Beantwoord

Televisie kijken zonder kabel maar geen digitenne

  • 21 October 2020
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

Beste,

Er is een 5G internet aansluiting in huis. Ik wil boven televisie kijken en er loopt geen kabel naar boven. Er is nergens in huis al televisie aangesloten.

Is het mogelijk zonder kabel aansluiting boven televisie te kijken als zijnde geen digitenne?

Ik ben niet technisch aangelegd dus aub in Jip en Janneke taal beantwoorden.

 

  1. vr. gr. Leontine

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Ward_ 21 October 2020, 22:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @NaberLeontine ,

Als je geen kabel-aansluiting wilt, dan heb je een aantal mogelijkheden. 

1/ Kijken via Digitenne.

2/ Kijken via een schotel. 

3/ Een abonnement nemen op een aanbieder van Internet TV. 

Ikzelf kijk TV via de ether, de schotel en internet. Je kunt de mogelijkheden dus ook combineren.   

Reputatie 2
Badge

Heeft U wel internet via een modem of router aanwezig?

Dan kunt U zgn Devolo adapters gebruiken, als die er nog zijn, Hier mee loopt het data verkeer via Uw stroomdraden door de woning eenvoudig gezegd.

Dank u voor uw antwoorden. Ik ben inmiddels met kpn in contact geweest en ze hebben me prima verder geholpen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @NaberLeontine ,

Als je geen kabel-aansluiting wilt, dan heb je een aantal mogelijkheden. 

1/ Kijken via Digitenne.

2/ Kijken via een schotel. 

3/ Een abonnement nemen op een aanbieder van Internet TV. 

Ikzelf kijk TV via de ether, de schotel en internet. Je kunt de mogelijkheden dus ook combineren.   

Bij schotel moet er ook een kabel komen. Van schotel die buiten hangt naar tv die binnen staat.

Reputatie 7
Badge +10

Ik weet niet wat KPN heeft verteld maar er is een simpele oplossing. Koop een Google Chromecast voor 40 euro en steek die in de TV boven.

Pak dan je telefoon of tablet en installeer de KPN TV app. Kies de zender en vervolgens "casten" naar de TV. Zo kijk je alle zenders op de TV en is je tablet of telefoon de afstandsbediening geworden. 

Enige nuance is dat er wel een TV abonnement moet zijn bij KPN om via die app te kijken.

Reageer