Beantwoord

Slechte ontvangst sinds nieuwe ontvanger

  • 25 July 2019
  • 17 reacties
  • 354 keer bekeken

Sinds de nieuwe ontvanger heb ik slechte ontvangst.
Ik heb nog de oude buitenantenne eerste type haaienvin
Wat ik in de topics lees is heel herkenbaar het ene moment is het goed en na een half uur kan ik weer opnieuw beginnen.
Ik gebruik digitenne op de camping in Brabant en ga volgende week voor 3 weken daar op vakantie en om dan continu te rommelen met eenslechte onvangst is een ongewenste sitatie.
Is er hier al een oplossing voor
icon

Beste antwoord door Noordzee 25 July 2019, 13:39

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Peter,

Ja, er is een oplossing beschikbaar. Dat bestaat uit twee onderdelen.

Ten eerste kun je nu al het volgende doen:
1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ Ga on het menu terug naar de fabrieksinstellingen
3/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Het tweede onderdeel is het vervangen van de oude haaienvin door de nieuwe Funke V5 plus buitenmontageset.

Als je op dit forum jouw profiel vult, kan een moderator jou deze spullen toesturen.
Reputatie 7
Badge +28
@Peter-P
Ben je al wat verder?,
wil je jouw profiel vullen?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Peter-P, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp heel goed dat het geen fijne situatie is, als je constant aan die antenne moet gaan hangen.. Vakantie is vakantie lijkt me 😉 De eerste stap lijkt me in ieder geval logisch, je voorzien van een nieuwe antenne! Hiervoor heb ik wel je adresgegevens nodig (deze kan je toevoegen aan jouw Forum profiel). Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, want dan kan ik hem zo snel mogelijk opsturen (en is hij hopelijk op tijd voor de vakantie)! Mocht je post kunnen aannemen op het vakantieadres kan ik hem daar ook laten leveren eventueel.
Ik heb mijn profiel aangevuld de antenne moet wel een buitenuitvoering zijn de standaard binnen antennes werken niet
Reputatie 7
Badge +28
Prima, zodra @Susan_ weer aan het werk is, kan ze jou de Funke V5 +!buitenmontageset sturen.

Gaat dat nog lukken als dat naar jouw huisadres wordt gestuurd? Het is ook mogelijk dat het naar de camping wordt gestuurd.

Vermeld dan even de naam en het adres van jouw camping.
Ja dat gaat denk ik nog wel lukken ik ben tot Donderdag nog op mijn huisadres ik weet niet wanneer Susan weer gaat werken maar als dat Maandag is moet het denk ik wel gaan
Reputatie 7
Badge +21
@Peter-P, bedankt voor de gegevens. Als ik jouw klantnummer invoer in de systemen zie ik dat er al een antenne is opgestuurd op 25 juli 2019.. Deze zou je al ontvangen moeten hebben of komt vandaag / morgen. Klopt dat? Want het is natuurlijk niet nodig om twee nieuwe antennes op te sturen.. Of heb je een Funke V5 ontvangen zonder een montageset voor buiten?
Hi Susan ik heb inderdaad een antenne ontvangen maar dit was geen buitenantenne was er één met een klein plastic voetje dit heeft dus duidelijk niet geholpen
Reputatie 7
Badge +28
Dan zal @Susan_ jou de buitenmontageset nog nasturen.

Want dan ben je compleet en kan je de oude haaienvin vervangen.
Reputatie 7
Badge +21
@Peter-P, los kan ik hem helaas niet opsturen zie ik. Er zijn nu 2 opties:
  1. Ik stuur nogmaals een nieuwe antenne op mét montageset.
  2. Je bestelt zelf de montageset via onze webshop en ik crediteer de kosten hiervoor.
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2, mede omdat dat sneller gaat en we dan niet onnodig nóg een nieuwe antenne opsturen. Wil je even laten weten welke optie jouw voorkeur heeft? 🙂
Oké dank jullie voor de service het bleek dat mijn vrouw ook contact met jullie had gehad sorry voor de verwarring en ik zie de buitenmontageset wel verschijnen
Hi Susan ik zie je mail nu pas zou je hem nogmaals kunnen sturen ditmaal met de montage set
Reputatie 7
Badge +21
@Peter-P, geen probleem dat kan gebeuren 😉 Ik heb het nogmaals aangevraagd, dit keer mét montageset. Je kan hem binnen 2 werkdagen verwachten.

Mocht je de net ontvangen antenne retour willen sturen, graag! Dit kan kosteloos via een PostNL punt in de buurt, het retour adres is:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn.
Harstikke bedankt voor de service
Wij hadden ook het probleem van slechte ontvangst. Sommige zenders niet te krijgen. Draaien als een gek aan de antenne. Inderdaad na dat we een nieuw kastje hebben gekregen. Vaak in de KPN winkel geweest. Alles geprobeerd : andere antenne nieuwe kabel. We dachten dat het aan de kabel lag want er zaten braampjes aan en als we aan de kabel zaten hadden we vaak weer even beter ontvangst. Wel laat het duidelijk zijn dat het allemaal aan de antenne ligt. Vandaag antenne van Funke geplaatst en direct een betere kabel aangesloten. Probleem opgelost😊 Alleen jammer dat we elke maand betaald hebben voor slechte kwaliteit 😔
Reputatie 7
Badge +28
@Ybootje

Fijn dat ook bij jou een nieuwe antenne de oplossing is gebleken. 👍🏼
Reputatie 7
Badge +21
@Ybootje, fijn om te lezen dat uiteindelijk de oplossing gevonden is en je weer zonder problemen televisie kan kijken. En nu snel de afgelopen tijd vergeten 😉

Reageer