Beantwoord

slechte ontvangst /wegvallen signaal

  • 24 April 2019
  • 21 reacties
  • 343 keer bekeken

Reputatie 1
regelmatig vallen er zenders weg sinds de omschakeling , voorheen altijd goed beeld gehad. normaal 100% signaal.is hier nog wat aan te doen?
icon

Beste antwoord door Noordzee 29 April 2019, 19:51

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dan krijg je een gratis Funke5 antenne, let maar op.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @RuudHa

Wat vervelend dat je problemen ervaart met Digitenne, ik ga je een paar dingen vragen:
  • Welke Digitenne ontvanger heb je?
  • Welke antenne heb je? Een buiten of een binnen Antenne?
Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-nummer? Je CAS-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Dan kunnen we eventueel verder kijken of er nog iets veranderd moet worden, bijvoorbeeld een nieuwe buitenantenne. En daarom zijn jou gegevens belangrijk.
Reputatie 1
ontvanger zxv 7200 ,buitenantenne kpn buiten antenne,
Reputatie 1
gegevens in het profiel geplaatst.
Reputatie 7
Badge +22
ontvanger zxv 7200 ,buitenantenne kpn buiten antenne,
Bedankt, heb je een Funke V5 of de Funke V4 buitenantenne:

Funke V5:

Funke V4:

Reputatie 1

Reputatie 7
Badge +22
gegevens in het profiel geplaatst.
Oké, bedankt. Dan kan een KPN-moderator hier na kijken. Ik geef je nog wat andere adviezen als het misgaat met de TV ontvanger van Digitenne:

Hoe reset of herscan ik mijn Digitenne ontvanger?


En je kunt op die site nog veel meer info vinden over Digitenne.
Reputatie 7
Badge +22


@RuudHa deze zou je kunnen vervangen voor een antenne die ik je eerder in het bericht liet zien.
Reputatie 1
Deze heb ik gekocht omdat ik met de funke (platte zwarte) slechte ontvangst had
oude signaal
Reputatie 1
de zwarte is een FunkeDSC 550
Reputatie 7
Badge +22
@RuudHa ik heb hier de link dat je er 1 kunt kopen, maar wacht even tot een KPN moderator heeft gereageerd, misschien dat ze je een nieuwe toesturen.
Reputatie 7
Badge +22
Deze heb ik gekocht omdat ik met de funke (platte zwarte) slechte ontvangst had
oude signaal

De Funke V5 is volgens mij het beste, maar dat kan ik beter overlaten aan een KPN moderator.
Reputatie 1
Oke hartelijk bedankt.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @RuudHa, welkom! Met de FunkeDSC 550 (dat is de V5), zou je goed ontvangst moeten hebben. Helemaal als ik zie hoe dicht jij bij Doetinchem zit, waar de mast staat. Staat jouw huidige antenne ook in die richting? Wil je anders toch nog eens proberen om de V5 aan te koppelen? Die heb je dan ook buiten hangen? Ervaar je ook een daling in het percentage signaal als de zenders wegvallen?
Ik ben nog steeds verbaasd, dat ik met mijn haaievin een veel betere ontvangst (100%) heb dan met mijn Funke V5, waarbij de ontvangst schommelt tussen de 40 en 80 %, zeker gezien de afstand met de zender Smilde of Groningen. Kan iemand mij overigens vertellen of en waar ik kan zien via welke zender ik het signaal binnen krijg?
Reputatie 1
Ha @RuudHa, welkom! Met de FunkeDSC 550 (dat is de V5), zou je goed ontvangst moeten hebben. Helemaal als ik zie hoe dicht jij bij Doetinchem zit, waar de mast staat. Staat jouw huidige antenne ook in die richting? Wil je anders toch nog eens proberen om de V5 aan te koppelen? Die heb je dan ook buiten hangen? Ervaar je ook een daling in het percentage signaal als de zenders wegvallen?
Hallo Marcia, het signaal valt inderdaad helemaal weg van 100% naar 0 Ik gas dit weekend het eens met de funke proberen maar eigenlijk denk ik niet dat het beter word. Ik ben overigens niet de enige in de buurt met hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +28
Plaats die Funke V5 zo mogelijk ook buiten. Er is daar een speciale montageset voor beschikbaar. Marcia kan jou daar vast wel aan helpen.

Reset dit weekend dan eerst even jouw ontvanger (terug naar de fabrieksinstellingen) en geef daarna een opdracht tot uitgebreid zenders zoeken.

Je kan via de signaalmeter in jouw ontvanger de perfecte richting van jouw antenne uitzoeken.

@Casey : Zie het antwoord op jouw vraag in jouw eigen topic.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @RuudHa, Marcia geniet volop van haar welverdiende vakantie, vandaar dat ik vanaf nu reageer op jouw vragen. Heb je het advies uit Noordzee zijn laatste bericht nog opgevolgd? Ik ben benieuwd of dit geholpen heeft en of een montageset nog noodzakelijk is 🙂
Reputatie 1
Hoi Marina , helaas van alles geprobeerd maar het signaal blijft gewoon wegvallen van 100 naar 0 %
Hoi @RuudHa, Marcia geniet volop van haar welverdiende vakantie, vandaar dat ik vanaf nu reageer op jouw vragen. Heb je het advies uit Noordzee zijn laatste bericht nog opgevolgd? Ik ben benieuwd of dit geholpen heeft en of een montageset nog noodzakelijk is :)
Reputatie 7
Badge +28
Dan ik het buiten plaatsen van jouw antenne (met die montageset) jouw laatste mogelijkheid voor een storingsvrije ontvangst.

Zet de buitenantenne dan zo hoog mogelijk en ga experimenteren met de richting van de antenne.

@Marina_ komt hier mogelijk morgen weer langs. 👌🏼
Reputatie 7
Badge +19
@RuudHa, Ik heb een montageset voor je aangevraagd. Hier stuur ik je nog even een privébericht over.

Reageer