Beantwoord

Slechte ontvangst Digitenne

  • 2 August 2019
  • 31 reacties
  • 786 keer bekeken

Slecht ontvangst digiantenne! Al 10 keer KPN gebeld. Ze doen er niks mee! Je betaald elke maand 17 euro voor. Maar je krijgt geen beeld voor! Ze hebben er lak aan! En maar reclame maken. Ik vind het een slecht bedrijf! Het is duurste provider en ze leveren de slechtste kwaliteit! Ik heb geen goed woord voor over.
icon

Beste antwoord door Noordzee 3 August 2019, 09:19

Bekijk origineel

31 reacties

Had je ook al digitenne voor de omschakeling naar HD ?
Mogen we weten waar je (ongeveer) woont, dan kunnen we zien waar en hoe ver je van de zendmast zit.
Erg vervelend idd.
Er komt een andere forum bewoner (=ook gewoon een kpn klant dus geen kpn medewerker) aanstonds langs met goede tips.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Kabouter6,

Het is inderdaad handig als je wat meer over jouw situatie wilt vertellen:

1/ Wat voor type antenne gebruik je?
2/ Staat jouw antenne binnen of buiten?
3/ Wat is jouw locatie?
4/ Heb je op geen enkele zender beeld?
5/ Zie je een code of een foutcode?

Wel alvast een paar algemene tips:
Wil je het volgende eens proberen?:

1/ Haal de ontvanger even van de stroom af.
2/ Zet de ontvanger op een niet al te warme plek. Ook niet dicht bij een andere elektrisch apparaat zoals een LED-lamp of een modem.
3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk, zo mogelijk buiten.
4/ Zet de ontvanger weer aan.
5/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
6/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
7/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Wordt de ontvangst hier beter van?
goeiemorgen ik zit een buitengebied in Zeewolde op de camping. De postcode is 3896 lt Zeewolde nr 53. Ik heb een buitenantenne steekt boven de caravan. Ik had voor digitaal, aneloog. Als die op noemt heb al gedaan. De mensen om me heen hebben het zelfde. Ik wacht je reactie wel af. Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +28
Ok Paul,

Maar ik ven nog steeds benieuwd naar het type buitenantenne.

Staat deze op één van deze foto’s? :

de. Laatste heb ik de nieuwste. Dat strijkijzer had ik hier voor!
Reputatie 7
Badge +28
Als je met de laatste de "haaienvin" bedoelt, dan adviseer ik je om deze te vervangen door de Funke V5 antenne incl. buitenmontageset.

Voor de duidelijkheid : Dat is de antenne van de bovenste foto.

De Funke V5 presteert beter dan de haaienvin, mits je de antenne goed uitricht naar de zendmast toe.

Je hebt overigens ook nog geen antwoord gegeven op mijn vragen of je een (fout)code ziet of dat je wel zenders kunt zien, maar b.v. met blokken. Kun je daar nog wat over zeggen?
Ik heb nog steeds blokkeren beeld!
Reputatie 7
Badge +28
Ok,

Mijn advies blijft het vervangen van jouw oude haaienvin door de nieuwe Funke V5 incl. buitenmontageset.

Daarmee kan je de blokken er waarschijnlijk wel uit krijgen.

Ik verwacht dat een moderator jou deze set gratis opstuurt. De moderator die komt hier vanzelf langs.

Heb je jouw profiel volledig gevuld?

Zo niet:

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Wat is de funke v 5?
Reputatie 7
Badge +28
Dat is de antenne van de bovenste foto.
Of anders hier:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?nextchapterfeed
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Kabouter6, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is natuurlijk niet fijn dat je nu opeens problemen ondervindt met je Digitenne apparatuur. Wel ben ik het eens met bovenstaande reacties, het lijkt me goed om allereerst de antenne te vernieuwen. De Funke V5 is namelijk net wat beter met het ontvangst van het signaal in combinatie met de nieuwe ontvanger.

Nu wil ik hem graag opsturen (inclusief montageset dat je hem buiten kan installeren). Echter ik heb hier wel wat gegevens voor nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer (waar het abonnement op geregistreerd staat) en klantnummer(s)?

Wil je daarnaast expliciet aangeven of je de antenne op dat adres wil ontvangen (registratie- of woonadres) óf op de camping?
Ik heb de nieuwste antenne en digi apparatuur al. Hier heb ik toch niks aan. Me weer spullen laten kopen. Kom eens met een echte oplossing!
Reputatie 7
Badge +28
Je schrijft in een eerdere reactie dat je momenteel de haaienvin gebruikt. (??)

Er zijn ook nog betere antennes dan de Funke V5, maar dan zul je zelf moeten investeren, en dat wil je zo te lezen niet:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

Een oplossing voor ongestoorde ontvangst op alleen NPO 1/2/3 , Omroep Gelderland en Omroep Flevoland heb ik wel voor jou:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
Reputatie 7
Badge +21
@Kabouter6, ik ging er, net als Noordzee, vanuit dat je niet de nieuwste had omdat je de haaienvin aanwees. En ik stelde voor om hem, zonder kosten, op te sturen. Indien je verder al alles geprobeerd hebt blijft er voor mij ook ook weinig over om nog te laten testen..
Reputatie 7
Badge +28
@Kabouter6

En wat heb je besloten?

Toch nog geld investeren in b.v. een Funke Yagi ?
https://www.amazon.de/Funke-493910010-Outdoor-Antenne-YagiNX/dp/B01FDHM2MI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+yagi&qid=1560625409&s=gateway&sr=8-1

Of heb je er tabak van en ga je over op alleen FTA-ontvangst? Dan is deze ontvanger de oplossing in combinatie met jouw huidige antenne:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=xoro+7619&qid=1565199332&s=ce-de&sr=1-1
Reputatie 7
Badge +28
@Kabouter6

Kunnen we je nog ergens mee helpen? Of weet je voldoende?
Nee KPN doet niks om om het op te lossen!
Reputatie 7
Badge +28
@Kabouter6 :

Jammer dat je geen geld over hebt voor een betere antenne. (De door mij getipte Funke Yagi) Lees dit recente topic eens:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/haperend-beeld-digitenne-sinds-omzetting-nieuwe-norm-op-9-juli-477196/index2.html
Reputatie 7
Badge +21
@Kabouter6, ik ben nog steeds bereid om een nieuwe Funke V5 op te sturen om buiten te monteren, maar ik krijg hier geen reactie op én krijg geen gegevens doorgestuurd. Ik kan dus ook niet controleren op jouw adres of er misschien problemen zijn. Helpen wil ik wel, maar dat kan niet zonder gegevens!
Die antenne heb ik al. Ik ben nu gesprek met KPN. De mast staat gewoon te ver!
Reputatie 7
Badge +28
Slecht ontvangst digiantenne! Al 10 keer KPN gebeld. Ze doen er niks mee! Je betaald elke maand 17 euro voor. Maar je krijgt geen beeld voor! Ze hebben er lak aan! En maar reclame maken. Ik vind het een slecht bedrijf! Het is duurste provider en ze leveren de slechtste kwaliteit! Ik heb geen goed woord voor over.

Nee KPN doet niks om om het op te lossen!


Ik heb de nieuwste antenne en digi apparatuur al. Hier heb ik toch niks aan. Me weer spullen laten kopen. Kom eens met een echte oplossing!


Susan als KPN-er en ikzelf als Digitenne-fan doen ons best om jou te helpen. De zendmasten staan in Lelystad en Leusden en daarmee zou je in Zeewolde ontvangst van moeten krijgen. Maar als je b.v. op de camping helemaal ingebouwd bent door bomen, wordt het wel lastig.

Dan heb je een hele goede antenne nodig. En die antenne moet je hoog genoeg zetten.

Ik heb het idee dat jij zelf niet wilt investeren in een nog betere antenne. KPN kan een hoop regelen maar misschien moet je zelf op zoek gaan naar een betere plek voor je antenne.
Reputatie 5
Badge +4
@Kabouter6 je zit inderdaad nogal verstopt tussen de zendmasten. Hemelsbreed is de afstand ongeveer gelijk tussen Lelystad, Almere, Amersfoort, Apeldoorn en Hilversum. Ik zou kiezen voor de manbijthondmast, die is het hoogste.

Reputatie 7
Badge +28
De zendmasten van Leusden en Almere werken met een laag uitzendvermogen. Normaal gesproken zou Lelystad het beste werken. Maar niet als er een heel bos staat tussen de antenne en de zendmast.

Ik ken de situatie ter plekke niet, maar de antenne moet wel enigszins vrij staan als de zendmast op tientallen kilometers afstand staat.
Reputatie 7
Badge +28
Die antenne heb ik al. Ik ben nu gesprek met KPN. De mast staat gewoon te ver!

@Kabouter6
Ik ben bang dat je er met KPN niet uit gaat komen. Er gaat vast geen zendmast komen bij jou op de camping.

Wat gaat het dan worden?:

Toch nog geld investeren in b.v. een Funke Yagi ?
https://www.amazon.de/Funke-493910010-Outdoor-Antenne-YagiNX/dp/B01FDHM2MI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+yagi&qid=1560625409&s=gateway&sr=8-1

Of heb je er tabak van en ga je over op alleen FTA-ontvangst? Dan is deze ontvanger de oplossing in combinatie met jouw huidige antenne:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=xoro+7619&qid=1565199332&s=ce-de&sr=1-1
Doet dit het echt goed? Heb je nog wel een abonnement nodig van digianttene? Ik heb de laatste antenne!

Reageer