Beantwoord

Sony met FTA ontvanger, moet ik een nieuwe ontvanger?

  • 6 June 2019
  • 17 reacties
  • 876 keer bekeken

@Noordzee ik heb een Sony KDL 32R430B, en heb een digitenne antenne bij het raam hangen. Geen abonnement, en heb daardoor alleen NPO 123, en dat is voldoende (zomerhuisje). Blijf ik NPO 123 ontvangen na overgang DVB-T HEVC H265? Of moet ik nog iets aanschaffen.
Kan de tv dit aan?

Hopelijk kun je me verder helpen.

Alvst dank.

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Noordzee 6 June 2019, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Volgens de handleiding van jouw TV is jouw TV niet geschikt voor h.265/HEVC , maar alleen voor het verouderde h.264.

Je zult dus een nieuwe ontvanger moeten aanschaffen. Via de website Amazon.de ben je voor ongeveer 30 euro klaar. Zoek daar bv is naar de XORO 7619. Die ontvanger heb ik ook en die werkt prima.

https://www.amazon.de/gp/switch-language/redirect.html?location=https%3A%2F%2Fwww.amazon.de%2FXoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver%2Fdp%2FB018JZR6E0&source=standards&ie=UTF8&language=nl_NL&tag=googdemozdesk-21&hvadid=181111217651&hvpos=1t1&hvexid=&hvnetw=g&hvrand=2057658328880424075&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=b&hvdev=c&ref=pd_sl_2c4mp63r7h_b
@Noordzee Dank! Wanneer gaat dit in (Zuid-Holland/Noordwijk)?
Reputatie 7
Badge +28
Op 9 juli 2019 al.

Het wordt dus tijd om een nieuwe ontvanger te bestellen!
In de nacht van 9 juli (8 op 9) gaat DVB-T uit en een paar uur later DVB-T2 HEVC aan. V.a. 08:00 uur 9 juli zou het sowieso in de lucht moeten zijn. (NH, ZH, Utrecht)
Reputatie 7
Badge +30
@BLM, welkom! Ik zie dat je al helemaal van de juiste informatie bent voorzien. Super! Mocht je nog andere vragen hebben, weet je ons te vinden.
Allen dank,

@Noordzee heb zojuist de XORO 7619 en een antenne besteld bij Amazon, vrijdag bezorgd.
Als deze er is kan ik deze al voor 9 juli installeren? en werkt eea dan nog steeds op de oude wijze tot 9 juli?
Reputatie 7
Badge +28
Ja hoor , die ontvanger werkt meteen al. 👍

Laat nog maar even wat van je horen na de ontvangst van de ontvanger.
Zal ik doen!
Alles ontvangen en geplaatst en werkt... wel jammer, weer een kastje met afstandsbediening erbij... wordt er niet makkelijker en fraaier op. Maar NPO 1,2,3, te ontvangen.
Kaartje achterin tv zou een mooie oplossing zijn, nu dikke scart kabel, extra stekker etc etc.
@Noordzee alles werkte met de XoroHRT7619 en de nieuwe antenne XORO HAN DVB-T2... tot 9 juli (kwam daar pas afgelopen weekend achter ivm verhuur huisje aan gasten dat tv stopte op 9 juli...), waar zou dat aan kunnen liggen heb je enig idee? Wat kan ik eraan doen? Hoop dat je een richting kunt geven.
Reputatie 7
Badge +28
Op 9 juli 2019 is er een wijziging gekomen ivm de overgang naar DVB-T2.

De oplossing is opnieuw zenders zoeken.
Daarmee krijg je weer beeld.
Dank ga ik proberen als ik er weer ben.
Heb ik nog een frequentie nodig hiervoor?
Reputatie 7
Badge +28
Nee, je kunt een uitgebreide scan doen.
Op 9 juli is in NH, ZH en prov. Utrecht het oude DVB-T uitgezet en het nieuwe DVB-T2 HEVC aangezet.
De ontvanger past zich daar opnieuw op aan met een herscan inderdaad. Dat doet je, jammer genoeg, niet vanzelf. Maar die overgang is gelukkig ook éénmalig 😉
@Noordzee via de decoder opnieuw de zenders gezocht en warempel alles werkt. Dank voor al je tips en hulp.
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. 👍