Beantwoord

Slechte ontvangst Digitenne

  • 2 augustus 2019
  • 30 reacties
  • 357 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Heb al sinds 2009/2010 Digitenne en nooit problemen, sinds nieuwe kastje elke dag haperend beeld en probeer dan antenne te verplaatsen of centimeter te draaien zonder resultaat. Ik ben de hele dag met die antenne in de weer en elke keer zonder resultaat. Ben omringd door bomen maar was eerder geen probleem, als het waait totaal geen signaal. ik las dat mensen bij het nieuwe kastje ook een nieuwe antenne hebben gekregen, ik dus niet. Mijne is nog van 2009/2010. Meerdere keren gebeld met KPN maar kreeg studentjes die van KPN een riedeltje installatie dingen moesten testen. (iedere keer zonder resultaat)
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 augustus 2019, 15:41

@Yolanda Barendregt, duidelijk dankjewel! De huidige tv-ontvanger is wat kritischer qua signaal. Ik heb je een nieuwe Funke V5 toegestuurd, mét montage set. Mocht namelijk nou blijken dat het niet genoeg is, kan je hem nog buiten uittesten. Uiteraard wordt dit opgestuurd zonder extra kosten ;)

Laat je even weten wanneer je de Funke V5 hebt ontvangen en of dit heeft geholpen?
Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Nee nog niet en gaat zeker deze week ook niet lukken. Iedereen werkt hier helaas in mijn buurt. Familie heb ik ook niet meer. Maar probeer het het weekend wel. Had vandaag bijna alle zenders met uitzondering van RTL4, RTL5 en SBS6. Mijn meest bekeken zenders lol

Hopelijk lukt het dan van het weekend. Wat betreft jouw favoriete zenders: Op 3 september 2019 komt er een frequentiewijziging in jouw regio en dan gaat de ontvangst van deze zenders verbeteren.
Reputatie 1
Badge
@Noordzee De ontvangst is momenteel 80 % en antenne hangt maar toch zijn er nog haperingen door wat ikzelf denk de mega hoge bomen hier. Als het waait gaan de toppen te keer en beinvloedt denk ik de Antenne. Maar het is al zo veel verbetert. Dank voor uw interesse
Reputatie 7
Badge +19
Mooi om te lezen dat de antenne inmiddels staat.

80 procent is ruim voldoende om onder normale omstandigheden TV te kijken.

Fijn dat de ontvangst nu verbeterd is! 👍
Heb al sinds 2009/2010 Digitenne en nooit problemen, sinds nieuwe kastje elke dag haperend beeld en probeer dan antenne te verplaatsen of centimeter te draaien zonder resultaat. Ik ben de hele dag met die antenne in de weer en elke keer zonder resultaat. Ben omringd door bomen maar was eerder geen probleem, als het waait totaal geen signaal. ik las dat mensen bij het nieuwe kastje ook een nieuwe antenne hebben gekregen, ik dus niet. Mijne is nog van 2009/2010. Meerdere keren gebeld met KPN maar kreeg studentjes die van KPN een riedeltje installatie dingen moesten testen. (iedere keer zonder resultaat)
wel gek ik kreeg een antene zonder montage set toegestuurd terwijl ze wisten dat hij buiten hing heft echter geen ver betering opgelevert wel een hoop gedoe bedankt kpn kost een beetje meer en krijg een stuk minder 😞
Reputatie 1
Badge
Dank je wel Susan, heb een sms'je gekregen en laat het weten wanneer ie er is en of er verbetering is. Ik vraag me alleen af waarom er een Forum nodig is om iets van KPN te horen. Nogmaals dank voor de snelle reaktie
Reputatie 1
Badge
Inderdaad, ik ga eerst proberen met de nieuwe antenne. Dat draaien in de juiste richting lost met deze oude antenne niks op. Ik zit hier omringd door bomen in mijn wijk en misschien is het nieuwe kastje daar gevoeliger voor. Fingers crossed dat de nieuwe antenne gaat helpen. Dank U voor uw reaktie 🤗
Reputatie 1
Badge
Super, ik wacht het af 🤗
Reputatie 7
Badge +19
Ik snap het probleem. Toch is de kans op een goede ontvangst een stuk groter als de antenne een plekje buiten krijgt.

Bij voorkeur aan de kant van Rotterdam.

Het is dan wel belangrijk dat de antenne zo goed mogelijk uitgericht wordt. Daarvoor kan gebruik worden gemaakt van de signaalmeter uit het menu.

Hopelijk is er iemand beschikbaar om te helpen.
Reputatie 1
Badge
Hallo Susan, ik heb nooit een buitenantenne nodig gehad en weet dus niet of dit nu wel nodig zal zijn. dus ik denk dat het volstaat om alleen een binnenantenne te verkrijgen. De antenne heeft altijd in een raamkozijn op hout gestaan meteen naast mijn tuindeur gestaan. Ik zal zsm mijn profiel info aanpassen. Profiel is aangepast
Reputatie 7
Badge +19
En toch kan je beter de antenne buiten plaatsen als dat enigszins mogelijk is.

Heb je trouwens het volgende al geprobeerd?:

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Deze manier van zenders zoeken geeft vaak een beter resultaat.
Reputatie 7
Badge +21
@Yolanda Barendregt, duidelijk dankjewel! De huidige tv-ontvanger is wat kritischer qua signaal. Ik heb je een nieuwe Funke V5 toegestuurd, mét montage set. Mocht namelijk nou blijken dat het niet genoeg is, kan je hem nog buiten uittesten. Uiteraard wordt dit opgestuurd zonder extra kosten ;)

Laat je even weten wanneer je de Funke V5 hebt ontvangen en of dit heeft geholpen?
Reputatie 7
Badge +19
Nee nog niet en gaat zeker deze week ook niet lukken. Iedereen werkt hier helaas in mijn buurt. Familie heb ik ook niet meer. Maar probeer het het weekend wel. Had vandaag bijna alle zenders met uitzondering van RTL4, RTL5 en SBS6. Mijn meest bekeken zenders lol

@Yolanda Barendregt
Heb je al een poging gewaagd?
Reputatie 1
Badge
Goedemorgen, Afgelopen zaterdag nieuwe Antenne binnengekomen (dank Susanne voor snelle reaktie).
Antenne geplaatst op zelfde lokatie als oude (binnen) en gister (zondag) prachtig beeld en vandaag op maandag wederom horten en stotend beeld. Ik blijf proberen om de antenne te draaien en verplaatsen en anders buiten te hangen. Ben bang door de vele bomen dat het geen invloed heeft helaas. Maar ik blijf het proberen. Zou ook wel graag willen weten waar mijn dichtsbijzijnde zendmast is zodat ik een indicatie heb hoe de Antenne te richten. Bij voorbaat dank

Tevens al de negatieve reakties lezende zou het KPN sieren om of alles weer terug te draaien of om mensen een compensatie te geven. Dit kan echt niet wat KPN nu doet. Nieuwer is niet altijd beter.

Admin: reactie verplaatst naar je al bestaande topic
Reputatie 7
Badge +21
@Yolanda Barendregt, normaal gesproken zou een collega dat ook moeten kunnen regelen.. Waarom dat niet gebeurt is kan ik niet achterhalen. Maar fijn dat je ons gevonden hebt, ik kijk uit naar je terugkoppeling!
Reputatie 1
Badge
Komt goed 🤗
Reputatie 1
Badge
Noordzee, ik heb geprobeert de antenne buiten te zetten zonder enig resultaat en dan nog ga ik geen hele winter met mijn tuindeur open zitten. Wat U in het begin van Uw post zei is allemaal al geprobeert. Zelfs alle HDMI poorten geprobeert eveneens zonder resultaat. Stap voor stap met de telefonische hulplijn alles geprobeert maar zei kwamen niet verder dan met de door KPN opgelegde procedure om die stappen te volgen. (laatste telefonist zat er pas een maand) Van technische zaken wisten geen van allen iets af.
Reputatie 7
Badge +19
@Yolanda Barendregt

Heb je al iemand gevonden die jou kan helpen bij het netjes ophangen van de buitenantenne?
Reputatie 1
Badge
Ik heb nog niemand gevonden die kan boren voor mij maar het stormde hier ook behoorlijk, wat ik wel heb gedaan is de Antenne via de buitenkant naar mijn slaapkamerraam te trekken. Is ook hoog maar zonder resultaat. Ik heb ook maar 1 kant waar ik kan richten en dat is niet richting Waalhaven. Het vreemde is dat alle kinderzenders het wel doen maar de rest niet. Ook heb ik rond 20:00 uur wel beeld maar overdag niet. Ik ben mijn positiviteit aan het opgeven 😞
Reputatie 7
Badge +19
Misschien kan je aan forumlid @VRM marine vragen of hij iemand kent die jou gratis wil helpen met het ophangen van de antenne?

Zelf woon ik aan de andere kant van het land, dus dat gaat het niet worden.
Reputatie 1
Badge
Ik waardeer enorm dat U meedenkt voor een oplossing maar ik denk dat ik nog even geduld zal moeten hebben tot iemand tijd en zin heeft om mij te helpen. En ook wacht ik natuurlijk september af waarin U aankondigde dat er verbetering zou komen in mijn geliefde zenders. Ik zal nog even moeten doorworstelen.
Reputatie 7
Badge +19
@Yolanda Barendregt

Hoe is het momenteel met de ontvangst van Digitenne?

De frequentiewijzigingen zijn inmiddels verwerkt. Ook een lokale storing is verholpen.

De ontvangst zou nu dus beter moeten lukken.

En staat de buitenantenne al?
Reputatie 7
Badge +19
Probeer na de ontvangst van het pakketje eerst maar de binnenantenne.

Deze antenne heeft een betere ontvangst als je tenminste de antenne in de juiste richting draait. Gebruik hiervoor de signaalmeter uit het menu van de ontvanger. Bijkomend voordeel is trouwens een betere bescherming tegen storingen.

Als de ontvangst nog steeds niet goed is, gebruik dan ook de buitenmontageset. Mogelijk kan de kabel via een ventilatieluikje naar buiten geleid worden. Zo heb ik het zelf geregeld.

Wat betreft kennis van de materie: Ja, dan zit je hier op het forum goed. Ook de moderators hier zijn er natuurlijk dagelijks mee bezig. Bij de telefonische helpdesk zal niet iedereen er verstand van hebben.
Reputatie 1
Badge
Nee nog niet en gaat zeker deze week ook niet lukken. Iedereen werkt hier helaas in mijn buurt. Familie heb ik ook niet meer. Maar probeer het het weekend wel. Had vandaag bijna alle zenders met uitzondering van RTL4, RTL5 en SBS6. Mijn meest bekeken zenders lol
Reputatie 7
Badge +19
Misschien wil een handig persoon uit jouw buurt een keertje 's-avonds helpen. Het is nu ook weer niet uren werk.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Reageer