Beantwoord

Sneeuw en storing na update nieuwe digitenne, activatie nodig?

  • 21 March 2023
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Na een lange zoektocht ben ik uiteindelijk uitgekomen bij Digitenne met abonnement.
Het zou vanaf vandaag geactiveerd worden dus ik besloot hem aan te sluiten.
Signaal was 100% gelukkig en alle zenders werden gevonden.
Alleen kon ik nog maar 1 2 en 3 kijken, de rest komt na de update/activatie denk ik?
Maar over de update gesproken, er werd mij gevraagd te updaten.
Voor het geval heb ik hem verbonden met een internet kabel maar als ik update aandruk krijg ik meteen sneeuw te zien.
Het kastje staat op 0 (en dat moet naar de 100 gok ik) alleen gebeurd er helemaal niets.

Is dit puur de activatie afwachten?
(geen idee of de activatie smorgens vroeg of savonds laat gebeurd)


Deze tips van Noordzee al ook geprobeerd

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger weer aan.

3/ Zorg dat de antenne op een mooie hoge plek staat. 

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geeft in het menu zenders zoeken een opdracht Uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Voer daarna de gevraagde software-update uit

Maar zonder succes

 

Ik heb het CAS nummer onder persoonlijke opmerkingen gezet in mijn profiel mocht iemand daar iets aan hebben.
Tevens gaat het om het Digitenne kastje met als typenummer " ZXV7200 "

Alvast dank
 

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 March 2023, 16:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @dedas-50 ,

 

Als het nog steeds niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zet de ontvanger op CNN en laat de ontvanger aanstaan. De TV kan eventueel uitblijven. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Een moderator gaat je nog helpen door het versturen van een extra activatiesignaal. 

Zo te zien werken alle zenders!

 

Alleen als ik de software update aanklik krijg ik sneeuw te zien en blijft het kastje op 0 staan.

Heeft dit gewoon enorm lang nodig? of is er een mogelijkheid dat ik deze update notificatie kan uitzetten en de update laat voor wat het is.

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat alle zenders nu werken! 
 

Het is niet verplicht om de software-update uit te voeren, maar het is wel beter. Zet de ontvanger eerst op CNN. Ga dan in het menu terug naar de fabrieksinstellingen en dan zou je daarna de software-update moeten kunnen uitvoeren. 

Na mijn vorige bericht de update laten lopen.

Terwijl ik geen verschil zag qua nummer (0% etc) zag ik net dat hij weer op een normaal tv kanaal stond.

Even gekeken of ik handmatig de update kon aandrukken maar dat lukte niet.

Ik ga ervanuit dat de update dus gelukt is! versie is nu 36 wat voorheen niet zo was.

Probleem opgelost dus!

Reputatie 7
Badge +28

Klopt, versie 36 is de actuele softwareversie. 👍