Beantwoord

Slechte ontvangst digitenne

  • 12 July 2019
  • 12 reacties
  • 355 keer bekeken

Badge
Ontvangst met nieuwe digitenne kastje is heel slecht, moet antenne iedere keer verplaatsen. Is hier een oplossing voor ?? De digitenne van een ontvanger aan de voorkant van ons huis heeft hier minder last van, hoe komt dit en hoe gaan we dit oplossen
icon

Beste antwoord door Noordzee 14 July 2019, 07:58

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Arbouw,

Eerst even een paar vragen:

Wat voor types antenne gebruik jij?
Staan de antennes binnen of buiten?
Staan jouw ontvangers op een warme plek?
Staan jouw ontvangers direct naast een storingsbron, zoals een modem of een LED-lamp?
Wat is jouw locatie?

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

De reden dat de ontvangst aan de voorzijde van jouw huis beter is, komt waarschijnlijk door de locatie van de zendmast t.o.v. jouw huis.
Reputatie 7
Badge +28
@Arbouw

Heb je even tijd om de bovenstaande vragen te beantwoorden? Dan kan ik je daarna beter helpen.
Badge
Ik gebruik de niewste antenne die kpn mij heeft gestuurd
antenne staat binnen
antenne staat niet op warme plek
geen. Modem of led in deb
buurt
locatie is 3145sz
Reputatie 7
Badge +28
Op jouw locatie moet het mogelijk zijn om een goede ontvangst te krijgen.

Heb jij de antenne Funke V5?

Dan adviseer ik jou om die antenne buiten te plaatsen. Een moderator kan jou een buitenmontageset sturen. Als je de antenne dan op een goede (zo hoog mogelijke) plek monteert, dan moet het ook aan de achterkant van jouw huis lukken. In de montageset zit een kabel van 10 meter lang.

Maar dan wel even jouw profiel volledig vullen. (Zie mijn eerdere reactie) Anders zijn jouw gegevens niet bekend bij een moderator.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Arbouw, Welkom hier! Zou je nog een reactie willen plaatsen op de vragen van Noordzee en je forumprofiel willen invullen? Het forumprofiel? is alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf. Dan kan ik indien nodig een nieuwe antenne en/of montageset voor je regelen.
Reputatie 2
Slaat nergens op de mijne hangt hoog buiten en ook ik heb niks dan storing met de nieuwe digitene kastjes werken naar mijn idee gewoon niet goed met de oude nooit problemen gehad
Badge
Klopt met antenne buiten wordt het niet beter dus dat buiten hangen valt af. Ik zou graag willen dat KPN wat meer onderzoek doet ipv allerlei lapmiddelen voorstellen. Ik betaal er geneog voor.
Reputatie 2
Idd word van het kastje naar de muur gestuurd misschien is het dit of dat maar nooit een duidelijk antwoord ze weten het zelf volgens mij geen eens word hier een beetje depri van stoel g op tv zet het maar op muziek je Dhuu ook storing lekker kijken of luisteren
Reputatie 7
Badge +28
@Arbouw Het eventueel (gratis) vervangen van jouw oude antenne door een moderne antenne die bepaalde ingebouwde anti-storingsfilters heeft, is geen lapmiddel.

Maar dan is het wel van belang om te weten wat je nu voor type antenne gebruikt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Arbouw, Ik lees dat jullie niet tevreden zijn, omdat Digitenne na de omruil van jullie nieuwe ontvangers niet optimaal meer werkt. Gelukkig helpen Noordzee en ik jullie graag en kunnen we kijken wat er nog verbetert kan worden zodat jullie ontvangst verbetert. @Arbouw, wil je nog reageren op de vragen van Noordzee en je forumprofiel invullen?


*Edit: @Misty1964 Ik lees dat je zelf een topic hebt aangemaakt. Reageer jij daar?
Reputatie 7
Badge +28
@Marina_

Ik zie dat Arbouw de namen en gezichten badge heeft verdiend, dus waarschijnlijk kun je nu verder.
Reputatie 7
Badge +19
@Noordzee, Helaas zie nog geen gegevens terug van @Arbouw. Dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld en/of geen vragen meer heeft. Anders hoor ik het graag!

Reageer