Beantwoord

Storing op kanaal 60 vanuit Smilde?

• 8 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 158 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
Op dit moment heb ik geen signaal op kanaal 60 (NPO 1/2/3/TV Drenthe/TV Oost).
De ander vier kanalen vanuit Smilde (25,30,33 en 54) komen loeihard binnen.
Ook de Duitse zenders doen het gewoon.

Is er een storing?
icon

Beste antwoord door Noordzee 12 oktober 2018, 17:48

Hi Alex_P, Leuk dat je reageert op dit topic!

Ik heb het profiel wat aangevuld, Ik ben wel KPN-klant, maar ik heb geen betaald Digitenne-abonnement. Ik kijk dus alleen naar het Publieke-Omroepen-Pakket.

Ik had de storing maar 1 avond op alleen kanaal 60 (NPO en RPO), Aan mijn installatie is niets mis. ook staat de ontvanger goed ingesteld. Ik vermoed dat er problemen waren met een storing van een ander apparaat in de directe omgeving. Want een dag later was het signaal weer terug.

Ik moet wel zeggen dat het signaal nu niet 100% binnenkomt (op alleen kanaal 60) op mijn buitenantenne die bovenop het dak staat. Er is dus zeker ruimte voor verbetering. Die verbetering is het best te realiseren door een extra zendmast in de regio Emmen. Want zoals bekend is in de regio Z-O Drenthe geen ontvangst mogelijk. Nu is dat altijd al het geval geweest, dus ik vermoed dat dit probleem nooit opgelost gaat worden. Maar het verhogen van het zendsignaal vanuit Smilde zou ook al wat kunnen helpen. (Als de mast dan maar niet in brand vliegt....)

En verder gaat over een ruim een half jaar het signaal over naar kanaal 22, Ik verwacht dan ook minder storing van andere apparatuur.

@Giant2000: Op dit moment dus geen problemen op kanaal 60....
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Doen het hier allemaal, geen probleem.

Theo
Reputatie 7
Badge +12
Bedankt voor je reactie.
Signaal is hier ook weer terug, maar wel nog op zo'n 30-35% kwaliteit. Op de andere kanalen volle bak.
Het zal wel een tijdelijke storing zijn.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Noordzee, welkom op het forum. Bij ons niets bekend over een algemene storing. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit voor je nakijken.

Zou je ook willen proberen om op je ontvanger de zenders opnieuw te zoeken en ook nakijken of de antenne goed is aangesloten?
Reputatie 7
Badge +16
Op dit moment ook geen zenders op Smilde en Zwolle. Komt wel binnen, 100% signaal maar geen data.
Meer die dit hebben? Gisteravond was het nog prima.
Reputatie 7
Badge +12
Hi Alex_P, Leuk dat je reageert op dit topic!

Ik heb het profiel wat aangevuld, Ik ben wel KPN-klant, maar ik heb geen betaald Digitenne-abonnement. Ik kijk dus alleen naar het Publieke-Omroepen-Pakket.

Ik had de storing maar 1 avond op alleen kanaal 60 (NPO en RPO), Aan mijn installatie is niets mis. ook staat de ontvanger goed ingesteld. Ik vermoed dat er problemen waren met een storing van een ander apparaat in de directe omgeving. Want een dag later was het signaal weer terug.

Ik moet wel zeggen dat het signaal nu niet 100% binnenkomt (op alleen kanaal 60) op mijn buitenantenne die bovenop het dak staat. Er is dus zeker ruimte voor verbetering. Die verbetering is het best te realiseren door een extra zendmast in de regio Emmen. Want zoals bekend is in de regio Z-O Drenthe geen ontvangst mogelijk. Nu is dat altijd al het geval geweest, dus ik vermoed dat dit probleem nooit opgelost gaat worden. Maar het verhogen van het zendsignaal vanuit Smilde zou ook al wat kunnen helpen. (Als de mast dan maar niet in brand vliegt....)

En verder gaat over een ruim een half jaar het signaal over naar kanaal 22, Ik verwacht dan ook minder storing van andere apparatuur.

@Giant2000: Op dit moment dus geen problemen op kanaal 60....
Reputatie 7
Badge +16
Hier is alles ook weer in orde.

Reageer