Beantwoord

teletekst op Digitenne

  • 28 October 2019
  • 11 reacties
  • 1316 keer bekeken

Als je bijvoorheeld tt pagina 108 selecteert schakelt Digitenne je door naar radiozender 108. Dit gebeurt bij alle paginas van tt tot 129. De radiozenders op Digi lopen van 100 tot 129. Dus tt paginas met nummers 100 tot 129 kun je niet lezen. Je krijgt dan de radiozender... Weet iemand wat?  Ik heb software versie 32

icon

Beste antwoord door Noordzee 30 October 2019, 18:35

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Heb je wel eerst de teletekstknop ingedrukt? 
 

Want het lijkt nu dat je de voorkeuzezenders voor radiostations krijgt.

 

Er komt in de loop van 2020 nog wel een verbetering van de software met betrekking tot o.a. Teletekst. 

Reputatie 5
Badge +7

Goedemiddag @Domaine  Gebruik je de teletekstknop op de afstandsbediening waar [Digitenne] op staat? Via de tv werkt het niet meer. Helemaal rechtsonder zit de TT-knop. Gebruik je die kan je de ontvanger eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Dat kan op de volgende manier:

 

  1. Zet je tv en tv-ontvanger aan.
  2. Druk op [Menu] op je afstandsbediening, ga naar 'Instellingen', 'Fabrieksinstellingen' en druk op [OK].
  3. Selecteer 'Ga door' en druk op [OK].
  4. Na de reset kom je automatisch bij de Antenne wizard uit. Ga naar 'Start zoeken' en druk op [OK].
  5. Kies je regio en druk op [OK]. Let op: Soms werkt het signaal van een aangrenzende regio beter. Kies dan een aangrenzende regio.
  6. In beeld verschijnt de melding dat het zoeken is voltooid. Druk op [OK]. De installatie is voltooid.
  7. Je kunt nu weer tv-kijken en radio luisteren.

Ik hoor graag van je! 

Inderdaad. Wel eerst de teletekstknop (helemaal rechtsonder) indrukken om TT te activeren. Overigens is er alleen teletekst op de NPO zenders en de regionale zenders. De overige zenders via Digitenne zijn allemaal gestopt met die dienst. (uitg. ondertiteldienst 888)

Wist je dat er ook een NPO Teletekst-app is voor je smartphone?

En dat het via internet (browser) ook toegankelijk is?
http://nos.nl/teletekst .

Reputatie 7
Badge +28

@Domaine 

 

Wat gebeurt er als je na het indrukken van de teletekstknop (op jouw Digitenne-afstandsbediening  !) pagina 601 intoetst? Gaat dat wel goed? 

 

Dat zou heel raar zijn. 

 

Net als @Jiske_ adviseer ik jou ook om even terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Maar dan daarna niet op regio zenders zoeken, maar zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

 

Ben benieuwd of de teletekstknop (rechtonder op jouw Digitenne-afstandsbediening) daarna weer wel werkt. 

 

Laat je even wat horen? 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Domaine 

 

Hoe is de situatie nu? Heeft het teruggaan naar de fabrieksinstellingen nog wat geholpen? 

 

Reputatie 5
Badge +7

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +28

Als je bijvoorheeld tt pagina 108 selecteert schakelt Digitenne je door naar radiozender 108. Dit gebeurt bij alle paginas van tt tot 129. De radiozenders op Digi lopen van 100 tot 129. Dus tt paginas met nummers 100 tot 129 kun je niet lezen. Je krijgt dan de radiozender... Weet iemand wat?  Ik heb software versie 32

Afgelopen weekend heb ik eea nagebootst op een ZXV -ontvanger. Ik kreeg inderdaad hetzelfde resultaat als jij.

 

Het wachten is nu op de beloofde software-update in 2020. Een verbeterende werking van teletekst is één van de ingebrachte wensen. 

Nogmaals, ik kan de klacht met tt pagina’s 101 t/m 129 NIET onderschrijven.

Dat zijn hier de meestgebruikte (nieuws) en gaat probleemloos op de hier aanwezige zxv7200.

Het ligt dus zéker niét algemeen aan de zte ontvanger.

Reputatie 7
Badge +28

Gelukkig maar dat het bij jou wel goed gaat. 
 

Ik kreeg afgelopen weekend kortstondig de teletekstpagina in beeld, Daarna werd automatisch overgeschakeld naar de radiozender. 

Ah, okee.

Nou dan zijn er nog alternatieven:
http://nos.nl/teletekst en de teletekst app (nos) voor tablet en smartphone.

Reputatie 7
Badge +28

@Domaine

 

Hoe is de situatie nu? Heeft het teruggaan naar de fabrieksinstellingen nog wat geholpen? 

Anders wordt het wachten op de software-update medio 2020. 

 

 

Reageer