Beantwoord

Teletekst op nieuwe Digitenne tuner ZXV7200 niet gevonden

  • 5 May 2019
  • 14 reacties
  • 477 keer bekeken

Hoi lezers,

Na installatie van het nieuwe kastje HDMI ZXV7200 heb ik geen teletekst meer.
heb ik misschien iets verkeerd gedaan met de installatie ?
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 May 2019, 15:50

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi zeepier,

Heb je het knopje rechtsonder op jouw (Digitenne-)afstandsbediening al geprobeerd?
Wellicht voorheen de teletekst van de TV gebruikt, en nu werkt dat via HDMI niet meer.
Wellicht voorheen de teletekst van de TV gebruikt, en nu werkt dat via HDMI niet meer.
Klopt. Gebruik het teletekst knopje op de afst.bed. van "DIGITENNE".
Verder is er alleen nog teletekst op de 3 NPO zenders.
Reputatie 7
Badge +28

Wellicht voorheen de teletekst van de TV gebruikt, en nu werkt dat via HDMI niet meer.Klopt. Gebruik het teletekst knopje op de afst.bed. van "DIGITENNE".
Verder is er alleen nog teletekst op de 3 NPO zenders.


Ook op mijn twee regionale zenders (TV Oost en TV Drenthe) wordt teletekst meegezonden. Dat zal op andere regionale zenders ook wel zo zijn.
Oh. Ja, ik heb alleen N-H op Digitenne. Die heeft geen teletekst. Net als de overige behalve NPO.
Geen idee wat ik er regionaal bij krijg maar RTV Utrecht, TV Rijnmond en TV West hebben ook teletekst.
Reputatie 7
Badge +28
In eerste instantie (9 juli 2019) blijf je na de switch alleen TV Noord-Holland ontvangen.
Na een software-update (vermoedelijk ergens rond 1 augustus of zoiets) verwacht ik dat je via de zendmast van Alphen aan den Rijn (of Oegstgeest) ook TV West en TV Utrecht moet kunnen ontvangen. Als je tenminste een buitenantenne wilt gebruiken. Vermoedelijk is TV Rijnmond ontvangen voor jou wat lastiger.

Je kan het nu eventueel al uittesten Heb jij nu signaal op kanaal 52? En op kanaal 21?
Met de oude Topfield en antenne buiten kreeg ik inderdaad Rijnmond + West. Vlgs mij kon ik ook Flevoland krijgen.
Maar zit maar op 7 à 9 kilometer van de mast in Haarlem dus binnen gaat prima. Maar dan alleen mast Haarlem. Tevreden mee.
Dacht dat er in de nieuwe situatie meer regionalen op één mast kwamen. (?) Maar Haarlem kan, gezien de locatie/zendbereik, een uitzondering zijn.
Reputatie 7
Badge +28
En @zeepier :

Heb je het knopje rechtsonder op jouw Digitenne-afstandsbediening inmiddels al getest?
Aan een ieder die voor mij een oplossing aangedragen heeft "Hartelijk dank" ik ga alles proberen.

zeepier
Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Succes !

Is trouwens een kwestie van één knopje induwen. Het knopje rechtsonder op de Digitenne-afstandsbedieining.
Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Hey @zeepier, welkom op het KPN forum. Fijn dat het is gelukt. Bedankt voor de terugkoppeling 🙂

Edit: tekst aangepast na invoegen reactie TS
Hoi lezers,

Na installatie van het nieuwe kastje HDMI ZXV7200 heb ik geen teletekst meer.
heb ik misschien iets verkeerd gedaan met de installatie ?Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Probleem opgelost !! inderdaad knopje rechtsonder op afstandsbediening DIGITENNE.
Best Regards Zeepier.
Badge

Beste allemaal, Beste mensen, Gelukkig Nieuw Jaar. Ik heb een ander Digitenne (modem?) apparaat gekregen en ik kan geen "TELETEKST" meer gebruiken. Als ik op NPONed1 op teletekst druk dan krijg ik pagina 100 te zien en als ik 101 wil intikken of ik gebruik de pijltjes toets dan lukt dat niet of hij schiet naar een andere TV zender of naar een radio-kanaal. Dat is lastig want ik kan TELETEKST dan niet meer gebruiken.

Wie herkent dit probleem en natuurlijk gebruik de afstandsbediening van de Digitenne en dan het knopje rechtsonderaan?

 

@Repatriant

Hier liep in oktober/november 2019 één topic over. Degene die dat topic startte heeft nooit meer gereageerd. Maar het is niet algemeen. Anders zouden er veel meer klachten zijn.

Doe eens een fabrieksreset op de ontvanger (mogelijk moet je daarna wel opnieuw zenders laten zoeken).

Wist je dat er een NOS Teletekst app is voor tablet en smartphone? En via de laptop kan het via de site nos.nl/teletekst.

Reageer