TV kijken via scart

  • 8 April 2021
  • 48 reacties
  • 618 keer bekeken

Vroeger had kpn Digitenne. Tv kijken zonder internet en zonder kabels (behalve scart). 

 

Is er een alternatief?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Digitenne

Ja, Digitenne is er nog steeds.

Maar nu met HDMI.

digitenne.kpn.com

Als je Interactieve TV van kpn hebt dan hoef je alleen een digitenne-ontvanger toe te voegen aan je abonnement. Die kost dan € 5 per maand.

Ik bedoel echt Digitenne. Kaartje in een grijze box. Geen internetverbinding nodig alleen scart aansluiten. Tv ready.

Ja, écht digitenne. Dat bedoelen wij ook. Ze hebben tegenwoordig HDMI, want het is nu, al 3 jaar, HD. Evt. kan via scart ook nog (speciale kabel apart aan te vragen bij kpn).

En die grijze boxjes met smartcard…. die zijn er al 3 jaar niet meer. Ze zijn nu zwart en werken zonder smartcard (virtuele ingebouwd). En het signaal is tegenwoordig dus HD.

digitenne.kpn.com

Digitenne

Ja, Digitenne is er nog steeds.

 

Is er link om te bestellen? Op de website kon ik het niet vinden.. kpn heeft het momenteel tel druk.

KPN telefoon i.i.g. 0800-0402

Is er link om te bestellen? Op de website kon ik het niet vinden..

Dan heb je nog niet op digitenne.kpn.com gekeken. Daar staat de bestelbutton vrij prominent.

Ja hoor gekeken op de site en besteld. Ging dezelfde dag nog retour. Verkeerde kabel bij geleverd. Concluderend aan uw reacties. (Daarvoor dank overigens)

Verkeerde kabel bij geleverd.

Wat bedoel je hiermee? Geen scart kabel erbij? Dat klopt. Er wordt alleen een HDMI kabel bijgeleverd.

Om 'm op een tv met scart aan te sluiten zul je dan nog de KS moeten bellen om die kabel (is geen standaard scart kabel) toe te laten sturen.
Daar hoef je toch niet de hele set voor terug te sturen???

Of je koopt een tv’tje met HDMI ingang.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @stevenaak ,

Gewoon dan nu nog een keer Digitenne bestellen. 

Bij de levering van de ontvanger krijgen nieuwe klanten niet standaard een scart-verloopkabel. Wel krijgen zij een code om in de KPN-webshop een gratis verloopkabel te bestellen. 

En anders kan een moderator hier op het forum jou wel aan zo'n kabel helpen. 

Die verkoopkabel past achterin jouw ontvanger: 

 

e75769ab-8676-4551-9886-38fe20b0cee1.png

De achterkant heeft de antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. 

 

Ik bedoel dat tv kijken via scart kijken niet mogelijk blijkt te zijn via KPN . Ook niet met een converter. 

Oplossing volgens klantenservice is er domweg niet.  Als dat er wel is. Graag maar geen 60€ in rekening brengen voor internet en tv. 

Duidelijker informatie alstublieft.

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt Digitenne wel degelijk met een scartkabel bekijken. Sterker nog : Ik heb hierboven ook een ontvanger aangesloten met een scartkabel. Op de hoofd-TV beneden heb ik wel een HDMI-kabel in gebruik. 

 

Dan ben ik benieuwd naar wat je besteld had destijds. 

Mijn frustraties gaan min meer om de prijsverhoging (€40 naar bijna €60) voor het kijken naar een oude tv met scart aansluiting.

 

Waarom zou ik die oude bak,  die prima werkt met scart aansluiting weggooien. Om vervolgens een nieuwe tv aan te schaffen. 

Zonde, jarenlang contract met kpn om die reden contract opgezegd. 

 

Ik bedoel dat tv kijken via scart kijken niet mogelijk blijkt te zijn via KPN

Dat is gewoon WEL mogelijk. Dat geven we al iedere keer aan!! Mijn digitenne is met scart verbonden naar m'n DVD-recorder. Dan kan het ook met een tv.

Ook een mogelijkheid is natuurlijk gewoon je tv (wat) moderniseren en eentje met HDMI kopen.

 

Graag maar geen 60€ in rekening brengen voor internet en tv. 

Hieruit begrijp ik dat je ook wel ITV en Internet bij KPN hebt? Dan kan je digitenne erbij nemen voor € 5 .

Losse afname Digitenne dus via digitenne.kpn.com. (à € 18 met één ontvanger).

De 2 typen hebben verschillende aansluiting voor scart dus:
Als je een Rebox (RBX 2800) krijgt dan bestel je dit setje voor kijken via scart.
Als je een ZTE (ZXV 7200) krijgt dan bestel je dit setje voor kijken via scart.

Ontvang graag een bestel link de heer Noordzee. 

Via helpdesk krijg ik een andere oplossing (nieuwe tv kopen) te horen.

 

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG heeft die link net ook geplaatst : https://digitenne.kpn.com/bestellen/

Als je geen interactieve TV afneemt bij KPN, dan kost Digitenne 18 euro per maand. 

Bij de levering van de ontvanger krijgen nieuwe klanten niet standaard een scart-verloopkabel. Wel krijgen zij een code om in de KPN-webshop een gratis verloopkabel te bestellen. 

En anders kan een moderator hier op het forum jou wel aan zo'n kabel helpen. 

Die verkoopkabel past achterin jouw ontvanger: 

 

e75769ab-8676-4551-9886-38fe20b0cee1.png

De achterkant heeft de antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. 

 

Conclusie : Je kunt Digitenne gewoon bekijken op een TV met alleen een scartaansluiting. 

Ontvang graag een bestel link de heer Noordzee. 

Die link is hier al meerdere keren gegeven.

Alles is uitgelegd, derhalve is dit nu écht mijn laatste bijdrage. Een TV met alleen scart is gewoon aan te sluiten. Al zou ik dus i.v.m. de HD beeldkwaliteit een wat nieuwere nemen met HDMI (en dus HD weergave). Want een tv met nog alleen scart is best al oud.

Ontvang graag een bestel link de heer Noordzee. 

Die link is hier al meerdere keren gegeven.

Alles is uitgelegd, derhalve is dit nu écht mijn laatste bijdrage. Een TV met alleen scart is gewoon aan te sluiten. Al zou ik dus i.v.m. de HD beeldkwaliteit een wat nieuwere nemen met HDMI (en dus HD weergave).

Niet te volgen.

Ik wil helemaal geen HD. Tv met alleen scart  aansluiting via kpn is er domweg niet. 

Ik waardeer je reactie. Maar graag concrete oplossingen dan. Net bijvoorbeeld URL etc.

Mijn laatste bijdrage. 

Reputatie 7
Badge +28

. Maar graag concrete oplossingen dan. Net bijvoorbeeld URL etc.

Mijn laatste bijdrage. 

Dit is de rechtstreekse link naar de bestelpagina :

 https://digitenne.kpn.com/bestellen/

Maar graag concrete oplossingen dan.

Echt de laatste. Concrete oplossing allang gegeven. Bestel digitenne en afhankelijk van welke ontvanger je krijgt dan ook nog een scart aansluitset.

De 2 typen hebben verschillende aansluiting voor scart dus:
Als je een Rebox (RBX 2800) krijgt dan bestel je dit setje voor kijken via scart.
Als je een ZTE (ZXV 7200) krijgt dan bestel je dit setje voor kijken via scart.

Digitenne voor één tv is 18 euro per maand. (en bij Interactieve TV 5 euro per maand)

We schrijven toch geen Chinees hier?

Beiden heb ik. Ik waardeer uw adviezen maar het werkt niet.

Je bedoelt dat je beide kabelsetjes hebt?

De tv schakelt niet meer, zoals vroeger, automatisch naar de scart. Met de afstandsbediening van de tv zal je de bron scart (source) moeten kiezen. Mogelijk zelfs na elke keer aanzetten; er zijn tv's die dat niet vasthouden.

Reputatie 7
Badge +22

Beiden heb ik. Ik waardeer uw adviezen maar het werkt niet.

Welke aansluitingen heb je achterop die tv zitten? Wat voor merk en type tv is het?

Reputatie 7
Badge +28

Deze link werkt zeker wel : 

https://digitenne.kpn.com/bestellen/

Wacht eerst even af welke ontvanger je krijgt thuisgestuurd. Kom daarna hier terug op het forum en dan helpt een moderator jou met de verkoopkabel. 

Want een moderator gaat jou dan gratis die verkoopkabel opsturen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @stevenaak. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat @Noordzee, @PeterG en @HGD al het juiste  antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Op onze Digitenne ontvanger zit geen scart aansluiting. Als je geen mogelijkheid hebt om deze ontvanger aan te sluiten op een HDMI-poort, dan kan ik een RCA naar Scartconverter toesturen. Met deze kabel kan je een Digitenne ontvanger aansluiten op een scart aansluiting.

Hoe dan? 

 

Heb je voor mij URL website? Site is nogmaals niet duidelijk. 

Heb al twee dozen teruggestuurd omdat die niet compleet waren. (Geen stroom adapter, geen scart kabel had ik gelukkig liggen)  werkte niet.

 

Ik ben nou niet echt een techneut, maar scart aansluiten lijkt mij geen hoger wiskunde.

 

Grt en bedankt.