Beantwoord

Tv in de auto

  • 28 October 2019
  • 6 reacties
  • 308 keer bekeken

ik heb een nieuwe auto met TV  maar de ontvangst van de stations is erg slecht in vele delen van het land  .Doe ik iets fout ?

en/of wat is de toekomst met deze ontvanst

 

vr gr

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 October 2019, 18:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Voor de ontvangst in een auto heb je een goede antenne nodig.

En daarnaast zul je in elke regio opnieuw (uitgebreid) zenders moeten zoeken. Want in elke regio zijn de frequenties verschillend. 
 

Digitenne is dus niet echt geschikt voor ontvangst is een auto. 
 

Los daarvan heeft normaal gesproken allen een passagier iets aan TV-kijken onderweg. 

Ja het is ook bedoeld voor de passagiers achter in.

het tv systeem is Kompleet in de auto geleverd van de fabriek af en daar is niets aan af te stellen in de auto je zie wel alle kanalen die beschikbaar zijn 

als je bv op npo 1 staat valt hij met regelmaat uit tijdens het rijden en meld hij geen goede ontvangst als het beeld wegvalt 

ik bedoel met mijn vraag word dit systeem nog bijgehouden voor verbetering van dit systeem?

vr gr 

Reputatie 7
Badge +24

Je zal zelf moeten zorgen voor een betere antenne denk ik…

Dat je in elke regio steeds opnieuw zenders moeten zoeken, dat is iets wat blijft ben ik bang voor.

Digitenne is helaas niet (echt) ontworpen voor gebruik in een rijdende auto. Daarvoor is de zendmastdichtheid best groot en iedere keer zou de ontvanger zich opnieuw moeten instellen. Een goede omnidirectionele antenne zal zéker nodig zijn als je met 50 tot 100 km/h je verplaatst. Binnen één regio zal het mogelijk nog wel lukken.

Er zijn al klachten gekomen van binnenvaartschippers. En die gaan heel wat langzamer dan 50 km/h.

In de auto zul je overigens alleen de tv- en radiozenders van de NPO kunnen krijgen. Abonnement (voor de rest) kan niet.

Een autoradio met DAB+ kan zich wel steeds aanpassen.

Een portable DAB+ op batterijen/adapter kan dat dan weer niet. Die werkt zonder steeds herscannen alleen landelijk met … NPO. Want dat is wel landelijk gelijk.

Reputatie 7
Badge +28

 

ik bedoel met mijn vraag word dit systeem nog bijgehouden voor verbetering van dit systeem?

vr gr 

 

Ga er maar vanuit dat dit niet gebeurt. In een land als Duitsland zal dit misschien wel werken , maar in Nederland is dit kansloos met al die laag-vermogen-zenders. 

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de ontvanger continu op zoek gaat naar het sterkste signaal. 

En als dat wel zo is, dan heb je nog in de grootste gedeelte van het land geen goede ontvangst. 

Zelfs met een hoog geplaatste buitenantenne is de ontvangst in bepaalde delen van het land al een uitdaging. Ik raad je aan om het beeldscherm te gebruiken voor een  DVD-speler. Dat systeem werkt een stuk beter in een auto. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Oersjoch, welkom op het forum. 

Ik ben ook bang dat je dit niet werkend zult krijgen, zoals al eerder aangegeven hier. Digitenne is daar ook niet specifiek voor bedacht. Met een mobiel abonnement met onbeperkt internet zou je dit via de app kunnen bekijken op een tablet of smartphone, aan je systeem heb je in dat geval niets.