Beantwoord

Steeds digitenne opnieuw aanmelden

  • 16 October 2019
  • 47 reacties
  • 594 keer bekeken

Badge

Waarom moet ik digitenne steeds opnieuw aanmelden. Als je het een tijdje niet gebruikt. Als dit niet op te lossen is zijn we toch aan het twijfelen om over te stappen naar ziggo ofzo.

En steeds happerend beeld terwijl 100% signaal is

Ik word echt niet gelukkig van kpn tegenwoordig

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 November 2019, 10:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Greet1978, 

 

Het lijkt erop dat de ontvangst nog niet optimaal is. 

Wil je de installatie nog eens opnieuw uitvoeren? 


1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek in het huis. 
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer. 
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan. 
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie. 
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt. 
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Kun je verder aangeven wat je voor type antenne gebruikt. En staat de antenne binnen of buiten? 

 

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @Greet1978! Ik hoop dat Noordzee's tips helpen om het bereik te verbeteren. Kun je toelichten wat je bedoelt met het steeds opnieuw moeten aanmelden?

 

Een nieuwe TV-ontvanger is direct geactiveerd. Om te blijven werken is het nodig dat de ontvanger binnen twee weken wordt aangesloten om geactiveerd te blijven. Als de installatie na die periode gebeurt kan het zijn dat de activatie is verlopen en dat wij (de helpdesk) de ontvanger moeten aanmelden. Dat is echter eenmalig, daarna blijft het werken. Als de ontvanger maandenlang niet wordt gebruikt kan de activatie ook verlopen. Dat is te voorkomen door de ontvanger even een uurtje aan te zetten elke drie maanden. Verder kan ik me geen situaties bedenken waarin je je opnieuw moet aanmelden.

Badge

Aanmelden bedoel ik mee dat als ik tv wil kijken eerst kpn moet bellen om opnieuw te activeren. En nu nieuw probleem er bij. Ik kan nog maar 2 digitennes actief hebben. Maar mag wel betalen voor 3. En het beeld blijft vast hangen. Ook na opnieuw zenders zoeken enz.

Reputatie 7
Badge +28

In welke plaats woon jij? 

Wat voor type antenne's gebruik je?

Staan de antennes binnen of buiten? 

 

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Badge

Sittard

Antenne funke DSC 550

Antenne staat binnen voor mijn raam

Reputatie 7
Badge +28

In Sittard staat een zendmast. Dus normaliter zou het met een binnenantenne moeten lukken. Jouw antenne is het nieuwste type en die is verder prima. 

 

Heb je al geprobeerd om de antenne een klein stukje te verplaatsen? En een beetje draaien aan de richting wil ook wel eens helpen. Is een kwestie van wat uitproberen. 

 

Kun je verder nog wat toelichting geven met wat je bedoelt met twee digitenne-ontvangers actief en voor drie betalen? Heb je soms maar twee ontvangers in huis? 

Badge

Ik heb 3 digitenne's in huis. Maar ze kunnen 1 daarvan niet aanmelden. Want ze vinden het nummer niet in hun systeem. 

Reputatie 7
Badge +28

Dat moet nu als eerste opgelost worden ! 

@Joran  wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer de CAS-ID nummers? De  CAS-ID nummers kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Joran Zover ik kan zien is het Forum-profiel nu gevuld. 

 

 

@Greet1978 

Heb je al geprobeerd om de antenne een klein stukje te verplaatsen? En een beetje draaien aan de richting wil ook wel eens helpen. Is een kwestie van wat uitproberen. 

Reputatie 7
Badge +28

Ik zie wel 3 CAS ID's actief onder dit abonnement. @Greet1978: Kun je het CAS ID waar het om gaat nog toevoegen aan je profiel? 

Reputatie 7
Badge +28

@Greet1978: Als je nog hulp nodig hebt bij het aanmelden van de 3e ontvanger, laat het weten.

Reputatie 7
Badge +28

@Greet1978  Kun je nog even aangeven welk CAS-ID nog niet aangemeld is? 

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 7
Badge +28

@Greet1978 

 

Er zijn 3 CAS ID's actief onder dit abonnement. Kun je het CAS ID waar het om gaat nog toevoegen aan je profiel? 

 

En geef hier dan even een seintje. 

 

Badge

Sorry voor de late reactie maar ik heb het cas nummer bij mijn profiel ingevuld. Alvast bedankt voor u moeite

Reputatie 7
Badge +28

OK, Joran werkt inmiddels niet meer bij KPN, dus zal hier een andere moderator jouw ontvanger een zetje geven. 
 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Greet1978, bedankt voor de aanvulling! Ik heb de ontvanger een refresh gegeven, hij zou het nu weer moeten doen zonder foutcodes. Wil je dit eens testen en het terugkoppelen? :smile:

Badge

Hoi ik heb hem weer nagekeken en hij werkt nog steeds niet

Reputatie 7
Badge +28

OK @Greet1978 ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN totdat je beeld hebt. Daarna weer opnieuw uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +21

@Greet1978, werkt het nadat je de stappen van Noordzee hebt uitgevoerd? 

Badge

Nee helaas lukt niet. Wel allemaal duitse erbij maar geen rtl4 sbs6 ofzo

Reputatie 7
Badge +28

@Greet1978 

Heb je wel handmatig gezocht op alleen RF-kanaal 27? 
Want dan krijg je geen Duitse zenders , maar alleen Nederlandse zenders en CNN. 

Pas nadat je beeld hebt op CNN uitgebreid zenders zoeken. 

En dan ontvang je inderdaad ook allerlei Duitse zenders. 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Greet1978

Hoe is het nu met de ontvangst? 

Heb je al handmatig gezocht op alleen RF-kanaal 27 nadat je eerst bent teruggegaan naar de fabrieksinstellingen? 

Badge

Ik krijg geen beeld op cnn . Of moet ik hem een nacht aan laten staan op cnn. Is het niet makelijker om een nieuw kastje op te sturen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Tsjaa, dat is wel raar. Omwisselen van die ontvanger lijkt mij dan ook geen gek idee. Vooral ook omdat die andere twee het wel gewoon doen. 

Even afwachten wat@Susan_  daar over te melden heeft. 

Badge

Dit is het probleem 

Â