Beantwoord

tuner nieuwe ontvanger digitenne

  • 3 May 2019
  • 8 reacties
  • 266 keer bekeken

Badge
heeft de nieuwe ontvanger ook een dual tuner zoals de oude? of kan je nu geen opname maken en tegelijk iets anders kijken? En zit er wel een timer op?
icon

Beste antwoord door PeterG 3 May 2019, 16:10

Bekijk origineel

8 reacties

Nee, nee en nee.
Er kan helemaal niet mee opgenomen worden.
Badge
ik bedoelde een opname met een dvd recorder die je op de oude (dual tuner) kon aansluiten, maar ik begrijp dat dit niet gaat lukken.
Waarom dan nog digitenne? Ik kan nu net zo goed naar Ziggo. kan ik F1 kijken!
Reputatie 5
Badge +4
Waarom dan nog digitenne? Ik kan nu net zo goed naar Ziggo. kan ik F1 kijken!

Tsja, dat is appels met uien vergelijken. Met je ouwe Samsung Twin kon je ook geen ziggoF1 opnemen op je videorecorder met scart.
Je neemt digitenne omdat je een vrije kijker bent, onafhankelijk van het net en volledig anoniem. Net zoals vroeger het 27mc-bakkie, wie doet je wat.

En natuurlijk de topkwaliteit in HD is onovertroffen.
Reputatie 7
Badge +28
Als je wilt opnemen van de NPO-zenders (of de regionale zenders), dan kan dat nog wel. Daarvoor moet je dan een FTA-ontvanger kopen. Die zijn er (met opneemfaciliteiten) al vanaf 60 euro.

Maar daar kan je dus niet naar de commerciële reclamezenders kijken.
Ik kan nu net zo goed naar Ziggo.

Bij wie heb je internet? Een los internet abbo + een los Digitenne abo is sowieso een stuk duurder dan een combi-abonnement van internet + tv bij welke provider dan ook.
Digitenne is al lang geen budgetproduct meer, maar de duurste manier van TV kijken. Zeker als je de beperkte mogelijkheden in aanmerking neemt.

Ik had ooit Digitenne met 3 ontvangers voor € 6.00!
Nu zou dat (los abo) € 27,00 zijn!

Ik heb nu wel nog, bij I-TV, één digitenne voor nood en om makkelijk hulp daarvoor te kunnen geven op 't forum
Badge
bedankt Peter, voor je antwoord en je wake-up call. Ik ga het dan nu ook goed uitzoeken. Ik had/heb drie twin ontvangers en betaalde 15 E. Ik ga daar nu 25 E voor betalen. Een verhoging van 67%!! En dan krijg ik single ontvangers. Vooral dat ik nu geen programma's meer op kan nemen stoort mij. Dát werd voor het gemak door KPN niet meegedeeld. Ik ben absoluut niet tevreden wat KPN nu doet.

@ John123: dat ik F1 niet kan zien via KPN lijkt me duidelijk, maar als ik dan toch overstap, dan kan ik dat bij Ziggo wél krijgen.
Digitenne is een hele dure tv oplossing (mogelijkheden vs kosten).
Coax (ziggo, delta, caiway, ...) danwel IPTV (t-mobile, tele2, kpn itv) is een stuk goedkoper minder prijzig (en kan nog meer ook)!
Reputatie 5
Badge +4
Digitenne is een hele dure tv oplossing (mogelijkheden vs kosten).
Coax (ziggo, delta, caiway, ...) danwel IPTV (t-mobile, tele2, kpn itv) is een stuk goedkoper minder prijzig (en kan nog meer ook)!

Digitenne is mij in 2009 verkocht als de voordeligste tv met als voordeel kijken en tegelijk een ander programma opnemen. Ook pauzeren was mogelijk. Moest wel een duurdere ontvanger daarvoor kopen. Ook had je geen kabel of internet nodig je kon overal met een simpele kamerantenne direkt tv kijken. Tot 2019, ondanks technische vooruitgang is digitenne een duur en slecht product geworden. Het mag dan HD zijn maar door storingen toch slecht beeld. En ook geen mogelijkheden meer die je bij kabel of iptv wel hebt maar bij digitenne had!

Reageer