Beantwoord

Slechte ontvangst digitenne

  • 13 May 2021
  • 93 reacties
  • 996 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Sinds we over zijn gegaan naar de nieuwe ontvangers van Digitenne Box ZXV7200 is de ontvangst van het beeld zeer slecht geworden.

Vaststaand beeld, melding geen signaal, enz.Bij controle signaal sterkte geeft deze 100% aan alleen ned.1,2,3 geven minder storingen.

Hierover div keren contact gehad met KPN en nieuw antennes Vinke V5 ontvangen en maar geen verbetering. Op advies antennes buiten geplaatst maar geen verbetering. Hierna zijn ook de boxen Vervangen voor wederom deZXV7200 maar ook geen verbetering helaas.

De locatie waar dit plaats vind is op de camping aan de rand van de loonse en Drunense duinen aan de Drunense kant, de antennes gericht naar de mast bij den Bosch geen verbetering hierna antennes gericht naar mast loon op zand ook geen verbetering beide keren de box gereset en weer geïnstalleerd. 

Kom bij KPN niet verder maar het abonnement word we steeds duurder maar de ontvangst niet beter. Heeft iemand nog andere ideeën?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jan29 15 October 2021, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

93 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Jan29 

Het weekend staat voor de deur. Ga je nog naar de camping? Want dan kunnen we dit oplossen. 

Staat het nieuwe CAS-ID al in jouw profiel? 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Noordzee 

Nee helaas moet nog werken dit weekend ga volgende week vrijdag of zaterdag naar de camping. Zodra ik daar aanbeland ben zal ik dit posten.

En het CAS ID is verwerkt in mijn profiel.

Reputatie 4
Badge +2

@Rutger_ ik ben vrijdagmiddag weer op de camping vanaf 14:00hr. Dan zal ik de box instellen voor de tv en kijken of de activatie al gelukt is.

Mvg Jan.

Reputatie 7
Badge +28

Zet de box dan aan op NPO 1. En laat de box aanstaan. De TV kan eventueel uitgezet worden.  

Reputatie 4
Badge +2

@Rutger_  @waltervl  @Noordzee 

Goedemiddag ben op de camping en heb de box aangesloten en de instelling op 1080i gezet .De box werkt nu wel op de TV in de woonkamer hiervoor alvast bedankt. Helaas is de box nog niet geactiveerd hoop dat Rutger hier nog iets voor kan betekenen.

Mvg Jan.

Reputatie 7
Badge +28

Ok @Jan29 , Ik ga vragen of iemand een activatiesignaal kan versturen. Laat de ontvanger aanstaan. 

Reputatie 4
Badge +2

@Noordzee  Ondvanger staat nog steeds aan op ned1 een keer gezapt maar nog geen beeld op de commerciële zenders heeft foutcode E016-0, geen abonnement voor deze zender.

Hoop dat activeren nog gaat lukken.

Mvg Jan.

Reputatie 7
Badge +28

@Jan29 

Ik heb de moderators een seintje gegeven. Nog even geduld. Gaat vast in de loop van de middag goedkomen. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Jan29, hier is een moderator. Rutger is er niet, vandaar dat ik even inspring. Ik zie alleen wat tegenstrijdige dingen hier, waardoor ik je eerst toch nog een aanvullende vraag moet stellen.

 

Mijn hoofdsysteem geeft aan dat je twee Digitenne ontvangers hebt. Eentje met een CAS ID dat eindigt op 408 en eentje met een CAS ID dat eindigt op 497.

In je forumprofiel zie ik drie CAS ID's. Eentje is diegene die eindigt op 497. Die is ook, volgens het technisch Digitennesysteem goed actief. Dat zal dan, als ik je bericht goed begrijp, degene zijn die je thuis in de kamer hebt staan.

Dan is de vraag even welke je nu op de camping hebt. Is dat diegene uit je forumprofiel waar je Rebox bij hebt staan en die eindigt op 676, of degene die je Box 1 hebt genoemd en die eindigt op 884, of toch die 408 uit mijn hoofdsysteem?

Zodra ik weet welke het moet zijn, kan ik hier verder aan de slag om die geactiveerd te krijgen.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het de Rebox is die eindigt op 676. Want @Jan29 heeft nu eindelijk na al die maanden zijn Rebox binnen. Nu alleen nog de activatie. 

Kom er maar in @Jan29 ! 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik denk, met wat ik in het topic zie, dat je gelijk hebt, @Noordzee. Ik ben dan ook maar van die aanname uitgegaan en heb de ontvanger met CAS ID eindigend op 676 geactiveerd binnen het abonnement in plaats van degene die eindigt op 408. Volgens het technisch systeem is deze nu ook volledig actief. Dus, @Jan29, laat hem een uurtje aanstaan, dan zou het binnen die periode goed moeten zijn :)

Reputatie 4
Badge +2

@Noordzee  succes het is ze gelukt ik heb beeld op alle zenders. Ga nu nog een klein weekje testen voor de winterstop begint. Laat nog wel even horen wat de voorlopige bevindingen zijn.

Maar voorlopig iedereen hartelijk bedankt voor de gedane moeite.

Mvg Jan.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @Jan29 :thumbsup_tone4: ,

Veel plezier met je Rebox !  Fijn dat je met deze Rebox nu beeld hebt op alle zenders.  

 

Reputatie 4
Badge +2

@Erik_  nog even ter verduidelijking de Cas no waren nog niet aangepast in het profiel. maar de 884 is verstuurt naar het test center op verzoek van KPN degene met no 408 is de verkeerde vervanger ( de niet REBOX verkeerde verzending) en de 676 is de REBOX en de met no497 is de andere welke in de slaap kamer  gebruikt word er staan er dus tijdelijk 3 actief als blijkt dat de REBOX naar behoren functioneert dan kan de 408 weer inactief gemaakt worden . Hoop dat het nu iets duidelijker is..

Profiel is intussen ook aangepast.

Mvg Jan

Reputatie 7
Badge +28

@Jan29 

Zo te lezen in het verhaal van Erik is de 408 nu niet meer actief. Maar ga er maar vanuit dat dat ook niet meer nodig is. De Rebox met 676 zal zeker veel beter werken dan de ZTE met 408 op het eind.  

Reputatie 4
Badge +2

@Noordzee  @Erik_  dat is correct de zxv 408 is nu uitgeschakeld en de REBOX 676 en de zxv slaapkamer no 497 werken nog.

Mvg Jan

Reputatie 4
Badge +2

@Noordzee  @waltervl  @Rutger_  @Erik_  Even een update de REBOX nu een aantal dagen gebruikt en.heb nog geen storingen ondervonden dus voor deze korte tijd een succes. Camping seizoen is weer voorbij en gaan volgend jaar weer verder met testen. Nog maals bedankt allen voor jullie hulp en adviezen.

Mvg Jan

Reputatie 7
Badge +28

Graag geholpen @Jan29 ! 
👍👍