Beantwoord

TV ontvangt uit het niets alleen nog maar NPO.. (met Digitenne insteekkaart)

  • 25 February 2019
  • 12 reacties
  • 804 keer bekeken

Badge
Goedemiddag allen,

Sinds enkele tijd geleden ontvangt onze TV (Sony) alleen nog maar NPO 1, 2 en 3. Bij het zappen naar andere zenders krijgen we constant de foutmelding ''Conax Conditional Access'' en ''Card problem - check card''. Vervolgens verdwijnen deze meldingen en resteert de foutmelding rechts onderin het scherm: ''Zender is gecodeerd. Controleer of de Ci+ module nen smartcard juist zijn ingevoerd''.

We hebben alles al meerdere malen nagelopen, de insteekkaart zit er op de juiste wijze in en ook de antenne is op juiste wijze verbonden met de TV. Alle zenders ook al meermaals opnieuw proberen in te stellen, maar steeds geeft hij aan geen zenders te kunnen vinden.

Alvast bedankt voor gedane moeite!

Met vriendelijke groet,
Tim
icon

Beste antwoord door PeterG 26 February 2019, 16:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha Tim, welkom! Heel vervelend dit! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en het klantnummer van Digitenne? Ook graag het smartcardnummer. Die vind je op de smartcard. Is het adres waar het abonnement op geregistreerd staat, ook het adres waarop Digitenne wordt gebruikt? Ik hoor graag van je!
Badge
Alle gevraagde gegevens heb ik in ''Mijn profiel'' genoteerd! Het adres is inderdaad ook het adres waarop Digitenne wordt gebruikt.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +22
@Marcia_ kan het niet zijn dat deze klant is omgezet naar de nieuwe DVB-T2 signaal? De HD-variant, dan werkt die insteekkaart toch niet meer? 🤔
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie dat deze smartcard helemaal niet meer actief is! Klopt het dat het om een bedrijfspand gaat? Ik zie drie actieve smartcards en het is me niet helemaal duidelijk sinds wanneer deze niet meer actief is, maar het lijkt erop dat deze al geruime tijd niet meer werkt. Heb je zo eerst voldoende informatie? Hebben jullie de drie actieve smartcards in gebruik? Als ik nog iets kan doen, laat het me maar weten.
Badge
Bedankt! Ik zie dat deze smartcard helemaal niet meer actief is! Klopt het dat het om een bedrijfspand gaat? Ik zie drie actieve smartcards en het is me niet helemaal duidelijk sinds wanneer deze niet meer actief is, maar het lijkt erop dat deze al geruime tijd niet meer werkt. Heb je zo eerst voldoende informatie? Hebben jullie de drie actieve smartcards in gebruik? Als ik nog iets kan doen, laat het me maar weten.

Het gaat inderdaad om een bedrijfspand en we hebben meerdere smartcards, omdat wij drie TV's hebben staan. De smartcard is dus (volgens u aangegeven) helaas niet meer actief en werkt al geruime tijd niet meer, maar wat is hiervoor de oplossing?

Alvast dank voor gedane moeite!
Reputatie 7
Badge +30
Ik stuur je even een privébericht met de gekoppelde smartcards! Dan moeten we kijken welke gebruikt worden en welke niet.
Reputatie 7
Badge +30
Alle smartcards lijken in je bezit en geactiveerd. Begrijp ik nu goed dat ze wel allemaal NPO 1, 2 en 3 kunnen vinden, maar niet de commerciële zenders? Of zijn er ook ontvangers die het helemaal niet doen? Wil je eens wat aan de antennes gaan draaien en opnieuw de zenders zoeken? Ik ben benieuwd of ze 't dan weer gaan doen.
I.c.m. module in tv komt het helaas vaker voor dat de activatie-informatie de smartcard niet bereikt. De tv moet dit uit het ontvangen signaal halen en aan de smartcard doorgeven via de module.

De smartcards zullen echter uiterlijk eind juni niet meer werken. Per juli is KPN geheel landelijk over op het nieuwe systeem waarbij geen modules meer geleverd worden. Alleen nog losse ontvangers met ingebouwde abonnee-info, dus zonder smartcard.

N-brabant en Zeeland gaan 12 maart naar het nieuwe systeem; smartcards worden iets eerder uitgezet.
Limburg ontvangt v.a. 9 april de nieuwe HD signalen.
En N-holland, Z-holland en Utrecht volgen 9 juli
In de overige provincies is het al omgezet; daar is het oude DVB-T al uit de lucht.

Meer info over vervallen module's en wijziging naar DVB-T2 HEVC:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Badge
Alle smartcards lijken in je bezit en geactiveerd. Begrijp ik nu goed dat ze wel allemaal NPO 1, 2 en 3 kunnen vinden, maar niet de commerciële zenders? Of zijn er ook ontvangers die het helemaal niet doen? Wil je eens wat aan de antennes gaan draaien en opnieuw de zenders zoeken? Ik ben benieuwd of ze 't dan weer gaan doen.

Ze kunnen inderdaad allemaal NPO 1, 2 en 3 vinden, maar de commerciële zenders niet. De ontvangers doen het dus wel (enigszins). We hebben nu meermaals gedraaid en opnieuw zenders gezocht, maar het maakt geen enkel verschil helaas. 😪
Reputatie 7
Badge +30
Hoe vaak gebruiken jullie deze ontvangers? En welke antennes gebruiken jullie? En staan die binnen of buiten? Heel gek dit!
Zijn ze lange tijd niet gebruikt? Na ca. 5 à 6 weken raken de kaarten inactief. Ook na langere tijd het eerder genoemde probleem (activatie die smartcard niet bereikt). Die zouden weer actief moeten worden met ca. 15 min. op RTL 4 zetten. Ze staan nog in het abonnement bij KPN. Maar zoals gezegd: via module's werkt dat niet altijd (goed).
Heb je de mogelijkheid om ze in een door KPN geleverde (en dus gecertificeerde) ontvanger te stoppen en op die manier weer te activeren? (Samsung, Topfield 6000 of 6500 of Rebox 1800 of 2100)
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor deze aanvullende info, Peter!

@TimSenze heb je de boel weer aan de praat gekregen? Als je nog hulp nodig hebt, weet je ons te vinden.