Beantwoord

Slechte ontvangst Digitenne sinds nieuwe ontvanger

  • 22 October 2019
  • 26 reacties
  • 490 keer bekeken

Sinds nieuwe ontvanger, erg veel storing/slechte ontvangst, (oude) antenne staat al jaren op zelfde plek met vrijwel geen storingen.

Ook hier dus nog steeds oude antenne, wellicht in combi met nieuwe kastje ook aan vernieuwing toe? Wat een ramp om dit bericht gewoon bij KPN te melden!

Hoop dat hier iemand van KPN bereikbaar is en ons kan helpen met oplossing?

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 October 2019, 10:56

Bekijk origineel

26 reacties

Badge +19

Helaas is het allemaal niet meer zo simpel. De antenne zal naar buiten moeten en heel secuur moeten worden ingesteld. Het forumlid @Noordzee weet er heel veel van en zal vast reageren. Ook een medewerker van KPN reageert doorgaans binnen 48 uur.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Prutser57, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

De nieuwe frequenties en nieuwe ontvanger zijn allemaal iets gevoeliger qua signaal. Er moet dus meer gebeuren om het goed te krijgen, zoals Joep al aangeeft.

Kan je aangeven welke antenne je van KPN hebt? We raden de Funke V5 aan (nieuwste) samen met een buitenmontageset, zodat je hem buiten kan plaatsen. Het liefst zo hoog mogelijk en aan de kant van de zendmast voor het ontvangst (zodat er geen 'huis' tussen zit). 

Ik hoor graag van je!

Goedemorgen Susan,

Ben op het moment niet thuis, maar vond online afb. van exemplaar die wij hebben, volgens mij een DVB-T / DSC210-45T!? (zie afbeelding)

Kun je hier wat mee?

Alvast dank voor je snelle reactie!

 

Reputatie 7
Badge +28

HaHa, dat is een foto van mijn hele oude antenne. (Foto genomen in onze tuin) 😀👍

Sorry Noordzee, is dus publiek eigendom geworden :-)

Reputatie 7
Badge +28

Deze oude antenne werkt veel minder goed dan de huidige antenne. 

Reputatie 7
Badge +28

Sorry Noordzee, is dus publiek eigendom geworden :-)

:sunglasses: En dat is precies de bedoeling. 👍

Eh waar blijft Susan nou?

 

Reputatie 7
Badge +28

Die werkt echt niet van 8.30 tot 22.00. Even geduld nog, morgen of overmorgen regelt ze het wel voor jou. 

 

Ok Top, bedankt expert:thumbsup: we wachten het af! Fijne avond

Reputatie 7
Badge +28

Let maar op, @Alex_P komt eraan. 😎

Reputatie 7
Badge +24

Hier ben ik hoor. :sunglasses: Ik ga een nieuwe antenne opsturen. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 7
Badge +28

@Prutser57  Wil je nog even jouw profiel vullen? 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Prutser57, ik zie helaas nog geen ingevuld Forum profiel.. Kunnen we je hier nog bij helpen?

Hoi Susan, dank voor je reactie, ivm vakantie kon ik niet eerder reageren😬 Inmiddels heb ik m’n profiel aangepast,/aangevuld, echter obv XS4ALL abbonement.

Dank voor sturen nieuwe betere antenne, hoop dat dit probleem oplost!

wanneer kan ik de antenne ongeveer verwachten?
 

mvg

Reputatie 7
Badge +21

@Prutser57  bij deze heb ik hem aangevraagd! De antenne kan je binnen 2-3 werkdagen thuis verwachten :smile:  Wil je laten weten of de ontvangst hiermee beter geworden is?

@Prutser57  bij deze heb ik hem aangevraagd! De antenne kan je binnen 2-3 werkdagen thuis verwachten :smile:  Wil je laten weten of de ontvangst hiermee beter geworden is?

Goed bezig, tnx! Laat het je weten!

Reputatie 7
Badge +28

En @Prutser57 

 

Deze oude antenne werkt veel minder goed dan de huidige antenne. 

 

Werkt de nieuwe antenne inderdaad beter dan de oude antenne? 

Heb je nu een betere ontvangst? 

 

Hi Noordzee,

 

Nog geen antenne ontvangen, alleen een summier sms berichtje “uw pakket is onderweg” afgelopen zondag!

Geen idee wanneer dit pakketje aangeboden gaat worden? :-(

Wacht deze week nog ff af!

Reputatie 7
Badge +28

Raar, normaal is de antenne meestal een dag later er al. Mogelijk bij buren bezorgd? 

Reputatie 7
Badge +21

@Prutser57, ik zie inderdaad dat hij onderweg is maar nog niet afgeleverd.. Het lijkt erop alsof de order vastloopt. Ik heb voor de zekerheid nog eentje aangevraagd.. Hopelijk ontvang je die wel zo snel mogelijk!

Fijn Susan, inderdaad wederom “summier” sms'je met alleen melding dat er KPN pakket onderweg is (ref.nr. 3746384).

Helaas wordt er niet gemeld wanneer/welke dag er geleverd gaat worden! :-( kan die berichtgeving niet verbeterd worden en/of voorzien van track & trace?)

Dank voor je extra effort!

Reputatie 7
Badge +21

@Prutser57, normaliter zou je ook een volg-link moeten krijgen. Deze kon ik wel achterhalen, maar daarmee zie ik dat het pakketje inmiddels bezorgd is. Klopt dat? :smile:

Hoi Susan,

Pakketje is inderdaad bezorgt (zaterdag morgen), bijgaand copy van “summiere" sms bericht m.b.t. pakket bezorging.

 

Antenne binnen geplaatst op zelfde locatie als oude, functioneert goed, tot nu toe geen storing!

Scheelt het nog veel als ik 'm buiten installeer?

 

mvg

 

Reputatie 7
Badge +28

Als je de antenne buiten plaatst, zal de ontvangst naar verwachting nog beter worden.

Maar als de ontvangst nu al goed is, kun je de antenne ook gewoon binnen een plekje geven. 

Reageer