Beantwoord

Slechte ontvangst met nieuwe ontvanger

  • 18 July 2019
  • 11 reacties
  • 175 keer bekeken

Reputatie 1
Wat een verbetering zeg die nieuwe digitenne. Nu veel slechtere ontvangst bedankt KPN. Het smoesje dat wij te ver zitten van een zender moet toch niet kunnen. Had een gedachte dat het allemaal beter zou worden, maar nee. Raar dat hier niets aan is te doen

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 July 2019, 18:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Woodje,

Is een bekend probleem. Met de nieuwe ontvanger en het nieuwe Digitenne is de ontvangst wat kritischer geworden.

Even een paar tips.

  1. Zet je antenne zo hoog mogelijk, als het even kan voor een raam.
  2. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
  3. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  5. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  6. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
Dan een paar vragen:
  1. Gebruik je al een buitenantenne?
  2. Hoe hoog is de signaalsterkte in je menu ?
  3. Staat de abonnementsstatus in je menu al op JA ?
Volgens jouw profiel zit je in Oosterhout. In Breda staat een zendmast, dus de ontvangst zou goed mogelijk moeten zijn met een buitenantenne.
Hoi @Woodje . Vervelend dat de overstap naar het nieuwe systeem geen verbetering lijkt te zijn.
Gelukkig staat het forum vol van positieve verhalen waarin we uiteindelijk het beeld stabiel krijgen. @Noordzee geeft al de nodige voorzetjes.
Laat ons weten wat we voor je kunnen doen!
Reputatie 7
Badge +28
@Woodje

Ik heb jouw privé-bericht ontvangen, maar reageer toch even hier.
Wat gebeurt er na het uitvoeren van bovenstaande tips?

En gebruik je al een buitenantenne?
Reputatie 1
Ja zeker op een mast vorige versie geen problemen nu met nieuwe systeem is het zo nederland 1,2,3 slecht en alle andere zenders een betere ontvangst.
Reputatie 7
Badge +28
Wat raar dat uitgebreid zenders zoeken geen verbetering oplevert!

Anders wat draaien aan de antenne.

Wat voor type antenne gebruik je? De oude haaienvin, de Funke V4 of de nieuwe Funke V5?
Reputatie 1
Is al redelijk opgeelost decoder ergens anders neergezet en het is nu elke keer 100% . Dus decoder niet in de buurt van metaal zetten helpt
Reputatie 7
Badge +28
Dat helpt zeker, ook niet in de buurt van storingsbronnen zoals een modem of een led-lamp.

Maar een betere antenne helpt ook. Heb je De Funke V5 in gebruik?

Want daarmee heb je minder last van storingen dan oudere types antennes
Ik begrijp uit de conversatie dat het nu goed is? Zo niet, laat het weten ! 🙂
Reputatie 7
Badge +28
En toch adviseer ik @Woodje om gebruik te gaan maken van de nieuwe Funke V5 die hij dan buiten op de mast kan monteren.

Reputatie 7
Badge +28
Ik begrijp uit de conversatie dat het nu goed is? Zo niet, laat het weten ! :-)

Ik denk dat @Woodje een redelijke oplossing voldoende vind.

Is al redelijk opgeelost decoder ergens anders neergezet en het is nu elke keer 100% . Dus decoder niet in de buurt van metaal zetten helpt

Heeft waarschijnlijk dan geen behoefte aan een gratis nieuwe antenne.
Ik ga er van uit dat je momenteel geen vragen meer hebt. Mocht er in de toekomst tóch iets zijn, weet je mij te vinden!