Beantwoord

Slechte ontvangst RTL

  • 27 April 2019
  • 15 reacties
  • 462 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

ik zit nu op de camping (...) daar heb ik inmiddels de boel omgeruild voor de DVB-2T.
inmiddels de boel draaiende. Op NPO 1 100% maar op kanaal 42 RTL blijft de ontvangst zeer mager en schokkerig beeld.
bij mijn vorige DVB set ( oude ) had ik een versterkte buiten antenne. Waardoor ik op alle kanalen zeer goed beeld en geluid had.
Nu kan ik mijn versterkte antenne niet meer gebruiken omdat ik de 5volt voeding in mijn door de KPN geleverde ontvanger niet uit kan zetten.
hoe kan ik mijn ontvangst op de RTL kanalen verbeteren?

ik hoor graag de oplossing
alvast bedankt.

marcel van der Kuijl.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Noordzee 28 April 2019, 10:56

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Marcel vd Kuijl,

wat vervelend dat je problemen ervaart met het signaal. Welke buitenantenne heb je? 🤔
Reputatie 1
goede morgen,

heb de v5 antenne en de zxv7200 ontvanger met de laatste software
Reputatie 7
Badge +28
Ook goedemorgen Marcel,

Je gebruikt in ieder geval de beste KPN-antenne, De Funke V5. Heb je deze antenne ook buiten staan? Er is voor die antenne een buitenmontageset beschikbaar.

Ga in het menu van jou ontvanger is terug naar de fabrieksinstellingen.
Geef daarna een opdracht tot uitgebreid zenders zoeken.

Als het goed is moet het dan al wat beter gaan.

Het kan zijn dat je RTL-zenders dan ontvangt via de zendmast uit Zwolle op kanaal 36.

Daarna kan je de ontvangst verder verbeteren door wat te draaien aan jouw antenne. Gebruik daarvoor de signaalmeter in het menu.

Succes!
Reputatie 1
Bedankt voor de reactie, deze stappen heb ik reeds uitgevoerd. Terug naar de default settings. En op de NPO 100% signaal sterkte uitgebreid zoeken. Helaas heb ik nog niet een bevredigend antwoord mogen ontvangen.
Zijn er antennes die beter kunnen ontvangen dan de V5, die een breder ontvangst breedte hebben waardoor ik meerdere kanalen harder binnen krijg.
Fijne zondag,

Marcel van der Kuijl
Reputatie 7
Badge +28
Heb je antenne al buiten staan? Zet die antenne dan zo hoog mogelijk.

Vanuit Nunspeet heb je kans op ontvangst vanuit Apeldoorn of vanuit Zwolle. De V5 is best richtingsgevoel dus de richting van de antenne is heel belangrijk.

Mogelijk heb je vandaag tijd om nog is wat te experimenteren.

En ja, er zijn nog betere antennes op de markt, maar die moet je dan zelf aanschaffen.
Bijvoorbeeld de Funke Yagi.
https://www.funke.nl/64_1030_YagiNX.aspx

Jij ook een fijne zondag. 👍🏻
Reputatie 1
Goeden avond samen,

Ik ben d
nu de gehele middag bezig geweest om de boel voor elkaar te krijgen.
Helaas ik krijg het niet beter met de apparatuur geleverd door KPN.

ik ben er inmiddels uit dat het niet aan mijn kunde ligt maar aan de hardware.
heb inmiddels het advies van Mr Noordzee opgevolgd en een yagiNX besteld.

ik hoop dat de problemen hiermee zijn opgelost. Gaat deze ook niet werken dan is canaal digitaal een betere optie.
bedankt voor het meedenken. Ik laat mijn bevindingen weten volgend weekeinde.
de nieuwe antenne wordt op 3 of 4 mei geleverd.

groeten

Marcel van der Kuijl
Reputatie 7
Badge +22
de nieuwe antenne wordt op 3 of 4 mei geleverd.

groeten

Marcel van der Kuijl

Even een aanvulling, mocht het nou niet werken, en je gaat over naar Canal, bewaar de kassabon goed van die antenne.
Dan kun je die eventueel terugsturen. 😉
Reputatie 1

de nieuwe antenne wordt op 3 of 4 mei geleverd.

groeten

Marcel van der Kuijl
Even een aanvulling, mocht het nou niet werken, en je gaat over naar Canal, bewaar de kassabon goed van die antenne.
Dan kun je die eventueel terugsturen. ;)


Beste Dennis

sarcasme wordt niet op prijs gesteld.
fijne avond.
Reputatie 7
Badge +22
Even een aanvulling, mocht het nou niet werken, en je gaat over naar Canal, bewaar de kassabon goed van die antenne.
Dan kun je die eventueel terugsturen. ;)
Beste Dennis

sarcasme wordt niet op prijs gesteld.
fijne avond.

@Marcel vd Kuijl dat was niet sarcastisch bedoeld, was meer servicegericht bedoeld.
Reputatie 1
goede middag samen,

inmiddels de Funke YAGI NX geplaatst en afgeregeld.
inmiddels alle kanalen 100% behalve de RTL kanalen deze staan nu op 65% dus dik tevreden. Een investering van 40€.
Zonder versterker en horizontaal geplaatst.
heb geen idee als ik de antenne verticaal plaats wat voor effect dat zal hebben.

fijne dag

Marcel van der Kuijl

Reputatie 7
Badge +28
Mooi Marcel,

Fijn dat de Funke Yagi de gewenste oplossing geeft! 👍
Reputatie 5
Badge +4
Dat is een mooie antenne! Met rotor kan ik dan zelfs buiten mijn (provincie)grenzen ontvangen. Verticaal gepolariseerd neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +28
Kan zowel horizontaal als verticaal gebruikt worden. Klik maar is op de link die ik een paar berichtjes hierboven ook al geplaatst had.
https://www.funke.nl/64_1030_YagiNX.aspx
Reputatie 7
Badge +28
Is dus ook iets voor jou @Le Paradou !
Het is mij duidelijk wat ik moet hebben, Noordzee. Bedankt!

Reageer