Beantwoord

Topfield ontvanger werkt nog na omzetting HD

  • 11 June 2019
  • 8 reacties
  • 334 keer bekeken

Nu ook mijn regio over is gegaan op HD Digitenne blijkt mijn Topfield apparaat nog steeds NPO 1,2 en 3 en regio zender NH te ontvangen. Ook de opneemfunctie werkt nog. Hopelijk blijft dat zo. Dan kan mijn nieuwe kastje weer ingeleverd worden en bespaar ik 5 €.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 11 June 2019, 20:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Gustaafk,

Ik wil jouw feestje niet bederven, maar op 9 juli 2019 is de pret met jouw Topfield toch echt voorbij.
Op 9 juli 2019 gaan de regio's die nog niet over zijn (waaronder Noord-Holland) ook over op DVB-T2.
Maar het is wel mogelijk om een ontvanger (er bij) te kopen met opname functie voor de niet betaalde zenders, net zoals je nu hebt op de oude ontvanger.
( + nog een regionale omroep er bij )
Op 10 juni had ik nog ontvangst. Misschien omdat het 2e Pinksterdag was. Het weekend kan ik het weer uitproberen.
Wat voor ontvanger moet ik hebben om te kunnen opnemen?
NPO 1, 2, 3 en regio zullen het op je Topfield nog tot en met 8 juli doen. Op 9 juli is het over en sluiten.

In Noord holland, Zuid holland en prov. Utrecht is nog niet omgeschakeld naar HD. Alleen worden daar nu ter voorbereiding wel iedereen van de nieuwe ontvanger voorzien. Dat voorkomt veel klachten van af 9 juli... 😉

Met bijv. een XORO 7620 kun je NPO 1, 2, 3 en regio ontvangen én opnemen. Opnemen van de andere zenders is bij Digitenne helaas onmogelijk met het nieuwe systeem.
Reputatie 7
Badge +28
Het klopt dat je op 10 juni nog ontvangst had. Je zult tot 9 juli 2019 ontvangst blijven houden van NPO 1/2/3 en TV-Noord-Holland. (als je daar in de provincie woont)

Je kunt verschillende types FTA-ontvangers kopen die mogelijkheden hebben om te kunnen opnemen.
Bijvoorbeeld de XORO 8720.
Iemand op het forum hier heeft deze ontvanger hier beschreven:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/zte-zxv-7200-echt-van-inferieure-kwaliteit-473371

Als je meer types wilt zien, adviseer ik je om rond te kijken op amazon.de. Daar staan er voldoende.
Reputatie 7
Badge +28
@PeterG : Twee zielen, één......
@PeterG : Twee zielen, één......
Dito, idem, insgelijks, ... 😁
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Gustaafk, Er werd al ingehaakt op jouw verhaal, jammer genoeg is het van korte duur dat je jouw Topfield tv-ontvanger nog kunt gebruiken. Er is in ieder geval nog een alternatief genoemd door Kees, Peter en Noordzee! Hier kun je vast iets mee 😃 Als er iets onduidelijk is, laat het vooral weten! We lichten het graag toe 🙂

Reageer