Beantwoord

Storing buitenlandse zenders via Digitenne

• 9 June 2015
  • 2 reacties
  • 898 keer bekeken

Sinds gisteravond 23:00 uur kan ik een aantal commerciele en buitenlandse zenders niet meer ontvangen via Digitenne. Het gaat om BBC 1 en 2, CNN, Belgie 1, Canvas, Comedy Central, RTL8, MTV, Discovery, National Geographic en FOX.

Zenders die ik nog wel goed ontvang zijn NPO1 t/m 3, RTL 4, 5 en 7, SBS6 en NET5, maar daar kijk ik zelden naar.

Ik heb mijn ontvanger uit en aangeschakeld, de Antenne wizard voor Noord-Holland uitgevoerd (signaal is de meeste tijd 90%) en de zenders opnieuw ingesteld via Zenders zoeken, maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Kan dit een probleem van mijn ontvanger zijn, of is er misschien sprake van een storing?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door roy_arend 9 June 2015, 12:58

Hallo Peter,

Ik ben alle zenders weer even nagelopen en inmiddels kan ik ze weer allemaal ontvangen, ook de zenders waar je naar vroeg. CNN en FOX storen nog wel maar geven beide nu in elk geval wel beeld.

Het enige wat ik in de tussentijd nog heb gedaan is het kastje van de stroom afgehaald en het kaartje eruit gehaald en weer teruggeplaatst. Dat gaf niet direct resultaat, waarna ik nog enige tijd NPO1 op heb laten staan.

Misschien heeft het opnieuw plaatsen van het kaartje uiteindelijk toch geholpen en duurde het wat langer dan normaal voordat de zenders weer goed doorkwamen? Hoe dan ook, het eerder door mij gemelde probleem is wat mij betreft verholpen.

Bedankt voor je reactie en met vriendelijke groet,

Roy

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Als er storing bij Digitenne zelf is zouden er gelijk 10.000-en zonder die zenders zitten, want er kijken heel veel via dezelfde zendmast.

Hoe zit het met de volgende zenders (die zitten op dezelfde frequenties als de zenders die je noemt).

at5, mtv, tlc, 24kitchen, nat. geo. gr., veronica, rtl 8, eurosport

Het lijkt mij dat er iets stuk gegaan is in het tuner gedeelte, waardoor ie niet meer alle frequenties (dan zijn er 5) kan ontvangen.

Hallo Peter,

Ik ben alle zenders weer even nagelopen en inmiddels kan ik ze weer allemaal ontvangen, ook de zenders waar je naar vroeg. CNN en FOX storen nog wel maar geven beide nu in elk geval wel beeld.

Het enige wat ik in de tussentijd nog heb gedaan is het kastje van de stroom afgehaald en het kaartje eruit gehaald en weer teruggeplaatst. Dat gaf niet direct resultaat, waarna ik nog enige tijd NPO1 op heb laten staan.

Misschien heeft het opnieuw plaatsen van het kaartje uiteindelijk toch geholpen en duurde het wat langer dan normaal voordat de zenders weer goed doorkwamen? Hoe dan ook, het eerder door mij gemelde probleem is wat mij betreft verholpen.

Bedankt voor je reactie en met vriendelijke groet,

Roy

Reageer