Beantwoord

slechte ontvangst met nieuwe kastjes

  • 23 March 2019
  • 5 reacties
  • 169 keer bekeken

al sinds 2013 digitenne abonnee maar deze laatste verandering is wel de slechtste ever.
mooie hd beelden maar haperende beelden en af en toe zwart beeld en de tekst "geen ontvangst" terwijl de ontvangst volgens de instellingen 100% is.
Dit geldt voor alle kastjes die ik heb (3 stuks)

Ik hoop dat dit slechts onder kinderziekten valt en binnenkort over is. Anders is dit misschien wel mijn laatste maand digitenne

vriendelijke groet
R.Homberg
icon

Beste antwoord door Noordzee 24 March 2019, 13:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo motorhom,

Volgens een eerdere posting van jou heb jij jouw ontvangers al enkele maanden. Zijn de ontvangers bijgewerkt naar de nieuwste softwareversie?

Hieronder een paar andere tips:
  1. Ga is terug naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen.
  2. Geef daarna een opdracht tot uitgebreid zenderzoeken.
Dit kan al verbeteringen opleveren, omdat er in de afgelopen maanden diverse wijzigingen zijn doorgevoerd.

De grootste winst valt te behalen met jouw antenne. Heb je al een Funke V5 antenne? Deze antenne werkt beter dan de voorgangers. Nog beter is om die antenne buiten te plaatsen.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?
En verder willen aangeven wat je momenteel voor antenne('s) gebruikt?
(verplaatsen naar "digitenne" ?)
Dank voor je snelle antwoord Noordzee.
Na het opnieuw installeren en uitrichten van de de Funke V5 antenne lijkt het beter te gaan.
Wel raar is dat de ontvangstindicator van 100% af en toe ineens naar 0 springt om vervolgens weer op te klimmen naar 100% en dat zorgt natuurlijk voor die haperingen in de uitzending. Heeft dat met atmosferische storingen te maken?

Ik zie het nog even aan hoe de ontvangst nu is ....

Dank voor je suggesties
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat je al wat verbetering ziet. 👍🏼

Nee, de verstoringen hebben niets te maken met atmosferische storingen. Mogelijk wel door een lokale storingsbron, maar dat denk ik eigenlijk ook niet. Ik ga maar is een melding hiervan maken bij KPN, want de laatste tijd lees ik hier steeds vaker dit soort klachten.
Dat zou wel fijn zijn als je er een melding van kan maken en nogmaals dank voor de moeite die je hebt genomen.
Vriendelijke groet
Rob Homberg

Reageer