TV kijken via scart

  • 8 April 2021
  • 48 reacties
  • 621 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Als het bestellen via de website niet lukt, dan adviseer ik jou om toch te bellen met 0800-0402. 

Vertel dan dat je een Digitenne-abonnement wilt afsluiten. 

Begin niet over een .scartkabel, @Vikash regelt na de ontvangst van de Digitenne-ontvanger dan wel de benodigde verloopkabel voor jou. 

 

 

 

Lees je wel?

De website digitenne.kpn.com.

Geen idee aan wie je antwoord is gericht Peter.

Denk dat jij moeite heb met lezen @PeterG 

 

@Noordzee bedankt voor mededenken.

 

Reputatie 7
Badge +21

-->https://digitenne.kpn.com/bestellen/<--

Reputatie 7
Badge +21

Laat je weten wanneer je alles in huis hebt, dan stuur ik de juiste kabel.

Reputatie 7
Badge +28

Als het bestellen via de website niet lukt, dan adviseer ik jou om toch te bellen met 0800-0402. 

Vertel dan dat je een Digitenne-abonnement wilt afsluiten. 

Begin niet over een .scartkabel, @Vikash regelt na de ontvangst van de Digitenne-ontvanger dan wel de benodigde verloopkabel voor jou. 

 

 

 

@stevenaak 

Heb je inmiddels al telefonisch een nieuwe Digitenne ontvanger besteld? 

Ja en teruggestuurd. HDMI naar scart veroorzaakt nog steeds problemen.

Wil gewoon die oude zwarte box terug met scart aansluiting. 

Vind wel dat de abonnementskosten van 60€ te gortig is.

60€ per maand bedoel voor alleen een kpn tv aansluiting via scart.

Waar haal je toch die 60 euro per maand vandaan? Digitenne met één ontvanger is 18 euro per maand.

En internet plus Interactieve tv is 52,50 per maand.

Alle digitenne ontvangers hebben een analoge uitgang (ene type een speciale mini-jack en andere 3 x rca/tulp) waar met een extra kabel een tv met scart ingang op aan te sluiten is. Dat gaat volledig buiten de hdmi om….

Stevenaak schreef:

maar scart aansluiten lijkt mij geen hoger wiskunde.

Als mijn buurman van bijna 70 jaar het kan met een moderne digitenne-ontvanger…. 

Maar 16 jaar na de invoering van HDMI moet je toch niet meer verbaasd zijn als ontvangers niet meer voorzien zijn van de gewone 21 pins scart aansluiting.

€60 / 12 is 5 Euro (per maand) wat mij doet vermoeden dat het om een extra kastje gaat.

Overigens is voor de digitenne ontvanger een HDMI naar SCART niet nodig. Je kan een verloopkabel krijgen die van het ronde A/V plugje aan de achterkant een SCART aansluiting maakt. Deze informatie is overigens allang gegeven in dit topic.

Reputatie 7
Badge +28

Ja en teruggestuurd. HDMI naar scart veroorzaakt nog steeds problemen.

Wil gewoon die oude zwarte box terug met scart aansluiting. 

Vind wel dat de abonnementskosten van 60€ te gortig is.

@stevenaak 

Waarom meteen weer teruggestuurd ?

Zo komen we er nooit. 

We hebben toch afgesproken dat @Vikash jou het juiste verloopkabeltje gaat opsturen zodra jij de Digitenne-ontvanger in huis hebt. Jij zou hier een seintje geven…..

 

Met dit gedrag van jou komt er nooit een oplossing. 

 

 

obelisk: €60 / 12 is 5 Euro (per maand) wat mij doet vermoeden dat het om een extra kastje gaat.

Ah scherp, @obelisk . Alleen TS spreekt steeds van "per maand”. Maar ik denk dat je gelijk hebt en dat het 60 euro per jaar moet zijn.

Reputatie 7
Badge +24

60€ per maand bedoel voor alleen een kpn tv aansluiting via scart.

Dit is wat u nu heeft? En u wilt hier vanaf omdat u het te duur vindt? U wilt digitenne via scart omdat dat goedkoper is?

Is dit de samenvatting van dit hele topic? 🤔

Reputatie 7
Badge +21

@stevenaak Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en (eventueel) klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik bekijken wat er precies is besteld en/of retour isgestuurd. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Reputatie 7
Badge +28

@stevenaak 

Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en (eventueel) klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel

Dan ben ik benieuwd naar wat je besteld had destijds. 

Mijn frustraties gaan min meer om de prijsverhoging (€40 naar bijna €60) voor het kijken naar een oude tv met scart aansluiting.

 

Waarom zou ik die oude bak,  die prima werkt met scart aansluiting weggooien. Om vervolgens een nieuwe tv aan te schaffen. 

Zonde, jarenlang contract met kpn om die reden contract opgezegd. 

 

Daar is een heel eenvoudig antwoord op. Heb je geen zonnepanelen die voor jouw volledige stroomvoorziening zorgen, dan is zo’n oude bak een energieslurper aan jouw portomonee in vergelijking met de modernere TV’s. Daarnaast praten we dan meestal over een relatief klein beeldscherm. 

Waarschijnlijk heb je met een TV zo als deze het wel heel snel terugverdiend. 

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ok-odl32644h-tb-1666694.html?channable=0055176d6f64656c6e756d62657200313636363639341d&rbtc=%7C%7C%7C%7Cp%7C%7C&gclid=EAIaIQobChMI-q6uqZ-A8AIVk-7tCh2noAJREAYYAiABEgJZofD_BwE&gclsrc=aw.ds

Reputatie 7
Badge +24

En als je wel zonnepanelen hebt is het geen probleem, zo'n oude tv? Dat is toch een beetje raar? Investeren in zonnepanelen om je energie slurpende tv van stroom te voorzien? 😄

Reputatie 6
Badge +8

Wat een zeldzaam topic is dit. Simpeler dan een rca naar scart aansluiting kan ik niet verzinnen. Volgens mij wil TS eigenlijk helemaal geen Digitenne. Ik had in mijn eerste post de juiste link al gegeven. En zo'n verloopje kop je bij de Action of andere ramsjtent wel voor weinig.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +21

@stevenaak Ik heb niets meer van je gehoord en zie dat je nog geen gegevens hebt achtergelaten in jouw KPN Forum profiel. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan weet je ons te vinden. :blush:

Kan iemand de onbeschofte dombo bannen van de forum. Iemand een scheldnaam noemen kan echt niet. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@stevenaak ik ben het met je eens dat bepaalde woorden niet op het forum thuis horen. Om die reden heb ik de bewuste reactie aangepast en ook het woord weggehaald uit jouw reactie hierboven. De reden dat ik het woord ook uit jouw reactie heb gehaald is omdat het beter is als dat woord helemaal nergens op het forum te vinden is. 

Reputatie 6
Badge +7

Kan iemand de onbeschofte dombo bannen van de forum. Iemand een scheldnaam noemen kan echt niet. 

 

maar hetis ndertussen wel gelukt om een Scart kabel tussen je Digitenne kastje en je TV te krijgen?

 

Reputatie 7
Badge +28

Ja, laten we dit topic weer opnieuw tot leven blazen….. :sunglasses:

@stevenaak 

We hebben afgesproken dat @Vikash jou het juiste verloopkabeltje gaat opsturen zodra jij de Digitenne-ontvanger in huis hebt. 

Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en (eventueel) klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel