Storend en slecht signaal

  • 18 January 2020
  • 17 reacties
  • 233 keer bekeken

Kennelijk is er geen enkel initiatief ontplooid ter verbetering. Wat is het nieuwe signaal verschrikkelijk slecht , freezes , geluid valt weg , geluid en beeld weg , zenders onbereikbaar , enz Verschrikkelijk storend en een inbreuk op plezierend TV kijken.  Als je een alternatief hebt voor digitenne zou ik daarvoor gaan en nooit een abonnement op digitenne. Voor 3 tv's betaal je 27 euris . Het is het domweg niet waard. We gaan streamen maar eens onderzoeken .

p.s antenne signaal 100% volgende 5 minuten 0% , waardeloos

:joy::rage::imp:

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


17 reacties

Badge +19

Bij de meesten werkt het prima.  Maar het is niet meer gewoon een antenne plaatsen en klaar. De antenne moet echt goed uitgericht worden en je ontkomt bijna niet aan een buitenantenne.  @Noordzee kan jij een handje helpen:wink:

ik schreef geloof ik , antenne signaal 100 % , is een buiten antenne en het werkt voor geen meter , bij mij niet en iedereen in mijn omgeving. Ook op de camping waardeloos.  Tientallen met hetzelfde probleem

Ik heb nu een jaar of 8 digitenne maar het huidige signaal is gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend. Beter terug naar het oude signaal

Bij de meeste werkt het prima ? ik weet niet wie de meeste zijn maar ken je diverse campings opnoemen waar iedereen een probleem heeft met het signaal . Het is waardeloos. Daarom gaan we kijken of we genoeg bandbreedte hebben om te streamen. 

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Badge +19

Het oude signaal komt nooit meer terug. De overheid heeft kpn verplicht om op deze manier uit te zenden. Wellicht is de satellietschotel van canal digital of joyne een betere optie. Het uitrichten van de schotel is even een klus maar het resultaat is goed.

Reputatie 7
Badge +28

@Joep1965  bedankt voor de mention. 
 

Eerst maar even een paar vragen aan @highrider-4 :

Op welke locatie zit je?

Wat voor type buitenantenne heb je in gebruik? 
 

Probeer verder eens het volgende:

1/ Ga terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
 

Reputatie 5
Badge +4

Het is onzin om de problemen bij de overheid neer te leggen. Die hebben alleen dvb-T2 voorgeschreven.

KPN heeft echter in tegenstelling tot Duitsdland voor QAM256 ipv QAM64 gekozen wat een dubbel zo sterk zendsignaal vergt , wat echter niet grealiseerd kan worden.Ook hebben ze voor de meest slechte ontvangers gekozen om te verhuren. De klanten zitten door deze keuze met de gebakken peren vooral in Friesland en Zeeland maar ook de kop van NoordHolland.

Reputatie 5
Badge +5

Het zendsignaal wordt niet verhoogd, dit is meerdere malen door KPN op het forum aangegeven. Een alternatief voor het bereiken van betere dekking en ontvangst zou het plaatsen van meer zenders zijn. Ook dat gaat niet gebeuren. Kortom, de situatie gaat niet verbeteren. 

Als het signaal niet verbeterd gaan ze heel veel klanten in Noord Holland verliezen kan ik je verzekeren. We betalen verdomme 27 euro per maand voor een product wat nog geen euro waard is.

 

Ik zit tussen Amsterdam en Zaandam nu en zomers Edam-Volendam. Op beide locaties waardeloos. Gelukkig ik niet alleen anders ga je twijfelen aan jezelf.  Ik heb de standaard meuk en de antenne op alle locaties buiten opgesteld.  Alle jaren heb ik uitstekende ontvangst gehad op beide locaties. Als de arrogante KPN ( ik ben nu gebonden aan die meuk omdat ik geen alternatief heb anders dan schotels ) niets onderneemt ter verbetering gaan we toch opstappen. We zien het dan wel hoe we het gaan doen.  Zo een product in de markt zetten is minimaal misleiding.

 

En je , we hebben tig keer fabrieks instellingen erin geschoten , antenne's opnieuw uitgericht , kabels vervangen , verschillende antenne's gebruikt enz enz

 

Zo is het signaal 100% , zo is het signaal 0 % om minuten daarna weer terug te keren op 100%. Dit gebeurd met alle apparatuur op beide locaties. Het is een waardeloos product geworden. 

 

Ik blijf het zeggen , tv kijken DEED je met digitenne als je geen andere mogelijkheden hebt.  Nu zeker niet meer. 

Reputatie 7
Badge +28

@highrider-4 

Er staat een zendmast aan de Hemweg en verderop in Wormer ook eentje. Bij jou thuis zou ontvangst geen enkel probleem mogen opleveren. 

Gelet op jouw meldingen van wisselende signaalsterkte heb je waarschijnlijk last van externe storingsbronnen. Denk dan aan bv een modem, een LED-Lamp, een DAB+-radio of zelfs een buitenthermometer. Het verplaatsen van jouw ontvanger en/of jouw buitenantenne wil vaak het verschil maken.  

 

En wat betreft de antenne : 

Heb je nog dit type antenne?: 

Ogf heb je al deze antenne?: 

 

Als ik last heb van storing door andere bronnen heb, heb ik geen invloed op die storingsbron.  Onze tuin is leeg qua elektronica net zoals links en rechts van me.  In huis heb je natuurlijk led verlichting , wifi , bleutooth , enz B.G heb ik de onderste antenne maar op zolder ben ik terug gegaan naar de bovenste antenne. Verrassend genoeg  doet die het beter dan de nieuwe. Echter de oude buiten antenne beneden geplaatst geeft hetzelfde effect als de nieuwe antenne.  Alle mogelijkheden geprobeerd maar niets helpt. Als digitenne zo gevoelig is geworden is het kennelijk ongeschikt voor het tijdperk waar we inleven. 

Erg jammer dat een product met potentie zo slecht is geworden

Reputatie 7
Badge +28

Als de haaienvin het beter doet dan de nieuwe antenne, dan heb je de nieuwe antenne niet goed uitgericht. De nieuwe antenne is veel meer een richtantenne. 

Ook is de nieuwe antenne beter bestand tegen storingen. 

Probeer beneden wat te  experimenteren met de plek van de ontvanger t.o.v.  de led-lampen. 

Reputatie 7
Badge +28

@highrider-4 

Heb je nog wat geëxperimenteerd? 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @highrider-4. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat de KPN community al heeft gereageerd op jouw eerste bericht. Is het probleem inmiddels verholpen? Als we nog iets voor jou kunnen betekenen, dan horen we dat graag van je!

QUOTE    Probeer beneden wat te  experimenteren met de plek van de ontvanger t.o.v.  de led-lampen.   END

 

Ik ben klaar met dit waardeloze product.  Als een led lampje dit product kan beïnvloeden hoe zit het dan met die 200 slimme meters die onlangs geplaatst zijn.  Ik zit verdomme naast de Hemweg dus heb echt wel door welke richting de antenne moet staan.  Van de zomer kijken hoe we het op de camping gaan regelen als daar een oplossing voor is dan gaat kpn de deur weer uit.

 

Oude digitenne nooit een probleem gehad , nu achter elkaar minuten lang zonder signaal terwijl er 100% signaal is.  Het is een ondeugdelijk product

Reputatie 5
Badge +4

Het is onzin om de problemen bij de overheid neer te leggen. Die hebben alleen dvb-T2 voorgeschreven.

KPN heeft echter in tegenstelling tot Duitsdland voor QAM256 ipv QAM64 gekozen wat een dubbel zo sterk zendsignaal vergt , wat echter niet grealiseerd kan worden.Ook hebben ze voor de meest slechte ontvangers gekozen om te verhuren. De klanten zitten door deze keuze met de gebakken peren vooral in Friesland en Zeeland maar ook de kop van NoordHolland.

@highrider-4 zo is het en niet anders. Alleen de inferieure kpn-ontvangers veroorzaken malheur. Koop een FTA voor €30,- eenmalig en als je commerciële zenders ook wil neem NLZiet voor €8,95 per maand.

NB op de camping ben ik tegen tv kijken tenzij er belangrijke sportwedstrijden zijn zoals olympische spelen of ek-voetbal.

Reputatie 7
Badge +28

@highrider-4 

Als jij er zo duidelijk over ben, dan sluit ik mij aan bij @sailorbobby en @John123 . 

Koop een FTA-ontvanger en kijk daarmee storingsvrij naar de NPO-zenders en de regionale omroep. Zelf doe ik dat ook en ik sluit mij aan bij de positieve recensies van beide heren. 

Meer informatie over FTA-ontvangers vind je in dit artikel: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

 

ik heb inmiddels een fta zender met een leuk appje als probeersel van een vriend. 

 

1 ding is nagenoeg zeker , ik ga afscheid nemen van kpn

Reputatie 7
Badge +21

Wat vervelend dat het niet gelukt is om een stabiel signaal te krijgen op de nieuwe Digitenne ontvanger. Ik lees hierboven dat je van alles al hebt gedaan om dit probleem te verhelpen en dat je een FTA-ontvanger gebruikt. Jammer dat je het abonnement opzegt, maar ik begrijp jouw keuze. Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer