slechte ontvangst digitenne

• 12 december 2013
  • 3 reacties
  • 5107 keer bekeken

Sinds gisteren en vandaag dus ook heb ik zeer slechte ontvangst op Nld 1, 2 en 3.

Gisterenavond niets, dus ik dacht dat het door de mist kwam, maar vandaag weer heel slechte ontvangst. 

Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt? Ik woon in Friesland.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Op dit moment zijn er wellicht atmospherische storingen. Ik weet niet waar je precies woont, maar vandaag is het in Drenthe (waar de tv mast staat) behoorlijk mistig. Het zou vanzelf weer over moeten gaan. KPN en NSA :D kunnen daar weinig aan doen.

Reputatie 6
Badge +11
Dag Duitman, 

Het feit dat je in Friesland woont, zou geen probleem moeten zijn. Het Digitenne signaal is een signaal wat draadloos word verzonden. Hierdoor is het meer kwetsbaar dan een andere vorm van televisie. Wat me opvalt in jouw situatie is dat het alleen op Nederland 1, 2 en 3 voorkomt en dus niet op de commerciele zenders. Dit zou betekenen dat het signaal verder in orde is. Ik raad je aan om de smartcard er even uit te halen en de chip schoon te maken. 

Ik zou je verder willen adviseren om dit nog een aantal dagen aan te kijken. Mocht het niet verbeteren. Laat ons dit dan even weten. 

We horen graag van je! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Dag Burhan

wat betreft de ontvangst van de commerciële zenders, die heb ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Gisteravond was er af en toe beeld, maar ik heb het daarna opgegeven.

Wel heb ik de buitenantenne vervangen door de binnenantenne, dat maakte niets uit.

Ik kijk het nog even aan

Duitman

Reageer