Beantwoord

Slechte signaal dichtheid Digitenne Brielle

  • 7 August 2019
  • 65 reacties
  • 1312 keer bekeken


Toon eerste bericht

65 reacties

Reputatie 4
Badge +1



Ik ga er vanuit dat je steeds uitgebreid zenders zoekt bij jouw klanten.

Het zal mij niets verbazen als op 1 oktober 2019 de ontvangst van de door jou genoemde commerciële zenders ook beter gaat lukken.

Nog een paar weken en dan weten we dat.

En ja, twintig meter verder kan dus best bepalend zijn.
Het is 1 oktober 2019 geweest. De frequentiewijziging is doorgevoerd op de zendmast van Den Haag. Hoe is het nu met de ontvangst van met name de RTL/SBS-zenders?

Heb je wederom uitgebreid zenders gezocht?
op het moment liggen we met de boot in Maassluis, daar was het elk jaar waardeloos met het oude digitenne, Maar is nu op alle zenders 100% ! (en echt het werkt goed... ja echt! lol En dat met de oude buiten antenne! ) volgende week zijn we weer in Brielle en gaan we daar kijken, Wat mij al opviel voor 1 oktober was het beduidend beter ook daar. Maar wij kijken in Brielle volgens mij niet naar de Haagse mast? Tv west is in Brielle waar wij liggen niet te ontvangen....


En nog even toe gevoegd, ik heb hier in maassluis niet opnieuw zenders gezocht, maar we kijken nog gewoon naar de programmering die er in Brielle in zat... (dus nog geen zenders gezocht)
Reputatie 7
Badge +28
Ah mooi 👍, in Maassluis moet het zeker mogelijk zijn om Den Haag te kunnen ontvangen.

De uitzendkanalen zijn nu in jouw regio gelijkgeschakeld met uitzondering van de NPO.
Reputatie 4
Badge +1
Ah mooi 👍, in Maassluis moet het zeker mogelijk zijn om Den Haag te kunnen ontvangen.

De uitzendkanalen zijn nu in jouw regio gelijkgeschakeld met uitzondering van de NPO.Ah mooi 👍, in Maassluis moet het zeker mogelijk zijn om Den Haag te kunnen ontvangen.

De uitzendkanalen zijn nu in jouw regio gelijkgeschakeld met uitzondering van de NPO.


update, vannacht was het hier weer slecht... Vanmorgen ging het weer wat beter, maar weer steeds uitval... nacht hier voor was het perfect... Niks verprogrammeerd, niks veranderd, en nu is het een stuk minder opeens... Vreemd..
Reputatie 7
Badge +28
Volgend dit dekkingskaartje uit 2008 was de ontvangst in jouw regio toen ook al niet goed mogelijk.
Reputatie 4
Badge +1
Volgend dit dekkingskaartje uit 2008 was de ontvangst in jouw regio toen ook al niet goed mogelijk.
vanavond alle kanalen weer 100% en beeld zonder haperingen......
Reputatie 7
Badge +28


update, vannacht was het hier weer slecht... Vanmorgen ging het weer wat beter, maar weer steeds uitval... nacht hier voor was het perfect... Niks verprogrammeerd, niks veranderd, en nu is het een stuk minder opeens... Vreemd..



En nog even toe gevoegd, ik heb hier in maassluis niet opnieuw zenders gezocht, maar we kijken nog gewoon naar de programmering die er in Brielle in zat... (dus nog geen zenders gezocht)



Op iedere nieuwe locatie waar je met je boot ligt :

Opnieuw uitgebreid zenders zoeken.

Probeer dat erin te krijgen, want als je vijf kilometer hebt gevaren kan de situatie alweer anders zijn.
Reputatie 4
Badge +1


update, vannacht was het hier weer slecht... Vanmorgen ging het weer wat beter, maar weer steeds uitval... nacht hier voor was het perfect... Niks verprogrammeerd, niks veranderd, en nu is het een stuk minder opeens... Vreemd..

En nog even toe gevoegd, ik heb hier in maassluis niet opnieuw zenders gezocht, maar we kijken nog gewoon naar de programmering die er in Brielle in zat... (dus nog geen zenders gezocht)
Op iedere nieuwe locatie waar je met je boot ligt :

Opnieuw uitgebreid zenders zoeken.

Probeer dat erin te krijgen, want als je vijf kilometer hebt gevaren kan de situatie alweer anders zijn.

Gisteren gedaan, tv west in Maassluis niet te intvangen, wel tv utrecht.. lol, Rijnmond etc is hier nu al 2 dagen perfect... Regio zender waat ik me nu bevind niet te ontvangen.. lol
Reputatie 4
Badge +1

Even een updat na lange tijd< in omgeving van Brielle gaat het dit jaar stukken beter! goede ontvangst, zonder haperingen, zelfs bij de klant waar we al die tijd problemen hadden, Het signaal is duidelijk verbetert! (y)

 

Kijk ! Dat is leuk om te lezen en fijn dat je de moeite neemt om positief nieuws te melden.

Kun je nog iets vertellen over het soort ontvanger(s) ?

Reputatie 4
Badge +1

Kijk ! Dat is leuk om te lezen en fijn dat je de moeite neemt om positief nieuws te melden.

Kun je nog iets vertellen over het soort ontvanger(s) ?

De Standaard goedkope digitenne kastjes kpn.. Met de bijgeleverde antennetjes! (ze lopen nog wel eens vast) lol, maar signaal is echt verbeterd na mijn gemopper! 

 

 

Reputatie 7

Hah VRM marine, wat leuk dat je met ons je positieve ervaring deelt. Ook dat lezen we graag! Dank voor het delen :green_heart:

Reputatie 4
Badge +1

Vandaag weer aan het tobben bij een klant hier op de haven, ligt precies in een deadspot, 123, rijnmond en zeeland werkt, de rest is knudde, ontvang wel tv utrecht… Met de duurste richt antenne nog geen effect… tja… (kost kpn een klant zo, gaat internet tv bestellen, dat werkt wel feilloos hier.. )

 

Heb je dit gezien :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/rts-stream-van-bouquet-1-niet-meer-te-ontvangen-505939?postid=1056734#post1056734

( is ook in jouw hoek vh land, maar dat ter zijde )

Reputatie 5
Badge +5

Vandaag weer aan het tobben bij een klant hier op de haven, ligt precies in een deadspot, 123, rijnmond en zeeland werkt, de rest is knudde, ontvang wel tv utrecht… Met de duurste richt antenne nog geen effect… tja… (kost kpn een klant zo, gaat internet tv bestellen, dat werkt wel feilloos hier.. )

Gaat het bij internet tv om streaming (via bijvoorbeeld NLZiet), via een mobiele internetverbinding?   

Reputatie 4
Badge +1

Heb je dit gezien :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/rts-stream-van-bouquet-1-niet-meer-te-ontvangen-505939?postid=1056734#post1056734

( is ook in jouw hoek vh land, maar dat ter zijde )

Kabels is lochisch, Soort antenne, met versterkers ook, Probleem is hier aan de haven lokaal, Bij mij aan boord was het een jaar geleden waardeloos, Na aandringen onderzoek is er een reparatie gedaan aan de waalhavenmast met enorme verbetering< geen klagen nu over de ontvangst, Genoemde scheepje ligt hier in een hoek, Naast een gebouw van aluminium , dit zorgt voor zo een enorme reflectie dat er geen degelijk signaal mogelijk is. Wat voor kabel of antenne ik ook gebruik, Als ik er 40 meter coax 12 tussen zet en ik zet de antenne boven op het gebouw, of 30 meter er vanaf werkt het perfect… Is dus gewoon reflectie, want de zichtlijn antenne, en waalhaven mast is vrij…. 

 

Reageer