Beantwoord

Slechte ontvangst nieuwe Digitenne Box ZXV 7200 ivm Funke V4 antenne

  • 14 April 2019
  • 7 reacties
  • 606 keer bekeken

Sinds wij de nieuwe Digitenne box in gebruik hebben is de ontvangst heel slecht en positie van de antenne heel gevoelig. Nog maar niet te spreken over het geluid!
icon

Beste antwoord door Noordzee 14 April 2019, 20:26

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Tsja, je bent de eerste niet. Lees dit forum even door en je weet het. (geen oplossing)
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Henri,

Heb je hier al wat verder rond gelezen inmiddels?

Dan weet je waarschijnlijk dat je de ontvangst kan verbeteren door de Funke V5 buiten te plaatsen. Je kan bij KPN vragen om die antenne en de bijbehorende montageset.

En verder is het handig om de ontvanger te resetten, (Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.) Geef daarna een nieuwe opdracht voor zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Henri! Het nieuwe signaal is inderdaad gevoeliger dan voorheen waardoor de plaatsing van de antenne belangrijker is geworden. Ik kan een V5 antenne opsturen die een wat betere ontvangst biedt. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Reputatie 5
Badge +4
Joran moderator, je zegt het wel goed maar het klopt niet. De nieuwe ontvanger is ongevoeliger en daarom heb je een grotere antenne nodig.

Dat hebben jullie keurig ingedekt met de openingszin: ... buitenantenne (dat was vroeger helemaal niet nodig)

Digitenne

Vragen over digitenne? Hier lees je over de smartcard, insteekkaart, de digitenne-ontvanger, de afstandsbediening en de buitenantenne.


Reputatie 7
Badge +28
Je hebt deels gelijk, ik had het wat anders moeten verwoorden. De ontvanger zelf is niet meer of minder gevoelig dan oude ontvangers. Als het op het (oude) DVB-T signaal aankomt merk je geen verschil als je dezelfde antenne gebruikt. Het nieuwe DVB-T2 signaal vereist echter meer bandbreedte en is sterker gecomprimeerd. Daardoor is het belangrijker dat de signaalsterkte optimaal is. Wat voorheen prima werkte kan nu minder werken. Obstakels als ramen hebben meer invloed dan vroeger.

Er is dus zeker een verschil. De V5 kan buiten opgehangen worden maar is in ieder geval beter dan de V4. Dus mogelijk dat het binnenshuis ook al prima werkt.

(De tekst die onder het Digitenne forum staat is overigens gekozen op basis van de meest voorkomende zoektermen en was al aangepast voor de migratie naar DVB-T2)
Reputatie 7
Badge +28
@Henri Jegerings: Ik heb nog geen reactie gezien, kan ik je hier nog mee helpen? Dan wil ik je vragen je gegevens in je profiel te zetten en een reactie te sturen zodra dat is gebeurd.
Reputatie 7
Badge +28
Hé @Henri Jegerings :

Ben je er nog? Of zijn de problemen inmiddels opgelost?

Reageer