Beantwoord

Softwareupdate lukt niet, afstandsbediening defect

  • 4 May 2019
  • 14 reacties
  • 247 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Streeds melding dat er een software update is. Vervolgens selecteren om dat meteen te doen. Dan start de download die loopt tot 73 of 75 of 79%. Stopt dan. Ontvanger herstart en geeft aan dat een software update nodig is. En dan begint het weer opnieuw ...

Oh ja, de afstandbediening deed het enkele minuten na installatie al niet meer. Al diverse malen de servicedesk gebeld en zelfs tot 45 (!) Minuten in de wacht gezeten. Nog steeds niet geholpen!!

HELP !!!
Steven

Admin: Bericht afgesplitst van Digitenne nieuwe software melding | KPN Community
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 May 2019, 10:24

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Steven

Hier is dan de HULP !!! 😉

Je zal eerst een werkende afstandsbediening moeten hebben, anders kom je niet verder. Ik neem aan dat je andere batterijen al geprobeerd hebt.....

Een moderator wil jou graag een nieuwe afstandsbediening opsturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Op het moment dat je een werkende afstandsbediening hebt:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.
Reputatie 1
Dank voor de hulp alvast. In mijn profiel staat de benodigde informatie :-)

Overigens kom je met de knopjes op de ontvanger een heel eind. En idd de batterijen als eerste gewisseld. De AB deed het even prima en stopte er toen resoluut mee. Een nieuwe zie ik graag tegemoet ...

Mocht dat niet helpen, dan is de ontvanger kaduuk. Dan meld ik het hier weer.

Dank en wordt vervolgd
Steven
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Steven! Ik stuur in ieder geval een nieuwe afstandsbediening op. Je profiel lijkt alleen nog helemaal leeg te zijn, kun je dat nog eens checken? Heb je de Rebox of ZTE ontvanger?
Reputatie 7
Badge +28
@SKerstel :

Het invullen van jouw profiel is niet goed gegaan. Dus daarom even een tweede poging:

Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1
Blijkbaar niet opgeslagen, nu wel.
Gr, Steven
Reputatie 7
Badge +28
Klopt 👍🏽, dan kan je morgen verder geholpen worden....
Reputatie 7
Badge +28
Afstandsbediening komt er aan! Als het een beetje meezit heb je die morgen in huis (anders woensdag).

Even voor mijn beeldvorming; kon je alle stappen uit Noordzee's eerste bericht uitvoeren zonder afstandsbediening? Kun je ook zien of het bereik in orde is? Anders wachten we even tot de nieuwe afstandsbediening binnen is.
Reputatie 7
Badge +28
@SKerstel :

Als het goed is, heb je de afstandsbediening inmiddels in huis. Tijd voor de volgende stappen:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Ben benieuwd naar het resultaat.
Reputatie 1
Afstandbediening is binnen en werkt! Heb alleen de antenne niet thuis. Binnenkort ben ik weer op de boot, dan laat ik weten of het werkt. Wordt vervolgd.

Steven
Reputatie 7
Badge +28
En @SKerstel

Heb je e.e.a. al uitgetest op de boot?
Reputatie 1
Nog niet helaas; mogelijk dit weekeinde even.
Groet, Steven
Reputatie 7
Badge +28
Is de software-update inmiddels al gelukt?
Reputatie 1
Inmiddels op de boot geweest en het werkt! Software update gedaan na terugzetten van fabrieksinstellingen. Prima ontvangst. Geen klachten meer maar nog steeds de wens voor de insteekkaart 🤔

Dank voor de hulp via dit forum!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan! Veel plezier met de nieuwe ontvanger.

Reageer