Beantwoord

Storing digitenne, codee030-0

  • 21 January 2019
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Ontvang niet alle zenders, antenne regelmatig bij gesteld, en decoder gereset. Ontvangt discovery en veronica niet springt van kanaal 8 naar 12. en van 13 naar 17. Onze postcode is 6039RV nr **
Digitenne ontvangt 100% signaal.
Gaarne een oplossing

BVD

Jan

Admin: huisnummer verborgen i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Noordzee 28 January 2019, 18:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik wil met je zoeken naar een oplossing. Daarvoor wil ik graag wat van je weten.

Heb je al eens opnieuw de zenders laten scannen door het apparaat? (alle zenders die je noemt zitten in één zenderbouquet, nr. 4, in Limburg is dat UHF kanaal 51. Scan hier eens specifiek op. )
Welke ontvanger heb je? Al een nieuwe HD ontvanger met HDMI?
Welke antenne gebruik je (haaievin, v4, v5, anders) ... buiten of binnen?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Jan, welkom op het forum! Is het gelukt met de tip van Peter om de zenders goed binnen te krijgen? Zo niet, beantwoord de vragen die hij stelt, dan gaan we verder kijken wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +28
@Veer12

Hallo Jan,

Vanwege de door jou opgegeven foutcode heb ik het idee dat je nog kijkt met een oude DVB-T ontvanger.

In Limburg wordt er in april overgegaan naar een nieuwe uitzendtechniek. Je hebt dan ook een nieuwe ontvanger nodig. Vanwege de problemen met je huidige ontvanger, adviseer ik jou om nu al de ontvanger te gaan omwisselen.

Dat kan via deze tool:
https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm

Meer info over de omwisseling lees je hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, Jan. Heb je het probleem weten op te lossen? Ik zie hier dat je al wel een nieuwe ontvanger hebt, maar ook dat volgens onze dekkingschecker, er op jouw adres eigenlijk niet genoeg bereik is. Dus het kan zijn dat het niet beter gaat worden dan wat je nu hebt.
Reputatie 7
Badge +28
Je hebt niet meer gereageerd, Jan. Heb je het probleem weten op te lossen? Ik zie hier dat je al wel een nieuwe ontvanger hebt, maar ook dat volgens onze dekkingschecker, er op jouw adres eigenlijk niet genoeg bereik is. Dus het kan zijn dat het niet beter gaat worden dan wat je nu hebt.
Dan ligt de oplossing waarschijnlijk in een nieuwe (buiten-)antenne. De Funke V5 heeft al bij veel mensen het ontvangstprobleem opgelost.