Beantwoord

Sony KD-43X8305C

  • 28 September 2019
  • 8 reacties
  • 191 keer bekeken

In deze tv zit een dvb-t2 ontvanger, gaat deze werken? wellicht met de juiste antenne, maar welke?.ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Noordzee 28 September 2019, 16:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Bavaria , dat moet zeker lukken, ik heb ook een Sony 4K tv van begin vorig jaar, die heeft het ook ingebouwd, net als dat ook Google Chromecast ingebouwd is, maar dit terzijde.
Met een eenvoudige sprietantenne kun je de vrije zenders ontvangen, NPO1, 2, 3 en 2 regionale zenders.
Een beetje uitzoeken waar de antenne het beste ontvangt en je hebt een mooie back-up als de tv via KPN eens uitvalt.
Zelf heb ik een Konig KN-DVBT-IN21 antenne, kostte ongeveer € 10,- bij de lokale onderdelenhuis.
Reputatie 7
Badge +28
@Bavaria

Ik ben bang van niet. Ik heb wat op internet rondgesnuffeld, ik zie dat deze TV uit 2015 is. Ik lees nergens wat over de specificaties H.265 en/of HEVC. Zover ik kan beoordelen heeft jouw Tv DVB-T2 met h.264.

In TV's uit de laatste twee jaar zitten vaak wel de goede DVB-T2 tuner.

Je kunt wel een losse DVB-T2 ontvanger erop aansluiten. Als het jou alleen om de FTA-zenders gaat , ben je voor drie tot vier tientjes klaar.

Meer informatie over FTA-ontvangers vindt je in dit topic.

En wat betreft de antenne. Dat is afhankelijk wat je wilt. De Funke V5 antenne van KPN functioneert is de meeste situaties prima. Er zijn ook nog betere antennes. Lees er in dit topic meer over.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Bavaria, welkom op het forum.

Ik denk dat Noordzee wel gelijk heeft. Op een Italiaans forum vond ik ook een vraag van een gebruiker met deze tv met dezelfde vraag, schijnt bij hem ook niet te werken. Je kunt het altijd wel proberen.

Zonder ontvanger zal het via KPN in ieder geval niet werken, als je de commerciële zenders ook wilt ontvangen bedoel ik.
Reputatie 7
Badge +28
@Bavaria

Heb je al een FTA-ontvanger + Antenne uitgezocht?
Of ben je geïnteresseerd in een abonnement op betaal-TV van Digitenne?
Reputatie 7
Badge +28
@Bavaria

Heb je al een plan bedacht? Wat ga je doen om weer naar de NPO te kunnen kijken?
Geachte leden, intussen een ontvanger gekocht,Xoro 7619, met de antenne die ik reeds had en het werkt perfect, allemaal bedankt voor het meedenken, met groet uit het Brabantse
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. 👌🏽 De XORO 7619 is trouwens een goede keuze. Ik heb ook die ontvanger en de ontvanger werkt ook bij mij perfect.
Reputatie 7
Badge +24
Geachte leden, intussen een ontvanger gekocht,Xoro 7619, met de antenne die ik reeds had en het werkt perfect, allemaal bedankt voor het meedenken, met groet uit het Brabantse

Fijn om te horen. 🙂