Beantwoord

Slechte signaal dichtheid Digitenne Brielle

  • 7 August 2019
  • 65 reacties
  • 1307 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Na voor de zoveelste keer bij een klant en bij mezelf hier in Brielle getracht te hebben de nieuwe hd digitenne ontvangers te installeren moet me toch van het hart dat je geen constante signaal sterkte hebt hier, en het on mogelijk is om degelijk tv signaal hier te krijgen.... na alles te hebben geprobeerd contact met kpn in de winkel te spijkenisse, Word je als een klein kind de winkel uit ge bonjourd, en op straat gezet, we helpen u niet verder.... ???? Echt??? ik heb een contract en betaal voor een service die kpn niet levert!!!!!!

Lekkere klanten service!! Als ik dat doe bij mijn klanten ben ik gouw failliet!!

Ontvangst gevoeligheid ontvangers is niet goed, Software ontvangers is te traag, of klopt niet, Antennes zijn niet stabiel of gevoelig genoeg, Klanten weg zetten als zeurders???? KPN heeft het duidelijk te hoog in de bol!, Als je het digitale signaal voor het beeld naar een hogere p waarde gaat comprimeren dien je daarvoor wel voldoende signaal aan te bieden, anders is het nog erger als met het oude digitenne!!, Hier in Brielle is er op sommige locaties zo,een slecht signaal (gaat van 100% naar nul, dan 20, dan weer 100,) daar heb je dus geen degelijke basis voor je digitale beeld op bouw! Als je dan naar de winkel in Spijkenisse gaat (voor de 2e keer) word je de zaak uit gezet en niet naar je geluisterd.....Echt KPN , Echt????? KLANTEN DE ZAAK UITZETTEN DIE MET EEN KLACHT KOMEN EN HET OPGELOST WILLEN ZIEN!!!! Voel je hem al aankomen? als het u niet bevalt kunt u het contract opzeggen........... Echt? en dan?? er is geen andere aanbieder voor terestrische tv in Nederland!!!!!!!! Tijd voor een advocaat zou ik zo zeggen!!

WANPRESTATIE!!!!!
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 September 2019, 19:38

Bekijk origineel

65 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Nee, dat het bij jou in Brielle nu niet goed werkt is duidelijk.
Benieuwd of de omni antenne daar verandering in gaat brengen. Anders toch maar de Funke Yagi proberen...
Reputatie 7
Badge +28

@VRM marine


Heb je de Funke YagiNX al eens geprobeerd?
https://digitennes.nl/antennes/443-funke-yaginx-plus-buitenantenne-voor-dvb-t-dvb-t2-8717056977386.html
er is een omni directionele naar hier onderweg, met een yagi kun je altijd wel bereik creeren, Terug in de tijd...


@VRM marine

Hoe bevalt de omni directionele ?
Reputatie 4
Badge +1


@VRM marine



Heb je de Funke YagiNX al eens geprobeerd?
https://digitennes.nl/antennes/443-funke-yaginx-plus-buitenantenne-voor-dvb-t-dvb-t2-8717056977386.html
er is een omni directionele naar hier onderweg, met een yagi kun je altijd wel bereik creeren, Terug in de tijd...
@VRM marine

Hoe bevalt de omni directionele ?

Werkt beter als de standaard geleverde kpn antenne, heb nu op die locatie bij de klant 123, rijnmond , boeket rtl 4, tm discovery, geen belgie 1 en 2, geen bbc 1 en 2 geen national geographic, en geen fox 1 en 2 waar ze op is ge abbonneerd, Ik heb gewoon het signaal niet op die locatie..
Reputatie 7
Badge +28
@VRM marine

Als jij inderdaad regelmatig bij klanten een antenne installeert, dan lijkt het me handig als je toch eens een Funke Yagi wilt installeren bij een klant.

Want stel dat dat de oplossing is?
Dan gaan al jouw klanten daar profijt van hebben.

(Inmiddels heb jijzelf op dit forum al gezien dat het elders succes heeft opgeleverd.)
Reputatie 7
Badge +28
@VRM marine

Hoe is de situatie nu in Brielle?

Vorige week heeft er een frequentiewijziging plaatsgevonden in Rotterdam. Dit zou een verbetering moeten opleveren.

Los daarvan bleek dat er een tijd lang een storing was in de mast in de Rotterdamse Waalhaven. Die storing is inmiddels ook verholpen.
Reputatie 4
Badge +1
@VRM marine

Hoe is de situatie nu in Brielle?

Vorige week heeft er een frequentiewijziging plaatsgevonden in Rotterdam. Dit zou een verbetering moeten opleveren.

Los daarvan bleek dat er een tijd lang een storing was in de mast in de Rotterdamse Waalhaven. Die storing is inmiddels ook verholpen.


Blij dat kpn nu eindelijk toegeeft dat het op de waalhaven mast niet in orde was, zoals ik al die tijd al oppperde! (ik kon zien dat kpn er mee bezig was daar af en toe 1,2,3 en rijnmond weg was.) Signaal wat van 100% naar niets wapperde is nu over, het is kwa signaal sterkte op sommige zenders nog niet helemaal top, maar de signaal dichtheid is hier wel degelijk verbeterd! (nog steeds op kanaal 21 trouwens met 123 en rijnmond. ) zodra de zender werkt hebben we nu beeld, zelfs op de zwarte standaard buiten antenne..

Al met al verbetering!! En blij dat er nu eens is geluisterd! 😉
Reputatie 4
Badge +1
Betreffende de funke yagi, dat gaf geen enkele verbetering, signaal van 123 en Rijnmond bleef weg vallen, van 0% nar 50, dan eens 100.. ik had er niet meer signaal mee op andere zenders als wat ik al had, (overigens zou dat een schijn oplossing zijn geweest, daar dab2 ontwikkeld is voor mobiele ontvangst zoals bij voorbeeld in de auto met een gewone dab spriet...) Maar ik ben al lang blij dat er nu iets betere dekking is hier! 😁
Reputatie 5
Badge +5
Is hier iets over gecommuniceerd door KPN? Mij staat alleen iets bij van een kortstondige storing van een dagdeel. Op het forum is door een moderator gemeld dat die lag aan het toen zeer warme weer.
Maar i.i.g. goed om te horen dat het nu weer beter werkt.
Reputatie 7
Badge +28
Erik heeft in het hoofdtopic gemeld dat de storing in Rotterdam is opgelost.
Reputatie 4
Badge +1
Ik zie als ik opnieuw kanalen ga zoeken een rij kanalen 2001 tm 210 dacht ik staan, deze zijn echter niet digitaal bezet nog? 123 en rijnmond zitten op dit moment hier nog op kanaal 21...
Reputatie 7
Badge +28
Dan is het signaal op die kanalen net niet voldoende om ook beeld te tonen. Waarschijnlijk zijn dat kanalen vanuit een andere regio bv Brabant/Limburg.

Ik heb dat hier ook wel eens met Duitse kanalen. Dan wordt er wel wat ingelezen , maar te weinig voor een continu goede ontvangst.
Reputatie 4
Badge +1
Update....... Boeket van 123, rijnmond en tv zeeland is nu 90 tot 100% en geen storingen meer, Echter vanavond bij een klant hier op de haven (waar eerst niet te kijken was naar deze zenders ) zijn 123, rijnmond en tv zeeland nu perfect, Echter de zenders van het boeket waar rtl4 inzit is hier nog maar 10%, tot niets en niet meer te bekijken??? (ook niet na uitriichten met yagi... ook de door de klant aangeschafte abonnementen van fox zijn totaal niet te ontvangen, net als tlc, bbc 1, bbc 2 en kitchen tv ... Hoe ik ook uitricht en probeer, het werkt niet, ook niet met gebruik van de yagi, omnidirectionele, of de standaard kpn buiten antenne, 40 meter verder op mijn eigen schip, met de standaard buiten antenne storing vrije ontvangst... Kastje al gewisseld, antennes gewisseld, kabels gewisseld, 123 rijnmond rtl 4 perfect, bovenstaande zenders of totaal niet, of heel zwak... Wat is de locatie van de zenders van dit boeket (ten) ???, typisch bij deze klant precies een deadspot blijkbaar. Bij mij aan boord werkt het nu naar behoren, Al is het signaal van bouket rtl 4 niet erg sterk.. Bij de klant 30 meter verder niets, wel top 1,2,3 etc...
Reputatie 4
Badge +1
Is hier iets over gecommuniceerd door KPN? Mij staat alleen iets bij van een kortstondige storing van een dagdeel. Op het forum is door een moderator gemeld dat die lag aan het toen zeer warme weer.
Maar i.i.g. goed om te horen dat het nu weer beter werkt.

123, rijnmond en tv zeeland zijn nu een stuk beter te ontvangen hier, Boeket rtl 4 etc , bbc is matig tot zeer slecht, afhankelijk van de locatie, kan bij 20 meter locatie verschil al heel erg verschillen...
Reputatie 4
Badge +1
Erik heeft in het hoofdtopic gemeld dat de storing in Rotterdam is opgelost.
voor 123, rijnmond en tv zeeland wel, (waalhaven) dat is nu bruikbaar tot goed, problemen nog wel met boeket waar rtl 4 inzit en bbc en de betaal kanalen fox, gratis fox werkt wel (zij het ook met zwak signaal)
etc hier
Reputatie 5
Badge +5
Update....... Boeket van 123, rijnmond en tv zeeland is nu 90 tot 100% en geen storingen meer, Echter vanavond bij een klant hier op de haven (waar eerst niet te kijken was naar deze zenders ) zijn 123, rijnmond en tv zeeland nu perfect, Echter de zenders van het boeket waar rtl4 inzit is hier nog maar 10%, tot niets en niet meer te bekijken??? (ook niet na uitriichten met yagi... ook de door de klant aangeschafte abonnementen van fox zijn totaal niet te ontvangen, net als tlc, bbc 1, bbc 2 en kitchen tv ... Hoe ik ook uitricht en probeer, het werkt niet, ook niet met gebruik van de yagi, omnidirectionele, of de standaard kpn buiten antenne, 40 meter verder op mijn eigen schip, met de standaard buiten antenne storing vrije ontvangst... Kastje al gewisseld, antennes gewisseld, kabels gewisseld, 123 rijnmond rtl 4 perfect, bovenstaande zenders of totaal niet, of heel zwak... Wat is de locatie van de zenders van dit boeket (ten) ???, typisch bij deze klant precies een deadspot blijkbaar. Bij mij aan boord werkt het nu naar behoren, Al is het signaal van bouket rtl 4 niet erg sterk.. Bij de klant 30 meter verder niets, wel top 1,2,3 etc...
Deze website geeft een goed overzicht van de gebruikte kanalen en frequenties. Alle boeketten worden vanaf alle zenderlocaties uitgezonden. Waar de verschillen in kunnen zitten zijn:
-het vermogen waarmee wordt uitgezonden, dit kan per boeket verschillen,
-per boeket wordt een ander kanaal en frequentie gebruikt.

Zo wordt het boeket met o.m. FOX Sports, BBC, en 24Kitchen in Rotterdam op een hoger kanaal uitgezonden (45) dan de andere boeketten, vanuit Den Haag tot de frequentiewijziging op het nog ongunstiger kanaal 57.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga er vanuit dat je steeds uitgebreid zenders zoekt bij jouw klanten.

Het zal mij niets verbazen als op 1 oktober 2019 de ontvangst van de door jou genoemde commerciële zenders ook beter gaat lukken.

Nog een paar weken en dan weten we dat.

En ja, twintig meter verder kan dus best bepalend zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Verder is vrij zicht richting een zendmast ook best bepalend.

Ik woonde lang geleden in Rokkeveen (Zoetermeer-Zuid) met de antenne aan de zuidzijde van het huis. Ik ontving toen de signalen van de zendmast uit de Waalhaven sterker dan de signalen uit Zoetermeer en Den Haag. Om TV West te ontvangen moest ik toen bewust scannen op dat kanaal. Want bij automatisch zoeken kreeg ik de signalen uit Rotterdam.
Reputatie 4
Badge +1
Ik ga er vanuit dat je steeds uitgebreid zenders zoekt bij jouw klanten.

Het zal mij niets verbazen als op 1 oktober 2019 de ontvangst van de door jou genoemde commerciële zenders ook beter gaat lukken.

Nog een paar weken en dan weten we dat.

En ja, twintig meter verder kan dus best bepalend zijn.

jEP, UITGEBREID ZOEKEN, EN MEERDERE MALEN..
Reputatie 5
Badge +5
Op een schip zul je meestal ook wel rondom zicht hebben, in de directe omgeving. Wat er allemaal aan bebouwing tussen Brielle en de zendmast in Rotterdam staat is natuurlijk een ander verhaal.
Reputatie 4
Badge +1
Wij zitten ingebouwd tussen de olietanks, al 60 jaar, Maar een mast neerzetten op het eiland is te veel gevraagd, Er wonen hier schijnbaar geen KPN directeuren ...
Reputatie 7
Badge +28
Naar het Noorden wel vrij zicht?
Reputatie 4
Badge +1
Naar het Noorden wel vrij zicht?
Nee , ook niet blijkbaar, Vlaardingen krijg ik hier heel erg zwak., tv west niks. Utrecht 50%.... Waalhaven 21 is nu goed,. waalhaven rtl 4 is slecht, lijkt omgekeerd met wat het was..
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga er vanuit dat je steeds uitgebreid zenders zoekt bij jouw klanten.

Het zal mij niets verbazen als op 1 oktober 2019 de ontvangst van de door jou genoemde commerciële zenders ook beter gaat lukken.

Nog een paar weken en dan weten we dat.

En ja, twintig meter verder kan dus best bepalend zijn.


Het is 1 oktober 2019 geweest. De frequentiewijziging is doorgevoerd op de zendmast van Den Haag. Hoe is het nu met de ontvangst van met name de RTL/SBS-zenders?

Heb je wederom uitgebreid zenders gezocht?
Reputatie 4
Badge +1

Ik ga er vanuit dat je steeds uitgebreid zenders zoekt bij jouw klanten.

Het zal mij niets verbazen als op 1 oktober 2019 de ontvangst van de door jou genoemde commerciële zenders ook beter gaat lukken.

Nog een paar weken en dan weten we dat.

En ja, twintig meter verder kan dus best bepalend zijn.
Het is 1 oktober 2019 geweest. De frequentiewijziging is doorgevoerd op de zendmast van Den Haag. Hoe is het nu met de ontvangst van met name de RTL/SBS-zenders?

Heb je wederom uitgebreid zenders gezocht?
Reputatie 4
Badge +1


Ik ga er vanuit dat je steeds uitgebreid zenders zoekt bij jouw klanten.

Het zal mij niets verbazen als op 1 oktober 2019 de ontvangst van de door jou genoemde commerciële zenders ook beter gaat lukken.

Nog een paar weken en dan weten we dat.

En ja, twintig meter verder kan dus best bepalend zijn.
Het is 1 oktober 2019 geweest. De frequentiewijziging is doorgevoerd op de zendmast van Den Haag. Hoe is het nu met de ontvangst van met name de RTL/SBS-zenders?

Heb je wederom uitgebreid zenders gezocht?


op het moment liggen we met de boot in Maassluis, daar was het elk jaar waardeloos met het oude digitenne, Maar is nu op alle zenders 100% ! (en echt het werkt goed... ja echt! lol En dat met de oude buiten antenne! ) volgende week zijn we weer in Brielle en gaan we daar kijken, Wat mij al opviel voor 1 oktober was het beduidend beter ook daar. Maar wij kijken in Brielle volgens mij niet naar de Haagse mast? Tv west is in Brielle waar wij liggen niet te ontvangen....

Reageer