Beantwoord

Trage Digitenne ontvanger

  • 1 April 2019
  • 10 reacties
  • 157 keer bekeken

sinds enkele weken de nieuwe ZTE ontvanger geïnstalleerd en idd zeer traag met opstarten maar ook veelvuldig de melding "geen digitenne signaal" 10-20-30 seconden wachten en er is beeld. Ik was een insteekkaart gewend waarbij direct beeld te zien was, deze digitale vernieuwing ervaar ik als een grote achteruitgang van het product digitenne.

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Noordzee 1 April 2019, 18:21

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Marco H.,

Heb je de volgende tips al geprobeerd?

  1. Zet je antenne zo hoog mogelijk.
  2. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
  3. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  5. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  6. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
@Noordzee Ja antenne is buiten aan de gevel gemonteerd, software is geupdate, en herhaaldelijk de zenderzoekopdracht uitgevoerd (regulier en uitgebreid). Bij melding "geen digitenne signaal" zie ik dat signaalmeter op 0% staat echter na zo'n 10 of 20 seconden is er beeld en stat de signaalmeter op 100%. Ook al andere antenne geprobeerd, dit zonder gewenst resultaat. Al met al komt er uiteindelijk wel beeld echter evenaart dit nieuwe product niet het gemak van de oude digitenne.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Marco H., welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Irritant dat je niet het beeld krijgt dat je zou moeten krijgen en ook verwacht. Ik begrijp uit je reacties dat je al een buitenantenne hebt, en al een andere antenne hebt getest. Dit heeft niet mogen baten helaas. Kan je welke antennes dit zijn/waren? En kan je daarnaast jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en het CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Dan ga ik kijken of ik je verder kan helpen vanuit hier 😉
@Susan_ Goedemorgen. Buitenantenne (en ook de als extra geteste antenne) betreft een door KPN geleverde Funke V4. Rest van gevraagde gegevens heb ik profiel aangevuld.
Alvast dank voor je hulp
Reputatie 7
Badge +28
Fijn Marco dat er uiteindelijk wel beeld is. Het positieve is dat je (uiteindelijk) wel signaal ontvangt. De antenne lijkt daardoor redelijk goed te werken.

Maar ben je al is teruggegaan naar de fabrieksinstellingen? Daarna opnieuw (uitgebreid) zenders zoeken. Zo'n reset wil wel is helpen om een snellere opstart te krijgen.
Reputatie 7
Badge +21
@Marco H., oke dankjewel. Het gaat nu dus voornamelijk nog om het feit dat hij traag opstart? Eenmaal opgestart werkt het goed? Want dan weet ik niet zo goed of een nieuwe antenne de oplossing is. Heb je, zoals Noordzee vraagt, al een keer gekeken of een factory reset werkt? Maak hierbij de ontvanger ook even stroomloos 😉
vandaag weer met digitenne bezig geweest, paar keer factory reset en opnieuw zenders zoeken (moest een paar keer om alle zenders weer gevonden te krijgen. ook zender stroomloos gemaakt en weer opgestart. Nog steeds bij sommige zenders melding "geen digitenne signaal" meestal na 10 -15 seconden gewoon beeld. Zijn nu wel minder kanalen waar deze melding voorkomt.
Reputatie 7
Badge +28
OK, wel een kleine verbetering dus....

Met de nieuwe Funke V5 antenne heb je wel een betere ontvangst dan met de oude Funke V4. Dus dat zal een verbetering opleveren.

Verder gaat er na 9 juli 2019 nog een frequentiewissel plaatsvinden. Het zal mij niets verbazen als je nu de grootste problemen hebt met de zenders op kanaal 60 (o.a. RTL4 en SBS6) en kanaal 56 (o.a. Fox en CNN). Na de frequentiewissel zal de ontvangst op die zenders sterk verbeterd zijn.

Maar ik adviseer je voor nu wel om de nieuwe antenne te gaan plaatsen.
@Noordzee dank voor de info, ik ga aan de slag met de V5 en zie hoe de frequentiewissel van invloed is.
thx.
Reputatie 7
Badge +21
@Marco H., laat je weten wat hieruit gekomen is? 🙂

Reageer