Beantwoord

software update Digitenne loopt niet door

  • 7 August 2019
  • 29 reacties
  • 728 keer bekeken

Badge
De software update voor digitenne decoder ZXV7200 loopt niet, blijft op 0%
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 August 2019, 17:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Pike 1972

Wil je het volgende eens proberen?

1/ De ontvanger even vijf seconden van de stroom afhalen.
2/ In het menu dan eerst teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
3/ Zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ De software-update uitvoeren.

De stappen 3 en 4 kun je ook omwisselen.

Lukt het op deze manier?
Badge
ik krijg meteen het scherm met de update en geen mogelijkheid om naar het menu te gaan
Reputatie 7
Badge +28
Dan is de enigste mogelijkheid om jouw ontvanger om te wisselen voor een nieuwe.

Vul dan even jouw volledige profiel op dit forum en geef een seintje als je dat gedaan hebt.
Reputatie 4
Badge +1
8888 in het display? dan gewoon half uurtje aan laten staan, met de antenne gericht, op een gegeven moment kun je weer het menu in, en dan kanalen zoeken, niet via de wizzard maar algemeen zoeken, vak helpt het om te resetten als je de hdmi kabel er even uit laat bij opstartten.
Reputatie 7
Badge +28
Code 8888 is wat anders, die krijg je niet gelijk met een software-update.
Reputatie 4
Badge +1
ik had het hier ook met een software update met slecht signaal, kon hem na een aantal keren aan en uitzetten zonder de hdmi kabel er in weer opstartten, en opnieuw updaten...
Badge
De genoemde oplossingen geprobeerd, echter zonder resultaat
Reputatie 7
Badge +28
Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

(Ik kan niet zien of jouw profiel volledig is gevuld.)
Reputatie 7
Hallo @Pike 1972, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. De community helpt graag. Zo te zien hebben VRM marine en Noordzee zich hier al gemeld om je te adviseren. Helaas heeft dat niet gewerkt lees ik, balen! Dan moeten we naar het laatste redmiddel grijpen, je krijgt een nieuwe tuner van me. Wil je hiervoor je forumprofiel invullen? Dan kan ik het proces in werking zetten 🙂
Badge
Bedankt maar een nieuwe tuner is niet nodig, over 5 weken word dit abonnement toch opgeheven. Dus voor die paar weken is het niet nodig. In ieder geval bedankt
Reputatie 7
Badge +28
Vijf weken? Zo'n nieuwe ontvanger kan je in een paar dagen thuis hebben staan en daar geïnstalleerd hebben. Ik zou dat gewoon doen.
Badge
Ik heb mijn profiel ingevuld en het CAS nummer toegevoegd tezamen met een vraag in het opmerkingenveld
Reputatie 7
Geen probleem, @Pike 1972. Ik stuur de nieuwe tuner naar het dichtstbijzijnde servicepunt van jouw 'tijdelijke' verblijfplaats 😉 Dan kun je tot het einde toch nog gebruik van het Digitenne abonnement maken. Ik stuur in een privébericht de omruilgegevens. Momentje...
Badge
Bedankt @Nadia maar Nijverdal is niet echt in de buurt, postcodes 7460 of 7468 is waar we verblijven. Nijverdal is bijna een uur rijden
Reputatie 7
My bad, @Pike 1972. Een zoektocht op Google kwam de postcode 7442 als eerste uit. Ik heb een nieuwe omruil aangemaakt, hiervan krijg je ook een bevestiging per SMS. De eerste omruilafspraak kan ik helaas niet tegenhouden, je zult daarover ook een bevestiging ontvangen. Je mag deze negeren 🙂
Badge
Bedankt voor de service
Reputatie 7
Geen dank, @Pike 1972. Ik heb, hopelijk met jouw goedvinden, een ander antwoord gemarkeerd. En verreweg de meeste gevallen helpt het advies van Noordzee met soortgelijke klachten. Dan kan een andere gebruiker die hetzelfde ervaart meteen die stappen volgen. Mocht dat geen soelaas bieden, dan kunnen wij helpen door de tuner om te ruilen.

Zo helpt jouw topic anderen met het vinden van een oplossing 😃
Badge
@Nadia de nieuwe digitenne tuner is tot op heden nog niet aangekomen bij het post nl service punt in Enter. Kan jij nagaan wat er fout gelopen is?
Reputatie 7
Badge +28
@Pike 1972

Heb je wel een SMS gehad? Over het algemeen duurt de omruil van een ontvanger wel een paar werkdagen. En er zit nu ook een weekend tussen.
Badge
Ik heb een sms gehad dat het zaterdag bezorgd zou worden bij het post nl punt
Reputatie 7
Badge +28
Ik zou vandaag nog even afwachten, meld je even aan het eind van de dag of de ontvanger aangekomen is?
Hoi! Nadia is zelf ook met vakantie en ik bewaak haar topics. Als ik nu de laatste order controleer (ceva) zie ik dat de tuner toch in Nijverdal is afgeleverd. 😢 Blijkbaar is het dus niet goed gegaan.)
Als je dit op prijs stelt, doe ik een nieuwe poging.
Badge
@Erwin_ als je een nieuwe poging wilt doen graag. Het servicepunt is: 'Primera', Dorpsstraat 110, 7468CN in Enter.
Reputatie 7
Badge +28
My bad, @Pike 1972.. De eerste omruilafspraak kan ik helaas niet tegenhouden, je zult daarover ook een bevestiging ontvangen. Je mag deze negeren :)
Zojuist ingevoerd, @Pike 1972 . Morgenmiddag na 14:30 zou 'ie in Enter moeten arriveren.
Ik heb je de logistieke info gestuurd via een privébericht.
Laat je weten hoe het afloopt? ( ik hoop trouwens dat het daar beter weer is, dan hier in Groningen)