen door een 20 elements Yagi antenne. 

Heb nu op alle kanalen 100% kwaliteit.