Beantwoord

slechte ontvangst

  • 24 September 2020
  • 16 reacties
  • 130 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Na enkele jaren geen enkel probleem te hebben gehad is het dit jaar zeer slecht gesteld met mijn ontvangst. Ondanks dat ik de antenne zodanig uitricht dat hij 96-100% ontvangst geeft, valt hij na enkele minuten alweer weg en krijg ik op mijn scherm de opmerking Geen Digitenne signaal. Vervolgens probeer ik van alles en na enkele malen krijg ik, op dezelfde plaats weer ontvangst (volgens de wizzard). Nadat ik weer enkele minuten heb gekeken, valt het signaal, meestal op ned 1-2 en 3, weer geheel weg. Ik heb een Funke V4 antenne.

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 September 2020, 16:09

Bekijk origineel

16 reacties

heeft u de antenne buiten hangen?

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/

Reputatie 1
Badge

Ja, ik heb de antenne zowel buiten als binnen gehangen. Het vreemde is dat hij in eerste instantie, via de wizzard, voldoende ontvangst geeft, vervolgens worden de zenders gezocht, en als ik dan tv ga kijken, valt het beeld/geluid ineens weer weg en blijk ik hooguit 18% ontvangst te hebben. Zoals gezegd, voorgaande jaren had ik geen enkel probleem.

Misschien de kabels een keer controleren op breuken of vuil? Verder niets veranderd in de directe omgeving (bouw flat) die de situatie hebben veranderd?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wiseguy60 ,

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

Als het probleem blijft, dan adviseer ik een moderator om jouw oude Funke V4 antenne te vervangen door de betere Funke V5 antenne. Deze antenne heeft o.a. een beter storingsfilter. 

 Zou je dan ook je forumprofiel willen invullen en hier dan weer even reageren?  

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Wiseguy60, welkom op ons forum. Zo te zien hebben @Jeroen Ruiter en @Noordzee al een antwoord gegeven op jouw vraag. :relaxed: Hebben de tips die ze je gegeven hebben, het probleem ook verholpen? Mocht dat niet het geval zijn, zou je dan jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag!

Reputatie 1
Badge

Ik heb mijn profiel ingevuld, voor zover nodig.

De tips die zijn gegeven hebben geen beter resultaat opgeleverd.

Reputatie 7
Badge +28

Dan hoop ik dat de nieuwe Funke V5 antenne de oplossing gaat geven. 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor het invullen van jouw profiel. Ik heb je een nieuwe antenne toegestuurd. :relaxed: Deze mag je binnen 2 werkdagen thuis verwachten. Laat je weten of deze antenne het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wiseguy60 ,

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

Als het probleem blijft, dan adviseer ik een moderator om jouw oude Funke V4 antenne te vervangen door de betere Funke V5 antenne. Deze antenne heeft o.a. een beter storingsfilter. 

 

@Wiseguy60 

Hoe gaat de ontvangst met de Funke V5 na het uitvoeren van bovenstaande procedure? 

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 1
Badge

Dank je wel voor het invullen van jouw profiel. Ik heb je een nieuwe antenne toegestuurd. :relaxed: Deze mag je binnen 2 werkdagen thuis verwachten. Laat je weten of deze antenne het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!


Het probleem is binnen redelijk goed verholpen, dankjewel. Bij enkele zenders (1-2 en3 o.a.) is de ontvangst nog niet optimaal. Deze schommelt tussen de 68-90 %.  Vanwege het slechte weer heb ik de antenne nog niet buiten geplaatst. Mogelijk komend weekeinde. Ik hoop dan dat het probleem is verholpen. Dank voor de moeite tot op heden !

Reputatie 6
Badge +7

De ontvangst hoeft geen 100% te zijn om gewoon te kunnen kijken. Eea is ook afhankelijk van je locatie tov een zendmast. In welke plaats woon je?

Ik begrijp dat je nu in ieder geval signaal blijft houden. Als het signaal zo schommelt tussen 68 en 90% heb je last van externe storingen als langsrijdende (vracht)auto', brommers, windmolens maar ook slechte ledlampen, buitenthermometers etc. Dus kijk of je een verband kan vinden tussen een laag signaal en een storingsbron.

Reputatie 1
Badge

Dankjewel, heb de antenne nu intern verplaatst en tot nu toe steeds 100%.

Reputatie 1
Badge

Willen jullie de oude antenne nog terug ?

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Wiseguy60, de oude Funke V4 antenne hoeven wij niet terug. Die mag je inleveren bij de milieustraat van jouw gemeente. :relaxed: Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor je snelle antwoord.

Reageer