Beantwoord

Timeshift opnemen via USB op Rebox

  • 2 August 2019
  • 6 reacties
  • 146 keer bekeken

Weet iemand hoe het in zijn werk gaat als via externe USB Harddisk 'timeshift' gaat opnemen?😥

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van deze
icon

Beste antwoord door Noordzee 2 August 2019, 13:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat als via externe USB Harddisk 'timeshift' gaat opnemen?😥

@enrico27
Met de nieuwe RBX2800 kun je niet meer opnemen. Alleen met bepaalde FTA-ontvangers kun je nog opnemen.




Abcoude ligt bij de grens tussen Utrecht en Noord-Holland. Met de oude REBOX kon ik de regiozenders van beide provincies installeren. Bij de nieuwe REBOX moet ik een keuze maken of telkens her-installeren.


@Digitenne2800
In november komt er een software-update. Het wordt dan mogelijk om meer regionale zenders in jouw zenderlijst te zetten. Mits je ze kunt ontvangen natuurlijk.
@Noordzee Sinds de juli update ontvang ik RTV Utrecht, Noord-Holland en ATV5.
Reputatie 7
Badge +28
@Digitenne2800 Ja, met een FTA-ontvanger (en die heb jij waarschijnlijk) lukt dat nu al. Waarschijnlijk heb jij ook Omroep West er nog bij.

Voor de KPN-ontvangers gaat die mogelijkheid er ook komen, maar dat duurt dus nog een paar maanden.
Reputatie 7
Badge +28
@Noordzee Sinds de juli update ontvang ik RTV Utrecht, Noord-Holland en ATV5.

@Digitenne2800
Weet je dit zeker?

Ik vermoed eerder dat je nu RTV Utrecht en Omroep West ontvangt. AT5 is een betaal-TVzender en die ontvang je ook.

De verwachting is dat jij vanaf medio november TVNoord-Holland in je zenderlijst erbij krijgt mits je dicht genoeg bij een zendmast in Noord-Holland woont.
Nogmaals: ik heb 33 kanalen, waaronder RTVUtrecht, RTVNHolland en AT5. RTVNH en AT5 kwamen binnen na een paar maal installeren. RTVUtr kwam erbij door deze in de regionale lijst te selecteren. Na de eerste installatie zat NPO1/2/3 op kanaal 001, 002, 003, wat nogal lastig was. Na nog enkele zenderinstallaties was dat kanaal 1, 2, 3, zoals het hoort.
Reputatie 7
Badge +28
Ik vind dat knap. 👍🏾

In jouw eerste posting in dit topic van zes maanden gelden was dit jouw wens, dus dit heb je nu voor elkaar. In november ga je ook Omroep West er dan nog bij krijgen.

In zie hier al een wat meer tevreden Digitenne-gebruiker. Een paar van jouw andere wensen zouden worden opgelost in een volgende software-update. (zie de belofte hierboven van Erik) Maar die update komt ook niet eerder dan in november.