Beantwoord

Steeds digitenne opnieuw aanmelden

  • 16 October 2019
  • 47 reacties
  • 594 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ja, het probleem is duidelijk. Normaal gesproken werkt het weer na de activatie (refresh) die Susan voor jou geregeld heeft.

Badge

Hopelijk nu wel een oplossing want mijn dochter zit al tijden zonder tv. En daar word ze niet vrolijk van 🤣

Reputatie 7
Badge +28

Als het goed is, kan ze nog wel kijken naar NPO 1 ,2, 3 

 

Badge

En wat nu ? Word er contact met ons opgenomen of krijgen we een nieuw kastje geleverd

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb de webcare gevraagd om te reageren. Even geduld nog. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Greet, hier ben ik, excuses voor de vertraging! Ik heb de ontvanger nagekeken en deze is correct geactiveerd aan onze kant. Wat erop wijst dat hij het signaal niet voldoende binnenkrijgt aan jou kant om die activatie aan onze kant ook door te voeren aan jouw kant.

 

Ik ga je even nog een paar vragen stellen om duidelijk te krijgen waar de oorzaak zit. De andere twee ontvangers in je abonnement, gebruik je die op dezelfde locatie? En die werken wel goed?

Wat voor antenne heb je aan deze, niet goed werkende, ontvanger zitten? Is dat wel de Funke v5? Zo nee, dan ga ik die voor je vervangen. Zo ja, heb je de mogelijkheid om de antenne te verplaatsen en te kijken of het daardoor beter wordt qua ontvangst?

 

Tenslotte nog iets anders: ik zag dat je ook interactieve tv hebt. Daarom ben ik eens gaan kijken naar de beschikbare bandbreedte op jouw adres. En ik zie dat er, afhankelijk van de technologie, 100 tot 130 Mbit haalbaar is. Dat betekent dat je de Digitenne ontvangers ook zou kunnen vervangen door interactieve ontvangers. Qua kosten maakt dit niet uit, je betaalt in beide gevallen €5 per ontvanger. En met een interactieve zijn er meer mogelijkheden. Wel heb je dan een internetkabel nodig die van de Experia Box naar de plek van die ontvangers loopt. Als dat lastig is, dan snap ik waarom je kiest voor Digitenne. Ik zou je echter toch aanraden om te kijken of je niet een kabel kunt trekken. Als de Digitenne ontvangers zich, bijvoorbeeld, allemaal op een bovenverdieping bevinden dan zou je 1 kabel kunnen trekken van Experia Box naar die verdieping. En dan op de verdieping een switch plaatsen waarop dan interactieve ontvangers aangesloten kunnen worden.

Badge

Ik zou 1 ontvanger via de kabel kunnen aansluiten. En de slechte box kunnen inleveren dan is mijn probleem opgelost. Als dit mogelijk is heel graag

Wat bedoel je met een ontvanger via de kabel aansluiten. De aansluiting van Ziggo? Daar werkt een Digitenne ontvanger niet op.

Als de ontvanger tot wel een uur op het kanaal van CNN aan staat, zou ie ook de CAS gegevens weer goed ontvangen moeten hebben.
Dat kanaal wordt zo te zien nml wel goed ontvangen gezien de melding “geen abonnement voor dit kanaal". De CAS gegevens (abonnement) zitten echter wel goed in het signaal.

Badge

Nee ik bedoel de digitenne inleveren en daar zo'n box voor digitale tv op ethernetkabel .

Nee ik bedoel de digitenne inleveren en daar zo'n box voor digitale tv op ethernetkabel .

Oh, Interactieve TV. Heb je dat ook al of nog niet?

Badge

Ja daar heb ik 2 van interactieve tv box

Okee. In MijnKPN kun je zien hoeveel je er op je adres nog bij kunt bestellen. Het totaal aantal Interactieve boxen is afhankelijk van wat KPN kan leveren via de koperkabel. Via glas is het sowieso max. 6. Die kunnen alleen op je eigen adres gebruikt worden. Niet elders.

(psst, die eigenwijze Digitennebox al aan staan op cnn, ook al is die zender nu, nog, geblokkeerd?)

Reputatie 7
Badge +28

Als de ontvanger tot wel een uur op het kanaal van CNN aan staat, zou ie ook de CAS gegevens weer goed ontvangen moeten hebben.
Dat kanaal wordt zo te zien nml wel goed ontvangen gezien de melding “geen abonnement voor dit kanaal". De CAS gegevens (abonnement) zitten echter wel goed in het signaal.

Inderdaad, Peter heeft helemaal gelijk. 

Er staat een zendmast in Sittard, dus een echte ontvangst speelt normaliter geen rol. Dat blijkt ook wel op de foto. 

Het vervangen van de defecte Digitenne-ontvanger voor een goed werkend exemplaar is een veel simpeler en betere oplossing. Dan hoef je ook geen kabel te trekken door het hele huis heen. 

Ik adviseer jou om eerst een andere Digitenne-ontvanger te proberen. Heb je eigenlijk al geprobeerd om twee Digitenne-ontvangers bij jou in huis van plek te verwisselen?   

 

Badge

Ja de rest werkt goed. Alleen deze krijg ik niet ingesteld

Reputatie 7
Badge +28

Ook niet als je twee ontvangers omwisselt? 

Mijn advies blijft nog steeds: 

De defecte ontvanger omwisselen voor een wel werkende Digitenne-ontvanger. 

 

Heb je trouwens wel al de Funke V5 antenne in gebruik? 

Dat kan ook nog schelen. Dat is dit type antenne: 

 

Reputatie 7
Badge +30

De vraag naar de antenne, die ik ook al stelde, is een belangrijke, Greet! Als je namelijk geen Funke v5 hebt, dan verwacht ik dat die de oorzaak is. En dan kan ik een nieuwe voor je opsturen.

 

Peter, wellicht heb je het gemist in mijn eerdere reactie, maar ik had al aangegeven dat Greet als ze zou willen alle drie de Digitenne kan omwisselen voor interactieve ontvangers. Daar heeft ze de bandbreedte voor.

Als je al een kabel naar boven hebt liggen, Greet, of die is makkelijk te leggen dan zou ik je persoonlijk aanraden om te wisselen. De mogelijkheden van een interactieve ontvanger zijn een stuk groter dan van Digitenne. Niet alleen meer zenders, maar ook het kunnen gebruiken van het Opnemenpakket dat je hebt.

 

Laat maar even weten, Greet, of je dan deze ontvanger wilt wisselen voor een interactieve want dan regel ik dat voor je. 

Of dat je toch bij Digitenne wilt blijven. In dat geval beantwoord de antennevraag nog even. Als die ouder is vervang ik die, als dat al een v5 is, dan vervangen we de ontvanger. 

Badge

Ja ik gebruik deze antenne's .

Ik zou graag 1 digitenne omwisselen voor de interactive ontvanger.

Als dat kan en mag

Badge

Mijn man legt nog 1 kabel bij dan zou ik 2 interactieve ontvangers willen lmruilen ipv de 2 digitenne's

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de vertraging, Greet. Dat kan en dat mag 🙂 Je hebt op dit moment drie Digitenne ontvangers in je abonnement zitten. Daarvan kan ik er dan twee omwisselen voor een interactieve. Ik neem aan dat een van de in te leveren Digitenneontvangers degene zal zijn die het nu niet goed doet. Welke ander zou je willen inleveren? Je mag dat CAS ID ook nog even toevoegen aan je profiel. Dan ga ik daarna de wijziging in gang zetten.

Badge

Ik wil alleen de digitenne omruilen waar het casnummer van in mijn profiel staat. De 2 digitenne's wat het doen wil ik graag houden. Bij voorbaad dank

Reputatie 7
Badge +30

Prima :) Heb ik dat bij dezen voor je ingevoerd. Je krijgt per e-mail daar een bevestiging van. De nieuwe interactieve ontvanger krijg je binnen een paar dagen thuisgestuurd. Je krijgt ook een brief over het terugsturen van de Digitenne ontvanger :)

Badge

Prima :) Heb ik dat bij dezen voor je ingevoerd. Je krijgt per e-mail daar een bevestiging van. De nieuwe interactieve ontvanger krijg je binnen een paar dagen thuisgestuurd. Je krijgt ook een brief over het terugsturen van de Digitenne ontvanger :)

Bedankt reciever is binnen en word morgen geactiveerd