Slechte ontvangst (valt steeds weg) met nieuwe digitenne-ontvanger

  • 27 March 2019
  • 13 reacties
  • 7462 keer bekeken

Ik had altijd prima ontvangst en beeld. Sinds 19 maart is de ontvanger vervangen en nu heb ik steeds kleine stroringen het beeld en verbinding valt steeds enkele seconden weg.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Reinder63,

Is een bekend probleem. Met de nieuwe ontvanger en het nieuwe Digitenne is de ontvangst wat kritischer geworden.

Even een paar tips.

  1. Zet je antenne zo hoog mogelijk, als het even kan voor een raam.
  2. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
  3. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  5. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  6. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
Dan een paar vragen:
  1. Gebruik je al een buitenantenne?
  2. Hoe hoog is de signaalsterkte in je menu ?
  3. Staat de abonnementsstatus in je menu al op JA ?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Reinder63 Volgens mij geeft @Noordzee een uitstekende toelichting op het probleem en enkele prima tips. Kun je de vragen beantwoorden en de tips uitproberen? Ik lees graag hoe het daarna gaat!
Reputatie 7
Badge +28
@Reinder63 : Heb je al tijd gehad om is wat te testen aan de hand van de gegeven tips?
Dank je Noordzee je hebt me goed geholpen
Na het nieuwe kastje en hd uitzending geen of slecht beeld op de Nederlandse zenders zoals SBS 6
Ik heb een v5 buiten antenne maar het signaal gaat van 65 % terug naar 0 % en weer terug.
NPO 1 , 2 ,3 signaal 100% En stabiel.
Nooit geen last van gehad alleen bij heel slecht weer.

Groetjes Frans
Reputatie 7
Badge +28
@Onsbrabantnet :

Wat is jouw locatie? Heb je de tips in het tweede bericht van dit topic al geprobeerd?
Bedankt voor je snelle reactie
Locatie is 5512nw en ik heb alle tips al geprobeerd. .
Reputatie 7
Badge +28
Met een Funke V5 Buitenantenne zou het moeten lukken vanaf jouw locatie. De richting van de antenne is wel heel belangrijk.

Kijk op je signaalmeter en probeer wat te draaien met de antenne.

Gebruik je wel een goede coax-kabel van 0,7 cm dikte? Er zijn ook van die hele dunne kabeltjes, maar die werken niet zo goed.

Er komt (ergens na 9 juli 2019) nog een frequentiewissel aan voor de commerciele zenders zoals SBS en RTL. Dit gaat zeker helpen, maar alleen heb je daar nu nog niets aan.
Is de kabel die KPN bij een buiten aansluiting levert
Misschien de aansluiting binnen nog eens nakijken, buiten is origineel.
Is de lengte van de kabel ook van belang ?
Ook heb ik de kabel binnen opgerold
Reputatie 7
Badge +28
Ja, de meegeleverde kabel bij de buitenantenne is 0,7 cm dik en die is prima.
Voor de rest maakt het niet veel uit, ik heb hier zelfs ruim 20 meter kabel liggen.

Als het nauwkeurig uitrichten van jouw buitenantenne niet helpt, moet je voor goed beeld op de RTL en SBS-zenders helaas wachten tot de zomer.

Het probleem met kanaal 60 (waar die zenders in Brabant op uitzenden) is dat er veel storingen zijn. Kanaal 60 zit dicht bij de 800 Mhz kanalen van mobiele telefonie. En juist op dat gebied is er de laatste jaren heel veel aan zenders bijgekomen, dat bevordert de ontvangst niet. In de zomer wordt kanaal 60 verlaten en wordt een lager kanaal gebruikt.
Dankjewel voor je uitleg nog een fijn weekend
Reputatie 3
Badge

Mijn reactie is gewoon weggehaald. Lekker klantvriendelijk

Reputatie 6
Badge +7

Mijn reactie is gewoon weggehaald. Lekker klantvriendelijk


Niet weggehaald maar verplaatst

Â